Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Chryzaliz

ZLATAN...ZLATAN....ZLATAN

Rekommendera Poster

CT.

Nu är vi övernes om det mesta, både att slutet var något i hästväg samt att Zlatans kaxighet är nyttigt för Sverige ;)

Tvåan i Gärderuds lopp (Malinowski) dog f.ö. senare i en bilolycka.

Och på tal om kaxighet, han som vann 800 m senare i din länk var också "aningen" kaxig. Han vägrade helt enkelt prata med pressen, däremot gjorde han liveintervjuer. Och det var en mycket duktig löpare på båda 800 och 1500 m.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med CT till fullt och fullo, vi behöver en spelare som Zlatan.

En superstjärna som kan göra det oväntade, som kan hålla ett helt försvar sysselsatt tack vare den oerhörda respekt han har med sig.

Som kan vara mer eller mindre osynlig en hel match men som bara behöver 5 sek för att göra det där som bara den typen av spelare gör.

Det är aldrig dussinlirarna som gör det där lilla extra.

Att han se'n är kaxig är en bra motvikt till den annars så slätstrukna mentaliteten i Svensk fotboll.

Minns en intervju med honom för flera år se'n när han började bli uppmärksammad i Malmö. Då sa han på sitt Rosengårdskaxiga sätt att han skulle bli bäst i världen. Så vi får väl se om han tar det sista steget upp. Tror Barcelona är en bra klubb för honom i den utvecklingen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Zlatan mm ja han gjorde bra ifrån sig 2 halvlek.. första var han lite osynlig. men utan han skulle Sverige vara så blekt..Men finns ju alltid folk som vill kritisera dom som sticker ut från mängden så är det alltid..

Go zlatan go sverige.. Top 10??? Var snäll nämn 9 länder som sverige absolut inte kan slå? finns nog inte..får det till 6-7.. :).. I Vm hör vi hemma men sen hur det går är en annan femma...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Zlatan mm ja han gjorde bra ifrån sig 2 halvlek.. första var han lite osynlig. men utan han skulle Sverige vara så blekt..Men finns ju alltid folk som vill kritisera dom som sticker ut från mängden så är det alltid..

Go zlatan go sverige.. Top 10??? Var snäll nämn 9 länder som sverige absolut inte kan slå? finns nog inte..får det till 6-7.. :).. I Vm hör vi hemma men sen hur det går är en annan femma...

Okej här kommer 10 länder Sverige skulle slå i dagsläget.

1. Spanien

2. Frankrike

3. Tyskland

4. Holland

5. Danmark

6. Italien

7. Brasilien

8. Argentina

9. Sydkorea

10. Ryssland

Dessa är utan inbördesrankning utan bara dem 10 vi aldrig skulle slå med det landslaget vi ställde på banan mot Ungern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Zlatan mm ja han gjorde bra ifrån sig 2 halvlek.. första var han lite osynlig. men utan han skulle Sverige vara så blekt..Men finns ju alltid folk som vill kritisera dom som sticker ut från mängden så är det alltid..

Go zlatan go sverige.. Top 10??? Var snäll nämn 9 länder som sverige absolut inte kan slå? finns nog inte..får det till 6-7.. :).. I Vm hör vi hemma men sen hur det går är en annan femma...

Okej här kommer 10 länder Sverige skulle slå i dagsläget.

1. Spanien

2. Frankrike

3. Tyskland

4. Holland

5. Danmark

6. Italien

7. Brasilien

8. Argentina

9. Sydkorea

10. Ryssland

Dessa är utan inbördesrankning utan bara dem 10 vi aldrig skulle slå med det landslaget vi ställde på banan mot Ungern.

Jag har svårt att bedöma dessa lag just nu men det finns väl inget av dem som Sverige inte kan slå.

Brasilien är ju förstås alltid en svår nöt att knäcka. De blev förresten klara för VM i helgen efter segern över Argentina.

Holland brukar också passa Sverige väldigt illa.

Men höjer sig de blå-gula spelarna till den nivå de presterar som bäst så går ingen säker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det var på tiden att Sverige â€blev†världsmästare igen………… :victory:……………

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

husse,

Jag tycker personligen precis tvärtom att Zlatan är vad vi behöver. En kille som vågar öppna truten och vara lite individuell och kaxig. Inget ont om Henke och Dahlin osv, men tråkigare intervjuver får man ju leta efter.

Dessutom finns det ju ingen annan svensk spelare som ens är i närheten av Zlatans storhet på fotbollsplan just nu.

PS. Pinsammast i fotbolls-Sverige just nu är väl ändå Magnus Hedman. Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta.

Håller med fullt ut - han sätter färg på landslaget!

Även i första när Elmander lekte drog Zlatan på sig ett par markeringar, visst märks det att han inte är hundra än, men i andra levererade han riktigt bra fotboll.

Det är väl inte damlandslaget Song Kran syftar på  :cr

Apropå Gärderud, någon som kommer ihåg det klassiska referatet av bisittaren:

....å Glans e sexa !  :kla

TT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Zlatan mm ja han gjorde bra ifrån sig 2 halvlek.. första var han lite osynlig. men utan han skulle Sverige vara så blekt..Men finns ju alltid folk som vill kritisera dom som sticker ut från mängden så är det alltid..

Go zlatan go sverige.. Top 10??? Var snäll nämn 9 länder som sverige absolut inte kan slå? finns nog inte..får det till 6-7.. :).. I Vm hör vi hemma men sen hur det går är en annan femma...

Okej här kommer 10 länder Sverige skulle slå i dagsläget.

1. Spanien - Svåra men ser du tillbaka inte allt för långt i tiden så är det absolut möjliga att slå

2. Frankrike - Bra spelare men dåligt lag senast kryssa dom mot rumäninen eller var det bulgarien?

3. Tyskland -  Håller med här vinner vi inte

4. Holland - Håller med här vinner vi inte

5. Danmark - Du skojar eller? Vi får se snart..

6. Italien - Håller med här vinner vi inte

7. Brasilien - Håller med här vinner vi inte

8. Argentina - Håller med här vinner vi inte

9. Sydkorea - aboslut inte omöjligt

10. Ryssland - aboslut inte omöjligt

Dessa är utan inbördesrankning utan bara dem 10 vi aldrig skulle slå med det landslaget vi ställde på banan mot Ungern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill också minnas att det var Bosse Hansson som nämnde Glans :D

På tal om gnagare (Hansson var SÅN ;) ) så är ju Hedman som sagt på tapeten. Verkar vara en begåvad kille som förhoppningsvis nu också bränt sina skepp som usel bisittare på tv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeppe>>

1. Spanien - Svåra men ser du tillbaka inte allt för långt i tiden så är det absolut möjliga att slå.

Tror personligen inte vi har en sportmössa mot Spanien men det är bara vad jag tror.

2. Frankrike - Bra spelare men dåligt lag senast kryssa dom mot rumäninen eller var det bulgarien?

Samma här tror inte vi har en sportmössa.

5. Danmark - Du skojar eller? Vi får se snart..

tycker senaste matchen visade att vi inte är i närheten av dem. Men som sagt jag hoppas verkligen jag har fel.

9. Sydkorea - aboslut inte omöjligt Nej inte är omöjligt men jag har svårt att se att vår backlinje skulle ha en chans mot deras kvicka forwards. Samma som 10an :)

10. Ryssland - aboslut inte omöjligt Var ju tvungen att få ihop 10 lag :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeppe>>

1. Spanien - Svåra men ser du tillbaka inte allt för långt i tiden så är det absolut möjliga att slå.

Tror personligen inte vi har en sportmössa mot Spanien men det är bara vad jag tror.

2. Frankrike - Bra spelare men dåligt lag senast kryssa dom mot rumäninen eller var det bulgarien?

Samma här tror inte vi har en sportmössa.

5. Danmark - Du skojar eller? Vi får se snart..

tycker senaste matchen visade att vi inte är i närheten av dem. Men som sagt jag hoppas verkligen jag har fel.

9. Sydkorea - aboslut inte omöjligt Nej inte är omöjligt men jag har svårt att se att vår backlinje skulle ha en chans mot deras kvicka forwards. Samma som 10an :)

10. Ryssland - aboslut inte omöjligt Var ju tvungen att få ihop 10 lag :)

Jo jag håller med om att många av lagen du nämde är vassare än Sverige.. Det jag ville få sagt med mitt inlägg var mer att Sverige absolut har något att göra i VM. Det härliga med fotboll är att nästan alla lag kan vinna/förlora beroende på om dom har en bra dag eller ej..

Hoppas på seger mot Malta på onsdag och skulle inte skada om Ungern - Portugal spela lika :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Italien känns inte så heta tycker jag de slår vi.

Enda lag som jag tror vi får svårt att slå i världen är Brasilien, men tror nog det finns möjlighet att kryssa.

Alltså jag menar att möjligheten att slå alla andra lag finns inte att vi gör det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om Sverige kan hålla i spelet lika bra som mot Ungern så borde även målen trilla in och en repris av hemmaresultatet(4-0) mot Malta ligger då nära till hands.

Iofs alltid svårt att göra en massa mål när alla förväntar sig det. Hårt arbete i 90 min är vad som gäller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja med den här skitinsatsen så är det NÄSTAN att man som fotbollsälskare hoppas att vi inte kommer till VM, men bara nästan.

Det lustiga är att vi svenska ALDRIG ALDRIG någonsin lär sig att Sverige aldrig kan föra matcher mot "sämre" lag och har väldigt svårt att vinna på beställning.

Och, i internationella matcher så finns det numera ALDRIG några givna matcher.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spelar Sverige så här som i kväll har vi inget i VM att göra,dom hade nog fått stryk av ett lag från botten av allsvenskan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×