Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bigge56

Kärlek så långt borta

Rekommendera Poster

Templet skal vi klart kolla in tror att hon vill det , sen har vi hittat en bra thai shop med mat i Malmö där hon gillar att handla och prata lite thai, kanskle det finns fler affärer närmare landskrona,

Snö har hon varit med om innan , hon var i USA 1998 i december , men inte så mycket som vi har

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara skriva att vi är så glada idag vi fick förlängt visa med 3 månader och hon kan nu stanna tills 17 Juli  fast dom på migrationsverket sa att man kunde ha sökt 6 månader direkt på svenska ambasaden i Bangkok.

Man lär sig en hel del när man gör detta , så alla som undrar kan fråga mig eller kanske skall jag redogöra det i en ny tråd , för det är ganska enkelt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni bestämmer er för att leva tillsammans i Sverige och hon folkbokför sig så kan han med Thailändskt körkort köra bil i Sverige 1 år ifall hon har en auktioterad översättning från thai till Svenska.

Hör av er till ambassaden de bruckar ha telefon nummer att ringa för sådana ärrenden.

Så gjorde vi det kostade 1200:- det var värt att hon kunde köra bil i Sverige under 1 år, lite ökad frihet om inte annat. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara skriva att vi är så glada idag vi fick förlängt visa med 3 månader och hon kan nu stanna tills 17 Juli  fast dom på migrationsverket sa att man kunde ha sökt 6 månader direkt på svenska ambasaden i Bangkok.

Man lär sig en hel del när man gör detta , så alla som undrar kan fråga mig eller kanske skall jag redogöra det i en ny tråd , för det är ganska enkelt

Men det är enklare att söka som ni gjorde - ambassaden är (åtminstone har varit) ovilliga att ge 6 månader. Grattis!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant det tog en timme på Migrationsverket att få 3 nya månader och betala 1000 kr men vi fick inte 3 månader i chengen utan bara sverige

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant det tog en timme på Migrationsverket att få 3 nya månader och betala 1000 kr men vi fick inte 3 månader i chengen utan bara sverige

Det är inte en förlängning på Schengenvisat man får utan det är ett "uppehållstillstånd för besök" och det gäller bara i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant det tog en timme på Migrationsverket att få 3 nya månader och betala 1000 kr men vi fick inte 3 månader i chengen utan bara sverige

Här har jag suttit halva natten och läst din historia, lova att du skriver igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack roxy

Till andra så är adressen till min blogg som inte är så märkvärdig men kärleksfull.

metrobloggen.se/thaikingen.

Det där med körkort berättade jag för Ning och hom blev jätteglad hon vill gärna köra i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack roxy

Till andra så är adressen till min blogg som inte är så märkvärdig men kärleksfull.

metrobloggen.se/thaikingen.

Det där med körkort berättade jag för Ning och hom blev jätteglad hon vill gärna köra i Sverige.

Var i Sverige bor du ?  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi bor i  Skåne och Landskrona  men jag är en Göteborgare som kanske snart flyttar tillbaks , vi får se , men jag åker ofta dit , känner ingen i Skåne direkt.' men jag och Ning hittade till Thai templet i Eslöv ca 2.5 mil från Landskrona, så vi skall dit i påsk och kolla lite hur det är där, någon som varit där

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är svensk, gift med en svensk, men blev av en släkting inbjuden till templet i Eslöv på en buddistisk sermoni. Jag fattade ingenting men gillade stämningen och mat var det i långa banor - som alltid jättegott. Massor av thailändare var där, mest kvinnor, så din kvinna kommer säkert att trivas där. Följaktligen var där många svenska män också, i alla åldrar, och barn i alla åldrar, ni kan säkert finna nya vänner där.

:d_good_luck:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte förbi idag för vi var i Eslöv i ett annat ärende , men hon ville inte gå in tror att det var blyghet bara , så jag hoppas att nästa gång så går vi in och hällsr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja gör det - jag har varit på tempelsermonier i Thailand också och i Eslöv såg det ut att vara lika som där med Buddaaltare munkar osv - så hon skulle säkert uppskatta hemlandsatmosfären där. När vi var i Eslöv var alla jättevänliga och visade hur vi skulle göra med ris till munkarna osv - så vi kände oss inte varken udda eller ovälkomna....tvärtom!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja alla var så vänliga när vi var i templet i Eslöv . dom ville bjuda på mat m.m , men vi tog det lugnt första gången där, gick upp och bad på andra våningen där templet var , nästa vecka är det ju sankran thailändska nyåret kanske skall man åka dit  är det nån annan här som skall dit kanske

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om ni ska ringa kärleken långt borta kan jag tipsa om telefonkort för en hundring med flera hundra minuter på...om inte 1000 minuter till och med.. finns till hela världen. men det visste ni väl om va??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det kortet som heter ASIA och det har jag köpt på Stockholms Central och det funkar bra i tre månader, man ringer bara ett 018-nummer och sen slår in en kod som finns på baksidan av kortet och sedan slår man in thai-numret. Du betalar bara samtalstid inom Sverige.

http://www.lycateleshop.com/Web/WebSearchResults.aspx?source=382&destination=214&countryofsale=11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag Lördag åker vi för andra gången till templet i Eslöv och ger munkarna lite mat och min Ning skall be för fråmgång i livet , sen blir det fika med några vänner i helsingborg , Hennes utslag i ansiktet har blivit bättre , med lite salva vi köpte receptfritt på apoteket

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vAD SKALL MAN GÖRA PÅ MIDSOMMAR MED MIN tHAILÄNDSKA FLICKVÄN,,,,,FUNDERAR PÅ ATT ÅKA NÅNSTANNS MEN VET INTE VART  NÅGON SOM HAR BRA FÖRSLAG  VILL VISA HENNE EN SVENSK MIDSOMMAR , VI BOR I SKÅNE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra förslag är väl att visa henne en typisk svensk midsommar.

Dans runt midsommarstång, sill, nubbe, fylla o.s.v ;)

Tyvärr så hittar jag inte så bra i Skåne men det finns säkert folk därifrån som kan säga vart du ska åka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert många ställen i Skåne. Varför inte åka upp till Bjärehalvön, nära Landskrona (där jag har för mig att Ni bor) gå in på http://www.bastad.com/event/show/350  Genuint midsommarfirande, eftermiddagsaktiviteter, på flera orter: Torekov, Båstad, Boarp osv + middag på mysig restaurang i trakten (man kan ju åka hem innan "stora partyt" bryter ut)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×