Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Eremiten

Farang vs Farang

Rekommendera Poster

Vill inte vara generaliserande men , ar det inte sa att man oftast kan katagorisera manniskor pa deras uppforande varifran dem kommer , basta turister jag mott ar faktiskt kanadensare, men har haft lite strul med folk fran schweiz, alla are inte daliga men anser flesta ar ohovliga bade mot thailandare och andra utlanningar som bor har. Eller ar jag bara som jag sa, generaliserar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fler Kanadensare an man kan ana, varit manga, kan inte rakna dem pa tu hand, men amerikanare har nere ar ovanligt vad jag vet gillar dem mer bkk. Schweizare ganska manga, inte direkt specifiserad men sa manga att jag slutat rakna dem hursa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

för att kunna bilda sig en uppfattning måste man ju ha träffat många från dessa länder , trodde att Kanadensare var ganska ovanliga i t.ex Phuket området

där vi var i 5 månader så var det mycket nordbor , engelsmän ,tyskland/Schweiz ,Italienare men ganska ovanligt med nordamerikaner men rätta mig gärna om jag har fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Phuket ja, men inte i KhaoLak, borjat dyka upp fler och fler, och flesta funderar pa att bosatta sig lite utanfor KL, mestadelen har tyskar,osterrikare, schweizar svenskar, men nu aven mycket finnar och norrman..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Seriöst tycker jag det är hundraprocentigt individuellt och har mycket lite med nationalitet att göra.

Jag trodde jag "ogillade" engelsmäns attityd och sätt. Nu jobbar jag med två stycken. Båda är trevliga, raka, ärliga och mycket proffsiga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Vill inte vara generaliserande men , ar det inte sa att man oftast kan katagorisera manniskor pa deras uppforande varifran dem kommer , basta turister jag mott ar faktiskt kanadensare, men har haft lite strul med folk fran schweiz, alla are inte daliga men anser flesta ar ohovliga bade mot thailandare och andra utlanningar som bor har. Eller ar jag bara som jag sa, generaliserar?

Generalisering som den ovan namda fortplantar sig garna till fordommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Generellt har de flesta unga israeler jag stött på varit dryga, allmänt otrevliga och störande. Såväl mot turister som lokalbefolkningen. Jag vill inte bli uthängd som antisemit men det är tyvärr den bilden jag fått.

Finns ju dock många bra exempel... men det är de dåliga man minns, är det inte så?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

för att kunna bilda sig en uppfattning måste man ju ha träffat många från dessa länder , trodde att Kanadensare var ganska ovanliga i t.ex Phuket området

där vi var i 5 månader så var det mycket nordbor , engelsmän ,tyskland/Schweiz ,Italienare men ganska ovanligt med nordamerikaner men rätta mig gärna om jag har fel.

i och runt Nong kai bor det många  Amerikanare Många har bott där sen Vietnam kriget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket ryssar har tyvärr börjat droppa in i Phuket... :-[

Har inga bra erfarenheter alls av detta folkslag...

inte dra alla över en kan...nä jag vet... men jag har inte träffat speciellt många sympatiska ryska turister...

De är rent av hemska, ignoranta, tror de äger hela hotellet de bor på, hoppar in i bilar de inte äger för att bara ta kort, välter omkull gamlingar för att komma fram i köer, fulla o otrevliga istället för fulla o glada,

En gång blev jag så lack så jag stack en gaffel i röven på en ryss (hade precis ätit mat när utropet kom att gå till gate)och dängde min ryggsäck i skallen på honom när han trängde sig på flygplatsen o ingen sa något...

O sa att han kunde ta sina blonderade 2 ryska horor med läppbyxor (shorts som e så tajta o korta så "läpparna" syns)o sticka hem på en gång.

Där stod han i sin feta guldkedja o bara flinade... Sen slängde han sin väska på dotterns födelsedagstårta på rullbandet som hon fått av hotellpersonalen...

