Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Annelie S

Vad ägnar ni er åt här hemma i Sverige på sommaren:)

Rekommendera Poster

Jag har förstått att alla som är inne på Thailandsforum givetvis älskar eller är intresserade av Thailand :) Men alla ni som ändå tillbringar sommaren här hemma i Sverige, vad är ni för nåra typer. Är det husvagn, stuga, båt :) som gäller. Eller tar ni semestern som den är? Bokar lite här och där. Själv ägnar jag som jag tidigare berättat mycket ute till havs med vår båt. Det finns inte mycket som går upp emot båtlivet, jag lovar. Finns de nån annan tro som har samma uppfattning eller reser ni till Thailand på somrarna oxå ??? Kan tycka att sommaren är så kort här hemma och att den ska avnjutas i Sverige. Men.. jag kan erkänna att vi var i Turkiet två veckor i somras, av tre semesterveckor... Vi hade två veckor bokade till Fuerteventura till novemberlovet och fick spara på dagarna. Jag kan ärligt säga att det kändes som svenska sommarsemestern försvann. Okey det var jättehärligt i Turkiet men en ynka vecka i Sverige var alldeles för lite :P I sommar blir det minst fyra veckor och alla härliga helger från maj månad i vår nyinköpta båt. Shit vad vi längtar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också båt, och gör aldrig några andra semesterplaner för sommaren än att vara ute på sjön så mycket som möjligt. Om sen vädret blir superdåligt så får man hitta på nåt då, men vi är ofta ute ändå. Säsongen är ju ändå så pass kort, så det gäller att passa på!  :) Vad har ni för båt, och vart håller ni till?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill utomlands även på sommaren och brukar åka till Medelhavet o helst Italien en vecka för att garantera sol samt att man kopplar av bättre utomlands/borta hemifrån.

Några besök på landet i Sörmland och köra båt i Båven blir det också med badbesök på "egna" öar. Kan knappt vara hemma en hel dag så några turer med Miatan till Vaxholm, Taxinge kakslott och bara finkörning blir det också. Har kollat sommarstuga i 8 år så det brukar hinnas med också innan det beslutas att vi kör vintersemester istället..  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också båt, och gör aldrig några andra semesterplaner för sommaren än att vara ute på sjön så mycket som möjligt. Om sen vädret blir superdåligt så får man hitta på nåt då, men vi är ofta ute ändå. Säsongen är ju ändå så pass kort, så det gäller att passa på!  :) Vad har ni för båt, och vart håller ni till?

Härligt med nån som gillar båtlivet :)Vi har en Skilsö 33 sport. Det är våran drömbåt och vi fick ett superbra pris som vi inte kunde motstå. Vi har båtplats i Rönnäng :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ola med b

Blir mest att greja hemma,någon kort tur på några dagar någonstans kanske.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ola med b

Vi har också båt, och gör aldrig några andra semesterplaner för sommaren än att vara ute på sjön så mycket som möjligt. Om sen vädret blir superdåligt så får man hitta på nåt då, men vi är ofta ute ändå. Säsongen är ju ändå så pass kort, så det gäller att passa på!  :) Vad har ni för båt, och vart håller ni till?

Härligt med nån som gillar båtlivet :)Vi har en Skilsö 33 sport. Det är våran drömbåt och vi fick ett superbra pris som vi inte kunde motstå. Vi har båtplats i Rönnäng :)

Rönnäng är bra,nära till öppet hav

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillbringar så mycket tid vi kan vid stugan i Trosatrakten. Tillbringar alla soliga dagar på någon ö i skärgården utanför, eller med fiske. Tar en öl på sjökrogen på sävö...njuter av trevligt sällskap, bra böcker, fotograferande, god mat och dryck och SLAPPAR...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag älskar att campa och försöker dra med mig min man som inte gillar att campa ut å tälta en vecka på sommaren...Vi gillar båda Vita Sandars camping i mellerud så dit brukar jag få med mig honom och de tre barnen ;-) Nu börjar väl 12 och 11 åringen snart protestera också :-o Då blir det väl jag i ett tält ensam haha!

Svärföräldrarna har säsongsplats med husvagn på Getterön i varberg så där brukar vi spendera en vecka på semestern också (utan svärföräldrarna så klart) och resterande veckor är det mest avkoppling och fixa med huset som gäller.

