Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Malee

Hjälp med en liten marknadsundersökning (Sälja skandinaviska varor i Thailand)

Skulle ni vilja se en specialbutik med skandinaviska varor i Phuket  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle ni vilja se en specialbutik med skandinaviska varor i Phuket

    • Ja jag skulle handla där ofta när jag är i Thailand.
      1
    • Ja men jag skulle bara handla någon gång ibland.
      8
    • Ja men bara för en speciell vara (Ange gärna vilken nedan)
      1
    • Nej jag vill inte ha skandinaviska varor när jag är i Thailand.
      23
    • Nej för en annan anledning (Ange gärna nedan).
      5


Rekommendera Poster

Admin:

Denna tråd har slagits ihop med en tidigare tråd av Antiqua.

---

Nej, finns redan svenskt godis m.m i Patong (tror jag dom håller till iaf). Det finns dessutom snus, m.m. att tillgå på diverse ställen. Hårt bröd och diverse annat som man kan sakna finns numer på Village Market i Chalong.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade omröstningsfuktionen så vi startar om :D

Jag har en idé att starta en affär med skandinaviska dagligvaror i Thailand, antagligen någonstans i Phuket då flest skandinaver reser dit. Saker som man kan sakna när man är långt hemifrån, t.ex Kalles Kaviar, Felix ketchup och ättiksgurka, grovt bröd, snus och svensk öl, m.m.

Jag gärna skulle vilja ha är en åsikt om detta är något som är alls intressant för er del.

Ni får gärna brodera ut om det är något speciellt ni skulle vilja se säljas eller om ni har andra synpunkter.

Jag tackar ödmjukast för all hjälp ni kan och känner för att ge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

svenskar som är där i två veckor är knappast en stor nog kundgrupp för att kunna gå runt på, det kommer bli rejält dyrt med tullar etc.

Villa mart kan göra det men dom har stor omsättning i många butiker.

Otto som kör tysk butik i bkk och Pattaya tillverkar mycket på plats i Thailand, garanterat för att få ekonomi på det. å då är tyskar en mycket större kundgrupp..

du ska rikta dig till turister säger du, svenskar som är där i två veckor kanske skulle tycka det va kul med en tub kaviar eller liknande men finns knappast kunder nog för att få det å gå runt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som grossist till alla scandinaviska restauranger det finns på ön ,jag skulle nog köpa en hel del och ta med upp till Khao Lak, och speciellt ost, det går inte att uppbringa i Khao Lak

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bara tillbringar några veckor åt gången i Thailand så klarar jag mig alldeles utmärkt utan skandinaviska varor. Men det är klart, skulle det finnas en sådan butik skulle jag säkert hamna där nån gång iaf  :laugh:

Men för MIN skull behövs det ingen butik!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyskarna har bra bröd och dom har bagerier överallt i landet

Jo de är sant, men lite pålägg hade inte vatt fel. eller redbull med kolsyra. finns en del grejer man vill ha ifall man tänker efter,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan komma på att jag ibland kan sakna är filmjölk när man vill äta müsli till frukost.

Men varför tycker du inte att naturell youghurt är bra ersättare? För min del är det samma sak ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Karon har ett tyskt bageri med gott bröd och bullar. På Kata hittar man danskt konditori och det finns en svensk godisaffär på Kata.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan komma på att jag ibland kan sakna är filmjölk när man vill äta müsli till frukost.

Men varför tycker du inte att naturell youghurt är bra ersättare? För min del är det samma sak ...

Tyvärr, om det ändå hade varit så enkelt... skiljer inte mycket i smak men det är just den där lilla skillnaden som är avgörande. (Lyxproblem) Men man kan visst tillverka sin egen på ett väldigt enkelt sätt så det ska jag prova här hemma innan nästa resa. Återkommer med rapport.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag varit nere längre än 1 månad börjar jag längta efter en del saker hemifrån.

Hade jag bott där nere så hade jag nog handlat en del, Men som turist? Nej tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag studerade ett halvår i thai så saknade jag

1. Estrella grillchips

2. Saltlakrits (valfri sort)

3. Gyros/Kebabpizza

4. Bamsekorv med riktig senap (västerviks starka) :D

Annars saknar man inte så mycket. Snarare tvärtom nu, saknar riktigt thailändskmat förtillfället. Tom yam talay, mmmmm :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Admin:

Denna tråd har slagits ihop med en tidigare tråd av Antiqua.

---

Nej, finns redan svenskt godis m.m i Patong (tror jag dom håller till iaf). Det finns dessutom snus, m.m. att tillgå på diverse ställen. Hårt bröd och diverse annat som man kan sakna finns numer på Village Market i Chalong.

Var finns den butiken i Patong? Riktigt sugen på lite sånt

Jag saknar alltid en ordentlig Svensk pizzeria med Svensk pizza(Ja Svensk). En kebabpizza  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja en riktig svensk "jugge" eller "turk" pizzeria (ursäkta uttrycket)

det har vi spånat om i många år på å starta i Bangkok, men alltid efter för många öl så några riktiga planer finns självfallet inte :)

men tror det skulle fungera + man lär ju nå en bra mycket större kundkrets än bara svenskar, våra pizzor är ju goda :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Admin:

Denna tråd har slagits ihop med en tidigare tråd av Antiqua.

---

Nej, finns redan svenskt godis m.m i Patong (tror jag dom håller till iaf). Det finns dessutom snus, m.m. att tillgå på diverse ställen. Hårt bröd och diverse annat som man kan sakna finns numer på Village Market i Chalong.

Var finns den butiken i Patong? Riktigt sugen på lite sånt

Jag saknar alltid en ordentlig Svensk pizzeria med Svensk pizza(Ja Svensk). En kebabpizza  :dan

kebab Pizza kan du få i Karon En svensk som har ett ställe som heter Bada Ding

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte förstå varför turister vill ha svenska varor när de är på semester? Dem med permanent boende här - ja, men turister? Vill man inte uppleva annan kultur och mat när man reser till ett annat land?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Admin:

Denna tråd har slagits ihop med en tidigare tråd av Antiqua.

---

Jag saknar alltid en ordentlig Svensk pizzeria med Svensk pizza(Ja Svensk). En kebabpizza  :dan

kebab Pizza kan du få i Karon En svensk som har ett ställe som heter Bada Ding

"Bada Bing" heter han. Men "Ding" kanske passar bättre, vad vet jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte förstå varför turister vill ha svenska varor när de är på semester? Dem med permanent boende här - ja, men turister? Vill man inte uppleva annan kultur och mat när man reser till ett annat land?

Håller med, det är ju en stor del av tjusningen när man reser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×