Malee 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Vi har gäster som flyger hem med Fritidsresors plan i morgon. När dom anlände fick vi ett kort med telefonnummer som man ska ringa för att kolla att flyget inte är försenat. De har telefontid 13.00 -16.00 enligt deras egna kort. Nu är klockan 15.30 och de har fortfarande inte behagat slå på telefonen Vi kan kolla upp på nätet om flyget håller tiden. Men jag tycker synd om alla de som vet hur man gör och förmodligen börjar bli lätt oroliga nu! Dålig stil Fritidsresor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malee 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Nu är klockan snart 8 på kvällen och Fritidsresor har inte slagit på sin telefon Tack o lov vet Phukets flygplats att flyget ska gå i tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bubblegum 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 tråkigt! jag ska åka med fritidsresor.. får väl hoppas de hade en anledning till att ha telefonerna av! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunkulla 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Vi hade ett liknande bekymmer en gång när vi reste till Samui med Apollo. Vi bodde på Central Samui Village (heter Centara nu tror jag) längst ner i söder på ön, så långt bort att reseledaren inte orkade åka dit och sätta upp något anslag om tider för hemresa trots att vi när vi kom till ön fick veta att det var så tiderna skulle meddelas. Inte fick vi något personligt meddelande heller. När vi kvällen innan vi skulle åka hem ringde reseledaren på hennes mobil för att fråga blev hon sur för att vi ringde utanför hennes kontorstid... Efter hemkomsten klagade vi på detta och fick 600 spänn var i kompensation. Det kändes som de i alla fall tog det hela på allvar, därför har vi åkt med Apollo igen efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malee 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Martin 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig Ja, därför åker vissa charter för att just ha denna service man betalar för. Klaga!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunkulla 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Brunkulla, tack för infon! Jag ska se till att våra gäster klagar högljutt vid hemkomst. De är båda i 80-årsåldern så det är tur de har mig Japp, hälsa dem lycka till! Som sagt, Apollo återfick vårt förtroende och har tjänat mycket pengar på att vi rest med dem igen. Hoppas Fritidsresor resonerar likadant, att nöjda kunder är värda mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MalinSofia 0 Rapportera inlägg Postad 6 februari, 2009 Vi hade ett liknande bekymmer en gång när vi reste till Samui med Apollo. Vi bodde på Central Samui Village (heter Centara nu tror jag) längst ner i söder på ön, så långt bort att reseledaren inte orkade åka dit och sätta upp något anslag om tider för hemresa trots att vi när vi kom till ön fick veta att det var så tiderna skulle meddelas. Inte fick vi något personligt meddelande heller. När vi kvällen innan vi skulle åka hem ringde reseledaren på hennes mobil för att fråga blev hon sur för att vi ringde utanför hennes kontorstid... Efter hemkomsten klagade vi på detta och fick 600 spänn var i kompensation. Det kändes som de i alla fall tog det hela på allvar, därför har vi åkt med Apollo igen efter det. Jag tycker det är jätte bra att man framför sina åsikter! Jag jobbar inom servicebranschen (dock detaljhandeln) och jag vet att det alltid finns nån som kan missköta sitt jobb (det har funnits stunder då jag själv har gjort ett dåligt jobb, tyvärr) och när någon återkommer så har man möjlighet att kompensera och faktiskt få kunden att återvända i framtiden, precis som du gjorde! Det är bra =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anders w 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 tråkigt! jag ska åka med fritidsresor.. får väl hoppas de hade en anledning till att ha telefonerna av! Efter det 3 gånger jag åkt med fritidsresor så förvånsa jag inte....anledning var nog att dom inte brydde sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PelleW 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Dessutom får man med Fritidsresor bara ett rum när man har bokat dubbelrum!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mia 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Dessutom får man med Fritidsresor bara ett rum när man har bokat dubbelrum!!! Ja...fy vad dåligt.,...snacka om falsk marknadsföring... Fritidsresor är ju inte ensamma om att inte svara i telefon på telefontider... Det händer lite titt som tätt med alla resebolag... Inte så typiskt för de...men väldigt irriterande för oroliga resenärer... Skulle vara intressant att veta vad som var skälet till att inte svara i telefon... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunkulla 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Dessutom får man med Fritidsresor bara ett rum när man har bokat dubbelrum!!! Ja...fy vad dåligt.,...snacka om falsk marknadsföring... Fritidsresor är ju inte ensamma om att inte svara i telefon på telefontider... Det händer lite titt som tätt med alla resebolag... Inte så typiskt för de...men väldigt irriterande för oroliga resenärer... Skulle vara intressant att veta vad som var skälet till att inte svara i telefon... Ja finns det någon här som jobbar/har jobbat på något charterbolag som kan upplysa oss om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nillan 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Har rest med Fritidsresor många gånger.Och har klagat när jag inte blivit nöjd med vad dom lovat i service.Och har alltid fått pengar tillbaka.Så det är bara att höra av sig när man kommer hem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mia 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Har rest med Fritidsresor många gånger.Och har klagat när jag inte blivit nöjd med vad dom lovat i service.Och har alltid fått pengar tillbaka.Så det är bara att höra av sig när man kommer hem. Håller med....Fritte är jätteduktiga att kompensera missnöjda kunder och gäster... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Louise Linnea 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Tycker också att Fritidsresor är bra att ha att göra med om något inte har blivit som förväntat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bbk 0 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Vi hade en gång ett bedrövligt hotell med Ving (Gran Canaria iofs). Ett sk Vingcenter. Det skulle vara nivån under Sunwing. Haha! Rena skämtet. Har för mig att vi fick ca 1500:- tillbaka sen efter ett(!) brev till dem. De fick oxå vårt förtroende igen, ett flertal ggr. Vi har alltid varit mkt nöjda efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Valltomta 1 Rapportera inlägg Postad 7 februari, 2009 Ving har varit behjälpliga för oss också. Hade två rum (connection) där strömmen var borta i det ena och stopp i avlopp i det andra. Vi fick allt åtgärdat inom ett dygn + kontanter i baht (ett par tusen i SEK) på plats som kompensation utan att behöva tjafsa alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser