Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst fattarej

fattar inte vad gör Thailand så populärt

Rekommendera Poster

Gäst fattarej

vi var i thailand förra året och jag fattar inte vad det är som drar folk. vi tog en charter till Hua Hin och nu vill min man dit igen. Varför? Så fantastiskt var det inte. Han har varit i Thailand innan men inte jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jo det är nog allt detta som CT säger...

Själv känner jag väl att chartern är ju inte min grej längre om jag inte skulle lyckas få ett himla bra pris vill säga. Ibland kan man fixa en flygstol mkt billigt.

Men jag gillar att få disponera min tid och välja min plats själv,som jag ska åka till.

Det finns så många vackra ställen i Thailand,så det är svårt att veta vart man ska börja bara.

Själv har jag hittat min pärla på Koh Lanta,men känner oxå att på CT´s ö (Koh Samui) är det väldigt vackert. Gillar ändå Koh Pha-Ngan bättre för dess lugn (där vi brukar vara).

Absolut måste du resa till något nytt ställe o känna: att en gång Thailand ALLTID Thailand,så känner jag det och många med  mig.....

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förutom CTs mycket bra lista vill jag lägga till:

Atmosfären - det är väldigt lätt att slappna av och gå ner i tempo när man är i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, ni har alla fel  ;)

Det absolut bästa med Thailand är människorna - de är vänliga, artiga, hjälpsamma, ler och förstår service. Man känner sig välkommen och betydelsefull överallt.

Herregud! Jamför bara med hur du blir behandlad som turist i Europa jämfört med Thailand! Det är ju som natt och dag!

Nä jag ska sluta skriva innan jag hetsar upp mig för mycket... Man blir ju nästan arg av en sån fråga...  :-X

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Människor är människor och alla har väl personliga problem, men det heter ju ändå "Service with a smile" , och det är allt mer sällan man upplever detta i Europa - inte undra på att hela kontinenten håller på att gå åt...  >:(

Oh well, raka motsatsen till "Service with a smile" finns f.ö. att uppleva på Cafe Mockba i Helsingfors...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Barer och fest?

Sånt sysslar väl inte vi med :P

Skojar

Hahahaha!

Får mig att tänka på den där ölreklamen där ett par sitter tysta vid köksbordet i en lägenhet och lyssnar på dovt dunkande ljud från våningen ovanför. Sedan säger kvinnan: "Nä nu får det va nog!". Och mannen säger "Ja det får det!" (eller var det tvärtom) och lämnar bordet... Och i nästa scen ser man hur gubben partajar med de i lägenheten ovanför  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Helle

Tack Bangkok Swede för länken om leendet - fantastiskt bra beskrivet. Många av de där leendena finns ju även i vår kultur, men aldrig namngivna. Fick känslan av Inuiternas 58(?) olika ord för snö!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Allan

vi var i thailand förra året och jag fattar inte vad det är som drar folk. vi tog en charter till Hua Hin och nu vill min man dit igen. Varför? Så fantastiskt var det inte. Han har varit i Thailand innan men inte jag.

Dessutom mycket svenskar och andra skandinaver? Det är ju dit alla åker idag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med "Skummis"

Väder och människornas innställning till gästerna är en oslagbar kombination i Thailand.

Var på Canaria, Meloneras bland massa tyska chokladbruna nakenbadare (Det såg ut som det låg enorma mördarsniglar på stranden)

När familjen gick ut och åt på kvällarna fick vi maten och notan samtidigt när restaurangpersonalen märkte att vi var svenskar. Man kände "Ät och försvinn" känslan överallt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×