Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Nedrivning av restauranger längst stränderna ??

Rekommendera Poster

En liten fråga. Har hotellen med strandläge kvar solstolar med parasoll på stranden? Är alldeles för bekväm för att ligga raklång i sanden under en längre tid. Vill dessutom ha skugga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är just detta som kan bli ett dilemma. Resorterna med strandläge får tydligen ha kvar sina solstolar och parasoll. Blir orättvist för dem som inte har strandläge, frågan är vad deras gäster ska sitta/ligga och solbada när övriga näringsidkare måste ta bort sina.

Om det nu blir val 2015 kommer nog det mesta att på sikt återgå till det "normala" - om jag känner Thailand rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten fråga. Har hotellen med strandläge kvar solstolar med parasoll på stranden? Är alldeles för bekväm för att ligga raklång i sanden under en längre tid. Vill dessutom ha skugga.

Samma här, gillar inte alls att ligga i sand. Ökar även risken att bli biten av sandflugor m.m. Har svårt att tänka mig att solstolarna inte kommer tillbaka och då förhoppningsvis i mindre skala under mer kontrollerade former.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten fråga. Har hotellen med strandläge kvar solstolar med parasoll på stranden? Är alldeles för bekväm för att ligga raklång i sanden under en längre tid. Vill dessutom ha skugga.

Samma här, gillar inte alls att ligga i sand. Ökar även risken att bli biten av sandflugor m.m. Har svårt att tänka mig att solstolarna inte kommer tillbaka och då förhoppningsvis i mindre skala under mer kontrollerade former.

Vi är helt överrens!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka problem ni har. Hundratals thailändare får hela sin tillvaro raserad och ert enda bekymmer är ev. avsaknad av solstolar. Min tanke går i första hand till de dom drabbas, om jag sedan får ligga vid stranden på en handduk i sanden  har för mig mindre betydelse. "Thailändarna får skylla sig själva, bara jag har en solstol.", så cyniskt.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka problem ni har. Hundratals thailändare får hela sin tillvaro raserad och ert enda bekymmer är ev. avsaknad av solstolar. Min tanke går i första hand till de dom drabbas, om jag sedan får ligga vid stranden på en handduk i sanden  har för mig mindre betydelse. "Thailändarna får skylla sig själva, bara jag har en solstol.", så cyniskt.

Hasse

Det är ju därför jag tror och hoppas på att solstolarna ska komma tillbaka. Att jag sedan slipper ligga i sand är bonus, inte högsta prioritet men nu var det ju uppe på tapeten vilket man föredrar. Jag håller fullständigt helhjärtat med dig. Det är fruktansvärt hur hårt detta slår mot så många. Reser ni fortfarande tillbaka till Nai Yang? Är lite dåligt uppdaterad, sorry.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken - delad. Visst är det några som blivit utan arbete och fler lär det bli, men de som gnäller mest är nog ändå ägarna + mutkolvarna, de som ligger bakom alltihop. Många som jobbat på strandrestauranger har inte haft för feta löner, ej heller de som skött solstolsuthyrningen.

Tjejen jag kände på Patong blev bl.a. bortmotad av några som hade någon kontakt högre upp.

Personligen tycker jag det är dj**gt skönt att träsken rensas upp, inte lite mygel,korruption och mutor som funnits i bakgrunden. Inte helt fel att några ömskinnade turister får krypa ned i sanden ett tag, bara det hela slutar med någotsånär ordning och reda.

Förstår bara inte varför militären undviker att rensa upp i vattenskotermaffian.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka problem ni har. Hundratals thailändare får hela sin tillvaro raserad och ert enda bekymmer är ev. avsaknad av solstolar. Min tanke går i första hand till de dom drabbas, om jag sedan får ligga vid stranden på en handduk i sanden  har för mig mindre betydelse. "Thailändarna får skylla sig själva, bara jag har en solstol.", så cyniskt.

Hasse

Det är ju därför jag tror och hoppas på att solstolarna ska komma tillbaka. Att jag sedan slipper ligga i sand är bonus, inte högsta prioritet men nu var det ju uppe på tapeten vilket man föredrar. Jag håller fullständigt helhjärtat med dig. Det är fruktansvärt hur hårt detta slår mot så många. Reser ni fortfarande tillbaka till Nai Yang? Är lite dåligt uppdaterad, sorry.

Nää, jag tror att vi efter 13 år är färdiga med Nai Yang. Är allt efter stranden bortrivit, så hat Nai Yang förlorat sin karaktär. De mejlkontakter jag har tyder på detta. Enligt de rapporter jag fått så är det inte bra, "it´s terrible".

Vi var där senast i dec förra året, då var det fortfarande OK. Men i år har vi valt Khao Lak. Därifrån tar vi en taxi ner för att kolla läget.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu kanske man kan testa på att bada på PAtong BEach =) Jag badade inte där en enda jag under dom 6 månaderna jag bodde i Patong...

Jag bryr mej inte ett skvatt om några lurare blivit av med jobben,,, Dom får la fixa riktiga jobbistället..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×