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte kastade tårtan i ansiktet på honom som en fin avslutning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kniven i röven på Ryssen Den var bra :D:kla :kla

Gaffel... men han blev ganska förvånad i alla fall...

Sambon hade träffat ett gäng av sina gamla vänner som var på kampsportsläger som stod i kön o de bara stod o garvade. Och jag var svart som ett åskmoln...

Hur i h*****e kan man bete sig som de gör egentligen ???

När jag var i Sharm el Sheikh så kom en rysk familj och satte sig längst ut på badbryggan och började meta.

De ville ha en färglad fisk på kroken minsann... En vacker akvariefisk á la Nemo.

Vi bara stod o gapade... gick o talade om för en av vakterna på deras All inclusivehotell att de satt o metade akvariefisk.

Jä***r vad de lackade ur... de sprang ut på bryggan o skällde ut de och fick försvinna från bryggan...

På samma strand kom en ryss skitstolt upp med stans snäcka i handen.

Stolt som en tupp, ful som ett fån !!!

han placerade den ca 40cm stora snäckan (den var enorm) framför sin solstol, bredvid sin tigerbikiniklädda "Maruschka" indränkt i olja, trots att hon var knallvit.

Du kan få fängelse om du gör så ... Superförbjudet !!!

Brott mot naturskyddslagen...hela Röda Havet är ju ett naturreservat...

De verkar inte veta ett dyft... ingen respekt för fem öre ...

JÄ**A idioter !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Mia. Ryssarna är väldigt speciella. Dom tror att dom kan göra vad som helst. Tex när vi var i Pattaya ett tag sen. Det stog några ryssorna framför oss i en affär där dom säljer äventyrsresor/vanliga resor. Säljaren fattade inget vad ryssarna sa och ryssarna vart helt galna och jättearga för att hon inte fattade vad dom sa. Normalt??

En annan gång satt jag vid foodcourt och väntade på att Anggoon och hans pappa skulle komma och sätta sig. Då kommer 2 ryssar och sätter sig vid vårat bord (det var fullt i stället) och jag förklarar genom ord och kroppsspråk att det är upptaget. Och så börjar dom prata lite högre/halvskrika  på ryska massa goja till mig. AAhh....Tur så kom Anggoon och pappan så dom var tvunga att gå...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Viss tusan kan man generalicera nationeliteter grovt, men vilken pantskalle som helst fattar ju att det inte gäller 100% ara för det  :)

Jag har inte hört ett gott ord om ryssar, har inte träffat på så mång amen dem jag hört har jag som sagt HÖRT, väsnas etc. Oftast rik aryssar som hittat Thailand och rika ryssar är rika. vet inte men gissar att mång apå allvar tror sig äga världen.

Verkar vara många här som håller till i Kamala??! Ryssarna är på stort intåg där och har börjat köpa lite hus, så snart e det nog en rysskolloni  ;)

Engelsmän brukar också höras rätt bra. De flesta thai jag pratat lite mera med gillar generellt inte engelska och ryska turister har dem sagt. "makes lot of noice no respect"

Jag kritiserade ju indierna som det finns gott om på många ställen. Igår i Lamai var det en israel som lackade på en av alla de extremt påflugna indier och förklarade högt och ljudligt att, ni är överallt, ni har butiker resturanger överallt, se dig omkring....  Tyckte det var mer än bara lite kul  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

En del skräddar-inkastare har trots allt lite folkvett. Detta hände för ett par dagar sedan:

- Mister, mister?

(Tror han pratar med någon annan och ignorerar)

- Mister, mister?

(Ignorerar)

- Don't you speak English

- Inser att han pratar med mig och suckar

- I have a very...

- No, I don't want anything that you got (ser nog ganska irriterad ut)

- But...

- I live here, as you do

- Ok, I did not want to bother you

- No problem, I am ok (ler)

- Anyhow, I hope you will have a good night! (ser trevlig ut)

- You too!

