Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

Bagage på båten Phuket-Krabi

Rekommendera Poster

Jag har läst någonstans att dom inte vill ta bagage på båtarna mellan Phuket-Krabi är det någon som vet något om det, och i så fall hur är det då bäst att resa mellan ovannämda platser?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade två resväskor med oss på färjan mellan Phuket och Krabi, det är inga som helst problem. De lägger ett berg av alla väskorna uppe på däck. Så här i efterhand hade det varit smidigare att ha vanliga ryggsäckar, det var riktigt meckigt att få på och av de tunga, otympliga resväskorna. Och det var lite halvstressigt när man skulle hitta sin väska då det var dax att gå av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har heller aldrig varit med om att det skulle vara problem att ta med bagage på färjorna (det är ju väldigt många som gör det).

Däremot bör man nog, vilket Alexandra skriver, försöka tänka på att det blir en del kånkande och släpande och bärande på tunga resväskor (om man nu vill packa i ryggsäck istället)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte också att det lät lite konstigt. Jag tackar för svaren. Ni har nog rätt angående släpandet på resväskor, så vi tar en minibuss. Läste här på forumet att man kan beställa en som kör en från hotell till hotell för ca: 2000-2500, jag tycker det verkar bekvämt. Hoppas priset är per buss och inte person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har läst någonstans att dom inte vill ta bagage på båtarna mellan Phuket-Krabi är det någon som vet något om det, och i så fall hur är det då bäst att resa mellan ovannämda platser?

Vad? Dumheter någon berättade. Dessa båtar går ju inteför utflykternas skull utan just för att folk förflyttar sig mellan dessa ställen och det är inga problem med bagaget. Alltid är väl koordinerat vid på- och avlastning av väskor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En dum fråga kanske, men när man tar minibuss från Phuket till Krabi tar dom då bussen på färjan eller är det en bro mellan Phuket och Krabi?

Precis som Reijo redan svarat, så finns det en bro från fastlandet över till norra delen av Phuket. De båtar som går mellan Krabi och Phuket tar inte bilar/bussar.

Tror vi betalade 2500 i somras för en minibuss mellan Ao Nang och Phuket (Karon)

Cotton: Hur lång tid tar resan?

Beror iof lite på vart på Phuket ni ska. Eftersom bron alltså ligger i norra delen av Phuket, tar det lite längre tid till Kata än om man ska till norra Phuket. Kan också bero lite på trafiken så klart. Räkna med 2 - 3 timmar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mellan vilka orter på Phuket respektive Krabi ligger bron?

Bron ligger inte mot Krabi utan fastlandet i norra Phuket. Sedan fär man köra ner till Krabi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur tar man sig lättast från Krabi flygplats till Ao Nang eller ev. Lanta?

Flygplats - Ao Nang:

-Taxi för ca 600 baht

-Buss (lite långsamt, men det är går bra) - 150 Baht per person.

Flygplats - KOh Lanta:

-Båt från Krabi eller Ao Nang. Biljetter finns att köpa direkt på flygplatsen inklusive transfer till båten.

-Minibuss eller taxi. Räkna med ett pris på minst 2500 Baht.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×