Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Bogdan

Sjukförsäkring

Rekommendera Poster

Gäst Bogdan

Undrar om någon vet någon bra sjukförsäkring att ta när den vanliga hemförsäkringen måste förlängas om man är länge. Den blir ju så dyr att en thailänsk är bättre kanske? Förslag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kan du teckna en svensk försäkring så gör det. Skulle olyckan eller sjukdomen vara framme (ta i trä) är det bra att ha en ordentlig täckande försäkring.

De thailändska och vissa internationella kan det vara lite si och så med. Oftast finns det en hel del undantag och ibland är maxbeloppen de betalar ganska ynkligt tilltagna. Själv är jag "utskriven" ur Sverige och kan inte ha en svensk försäkring längre (vad jag vet).

Håller ni andra med mig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med CT, kan du ta en svensk, gör det! Jag har också Länsförsäkringar, för mig lönar det sig att ha en "lätt onödig"  ::) hemsförsäkring för att få ta den förlängda resedelen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjukförsäkring er dyrt i Thailand när man är snart 80 år  .  Så jag har min privata sjukförsäkring med pengar i Banken . Og  för 5 år sedan sette jag in Skr 200  tusen , vilken var en miljon baht i 2014 . Tar du ut pengarne i Banken i dag i Skr har dei en värdeökning 

på 50 %  så du får över 300 tusen Skr  Det får jag inte i Svensk bank om pengarne hade varit kvar i Sverige 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utlændska turister misslyckas med att betala sammenlagd 300 miljoner i sjukhusrækningar til Thailand . Dette går til inkassocentralen ,for att driva in vad som skal betalas .

En folkhælsomann berættar anonymt att utlændingar ofte har slut på kontanter under sina långa vistelser i Thailand .

Och det ær många utlændingar som har legat på sjukhus utan att betala en enda Baht .

Dom som inte betaler kommer från : Chonburi - Chang Mai - Phuket - Phang Nga - och Surat Thani .

 

P1010041.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åldre risikera att dö utan sjukförsåkring eller lite pengar i banken i Thailand . Jag har min egen sjukförsåkring , jag har lite pengar i banken .

Når du år lika gammel som jag får man inte försäkra sig , jag är nestan 80 år gammel , Och ofta år en sjukförsåkring väldig dyra ,och det  kan

vara svårt att hitta en heltäckande  sjukförsäkring som täcker dig som pensionär när du är så gammel som jag . Jag går til sjukhuset här i

Bangsaen varje tredje måned , för kontroll av läkare och ny medicin som jag betaler 600 Baht for medicin  6 tabeletter varje dag , och

läkemedel priset är nästan halva priset vad sverige tar . Se rekning  Burapha Universitethospital  Bangsaen .

För att fornya årsvisum  OA -Visum måste du ha sjukförsäkring i Thailand . Och nästa år kommer det troligvis krav på sjukförsäkring for dom  som har O-Visum i Thailand

P1010231 (2).JPG

P1010232 (2).JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, vad jag förstått är det svindyrt med sjukförsäkring i thailand för pensionärer som bor där. En del tänker helt fel. De tycker att de kan leva billigt i Thailand, med en liten pension, men blir ofta väldigt överraskade när de inser att de kanske måste betala 2000 till 3000 SV kronor per månad, beroende på ålder, för en fullvärdig sjukförsäkring. Det är många faranger som struntar i försäkringsbiten. Men den dagen de behöver sjukvård blir det stora problem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg bor fast i Thailand og har min private sjukforsikring , Pengar i Banken , Sett forsikringspengene i  Banken  tildomes  skr 3000 ,- pr. maaned  .

Paa ett aar har du Skr 36.000 ,-  som er over 100.000 Baht  . ikke bruk Private Hospital som Bangkok Hospital  Pattaya  och Hua Hin dei er for dyr .  

Her betaler jeg 50 Baht for en legesjekk .  Jeg bruker  Burapha Universitet Hospital  Bangsaen . Og  jeg faar min hjarte medisin  paa sykehuset som er halve prisen 

av svenske apotek priser .  

800px-BU_Library[1].jpg

800px-BU_Pres_office[1].jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×