Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
rosenqvist

Dålig i magen????

Rekommendera Poster

Tar tillbaka  att jag ska testa det nu.... Det är för nära inpå avresa för att må dåligt.

Dessutom brukar jag alltid råka ut för de värsta biverkningarna...  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar tillbaka  att jag ska testa det nu.... Det är för nära inpå avresa för att må dåligt.

Dessutom brukar jag alltid råka ut för de värsta biverkningarna...  ::)

Jag har aldrig haft en enda biverkan av vaccinet, men du verkar ju har den största otur som finns... Dessutom åker ni väl snart? Dukoral tas i två omgångar med en veckas mellanrum. Den sista ska tas en vecka innan avresa. Det är väl mindre än två veckor till er avresa nu va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar tillbaka  att jag ska testa det nu.... Det är för nära inpå avresa för att må dåligt.

Dessutom brukar jag alltid råka ut för de värsta biverkningarna...  ::)

Jag har aldrig haft en enda biverkan av vaccinet, men du verkar ju har den största otur som finns... Dessutom åker ni väl snart? Dukoral tas i två omgångar med en veckas mellanrum. Den sista ska tas en vecka innan avresa. Det är väl mindre än två veckor till er avresa nu va?

Ingen av oss ( vi är sex st) kände heller av några biverkningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, vi tog den jämt förut, är en stor familj och ingen har känt några andra biverkningar än lite "buller" i magen. Å andra sidan har vi slutat ta den (de senaste tre resorna) och inte märkt någon skillnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar tillbaka  att jag ska testa det nu.... Det är för nära inpå avresa för att må dåligt.

Dessutom brukar jag alltid råka ut för de värsta biverkningarna...  ::)

Jag har aldrig haft en enda biverkan av vaccinet, men du verkar ju har den största otur som finns... Dessutom åker ni väl snart? Dukoral tas i två omgångar med en veckas mellanrum. Den sista ska tas en vecka innan avresa. Det är väl mindre än två veckor till er avresa nu va?

Jo det stämmer... Vi drar 9 nov.

Om 13 dgr.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vi har vänner som tagit Dukoral men ändå blivit dåliga och vänner som inte gjort det och har mått hur bra som helst! Vi åker också till Bangtao nu i december och alla utom jag har tagit Dukoral så vi får väl se hur det går..

Hoppas att ni får en bra semester!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det beror nog på om man har plåtmage eller en mer känslig mage, har själv aldrig blivit dålig i magen i thailand. Var i turkiet för 5 år sedan och hittade en jätte mysig resturang andra dagen där hönsen gick lösa på golvet  :cr , vi blev jätte dåliga i magen bägge två efter att vi käkat där, förstår inte varför...? ???

Man är inte alltid så klok och eftertänksam när man är på semester

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart gör gör det.. Min man är ju "över känslig mot allt vad thaimat heter.. så för hans del var det bara att ge honom Dukoral. Jag & barnen äter nog mer på "snuskiga" restauranger" än vad han gör.. men vi får väl se hur det går.. Kanske man själv inte är så kaksig efter ett par dagar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×