Jag älskar den svenska sommaren när den väl är här och skulle inte planera semester över den...men som förra året var man bra sugen på en restresa bort..;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har husvagn sen 8 år tillbaka. Har haft underbara semestrar hemma i Sverige med kompisar som också har husvagnar, har varit nästan överallt där det finns grustennisbanor(sonen spelade, men la av för 1 år sen och spelar nu bara innebandy) Tyvärr så är innebandy en vintersport så vi inte längre locka med honom i vagnen, utan han sa att nästa år följer inte jag med !!! Sorg och bedrövelse tycker jag, men har man tillbringat alla sina semestrar dom senaste 16 åren ihop så känns det jättekonstigt att vi inte skulle få nån vecka ihop i år.. Därför har vi hyrt ett hus i Spanien under 2 veckor i sommar och då gick det jättebra att få med honom :) Och det är väl så semestern blir nu, så länge det finns sol och värme så kommer han att följa med.. Än så länge har han inte protesterat om Thailands resorna och dom lär han nog följa med på nåt år till ( så länge han slipper betala :) )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min svenska sommarsemester tar jag ett par öl i utrikes när jag väntar på flyget till värmen. Sticker i stort sett direkt från jobbet.

Gillar också båtlivet men min finns i Grekland.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hus, vilket innebär en hel del pyssel och underhåll. I år är planen att bygga pool bl a. Barnen har i sommar önskat Grönan och Skara, maken och jag firar jämn bröllopsdag, önskemål om weekend i Tällberg...Sedan i augusti el september börjar man som vanligt leta flygstol till Thailand...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tar oftast sommaren lite som den kommer, har hus och landställe så vi stannar oftast i Sverige! Vi reser ju till Thailand vintertid och brukar spara mkt semester. Vi umgås mycket med vänner och ordnar grillkvällar. I sommar gör vi en avstickare till Thailand, och sedan handlar det mest om att njuta av den svenska sommaren med släkt och vänner och jobba ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grejar och fixar med huset. Sen får det ju klaras av lite svenska klassiska resmål. Får se vad det blir i sommar? förra året va det Vimmerby och Kolmården. Bor ju på västkusten och har svärföräldrarna i Grebbestad så bara att va där e rätt skönt. Förutom ett par v i Juli när det nästan blir för mycket folk....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också båt, och gör aldrig några andra semesterplaner för sommaren än att vara ute på sjön så mycket som möjligt. Om sen vädret blir superdåligt så får man hitta på nåt då, men vi är ofta ute ändå. Säsongen är ju ändå så pass kort, så det gäller att passa på!  :) Vad har ni för båt, och vart håller ni till?

Härligt med nån som gillar båtlivet :)Vi har en Skilsö 33 sport. Det är våran drömbåt och vi fick ett superbra pris som vi inte kunde motstå. Vi har båtplats i Rönnäng :)

Rönnäng är bra,nära till öppet hav

Där var undertecknad 08 på skolresa 1969. Besökte också Karlstens fästning och Lasse-Majas cell. Detta skedde f.ö. samma dag som min särbo föddes  :cool

Minns även att det hängde massa illaluktande lutfisk på tork i Skärhamn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått att alla som är inne på Thailandsforum givetvis älskar eller är intresserade av Thailand :)

Hur kom du på det ?

Fantastisk vad observant du är

Eller hur, jag är nog rätt smart ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ismene

Antingen är vi hemma (bor på gård på landet) och badar i poolen, eller åker till nån av de två sommarstugorna, där den ena är favoriten (den andra ska säljas) Har strandtomt vid en av Sveriges (enligt mig) bästa sjöar som ska ha 365 öar.. vi har båt en liten och en större, som vi kan sova i.

Annars gillar vi att åka på våra HD, eller i Camaron, hoppas även -69:an snart bli klar, då den är en cab och det är lite mer roligt att åka i en sån om sommaren är fin.

Sen tävlar jag en hel del, (dressyr) med min häst, så det blir en hel del helger som man är iväg med honom.

I år hoppas jag vi kommer iväg på lite fler resor men försöker lägga dom vår/vinter så inte sommarsemestern här i Sverige försvinner, den är kort, den svenska sommaren, men alldeles alldeles underbar.

Ismene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En eller två veckor på Kreta, detb lir 12 året i rad i sommar  :) sen blir det dagsutflykter, kanske nånn kortare tripp inom sverige och sen är det väll alltid saker som behöver fixas hemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar och kör downhill mountainbike. Blir också ngn spontan helg/långhelgtur när vädret passar. Anser att vädret är alldeles för dåligt här på sommaren för att det ska vara värt att planera något. Har havet ca 15 minuter bort med bil, så om det är fint väder så är det bara att åka och bada :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar i stort sett hela sommaren men lägger helgerna och någon vecka i stugan i Höga Kusten. Seglar lite också med en liten shark 24:a ett återupptaget nöje som har legat stilla i några år. Brukar bli någon kortresa under hösten, de senaste två åren till Italien (Rom, Venedig).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×