Min uppfattning är samma som majkball att vissa unga israeler brukar skapa en del "problem" i sin framfart, inte minst på Koh Phangan. Inte så sällan uppstår konflikter och ibland slagsmål med ortsbefolkningen. De är tom portade på vissa guesthouse och hotell i landet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm intressant debatt ,men verkar som flesta har nagot emot vissa farang, som jag sa det ar inte alla schweizare man ar emot, vad jag sett hitills ar at dem har sett ner pa thailanadare och faktiskt svenskar, ett par tyckte det var to m roligt med svenska spraket, satt och trackade. Saken ar den jag pratar tyska och forstar mycket val aven om schweizare pratar annorlunda tyska. Sedan de hackat pa min kollega, pratat mycket skit om henne kom de nasta dag for att boka, sa jag,tror inte vi kan samarbeta, litar inte pa oss, och ni var ohovliga mot min kollega och mig (dock vagade de inte mycket mot mig nar jag svarade pa tyska) och sa ni kan sakerligen finna det ni soker i phuket, ha en trevlig dag.

Detta var visserligen lite yngre, varsta var att dem var advokater.

Par yngre schweizare sa att dem gillar inte sina landsman beter sig som dem ager thailand med, lite roligt att det blivit som lite av kolonialtiden, heltplotsligt ar det viiii som regerar har.

Britter mja i allmanhet dem som bor har, aven irlandare are dotrevliga, men ok nar de festar , well lika kanda som svenskarna.

Ryssar ehm har aldrig gillat folkslaget for manga orsaker, men saken ar den med, att man ska nog inte braka for mycket med dem, ryska maffian har nastlat sig in har och skulle tippa manga av dem som beter sig som svin pa hotellen ar med i m.

Har tycker lokalbefolkningen svenskar ar kansliga och irretarade , tills dem fragar var jag ar ifran :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Appropå svenskar ska vi nog inte slå oss för bröstet alltför mycket. Även bland oss finns det givetvis rötägg som gormar och tror de är herrar i detta land, fast thailändarna ser dem som "farang ki nok".

Lustigast är nog de som tror att alla thailändare (oavsett vem) skall behandla dem som någon slags herre/kung. Det brukar slå bakut totalt. Thailändare är stolta och alla gör inte vad som helst för en full gapande svensk (eller annan nationalitet) med bar överkropp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hade par skandinaver har som var for forsta gangen forsokte ragga precis som man gor pa barer i patong, gissade som det slog back, sa till mig detta stallet ar ju dotrakigt , gar inte att ragga. Mja har ser dem inte vasterlanningar som battre an thai, har mer stolthet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha,

forsokte ragga precis som man gor pa barer i patong, gissade som det slog back

Underbart, skandinaver som tror att alla kvinnor här är "till salu" bara för att Thailand har en omfattande sexindustri. Då skall man ha en liten näsbränna tycker jag.

Min fru fick en gång frågan om hon ville gå ut med en kund som kom in till hennes datashop. (Han kunde ju inte veta att jag var hennes man).

- What's your problem? sa hon bara och skrattade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matteo

Har mött dåliga människor av alla nationalteter utom en: Aussies. Australiensare är riktigt hyvens och utmärker sig generellt positivt!! Vill jag ha faranger omkring mig så blir det inte svenskar eller andra, aussies ska det va...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har mött dåliga människor av alla nationalteter utom en: Aussies. Australiensare är riktigt hyvens och utmärker sig generellt positivt!! Vill jag ha faranger omkring mig så blir det inte svenskar eller andra, aussies ska det va...

Australienare är bra och trevliga folk, men dom värsta galningar jag har träffat i Thailand var också Aussies, på 70 och 80 talet hade dom en flygbas i Butterworth

i Malaysia och ungefär när barstreetan Soi Bangla var färdig i Patong Phuket då åkte dom dit på permission, och söp skallen sönder och samman och slog sönder barer å restauranger på löpande band och slogs med Thailändarna och turisterna och poliserna,så dom blev inte långvariga. Fick aldrig åka dit nått mer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×