Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
gollum

Somntabletter

Rekommendera Poster

Ar det nagon som vet vad dom har for somntabletter

i Thailand, Stilnoct eller Zolpidem har dom inte hort

talas om. Jag menar om man gar till en lakare, vad kan

man fa utskrivet. Jag kopte Valium svart, men der ar ju

helt vardelost, tar minst en timme innan dom verkar.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning vad de kan skriva ut men jag brukar knata in på vilket pharmacy som helst och fråga efter sömnt taletter till flyget. Blir i stort sätt alltid erbjuden små lila Alprazolam vilka fungerar för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Atarax  somnar man inte riktigt av, däremot  somnar man, så sover man gott å lättare att somna om...de e ju inga  insomningstabletter, får dem utskrivna p.g av  klåda.. Lider av typ vinterklåda  :-[ men som försvinner när jag kommer till värmen  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag ladrig köpa piller svart på marknader och annat. Då har du ingen aning om vad det är du egentligen får i dig. Mest troligt är att det är produkter helt utan den verksamma substansen och smutsiga förorenade komponenter.

Dessutom vill jag inte stödja den illegala handeln av falska läkemedel då alltför många i världen blir sjuka, luras att tro att de har ett fungerande läkemedel eller annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag köpte "receptfria" tysktillverkade tabletter som fungerade hur bra som helst. Problemet är att jag fortfarande är trött dagen efter då jag vaknar.

Jag är i Malaysia nu, men kan skriva vad de heter, eller nämna aktiv substans när jag är tillbaka på Samui.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ar det nagon som vet vad dom har for somntabletter

i Thailand, Stilnoct eller Zolpidem har dom inte hort

talas om. Jag menar om man gar till en lakare, vad kan

man fa utskrivet. Jag kopte Valium svart, men der ar ju

helt vardelost, tar minst en timme innan dom verkar.  

Om du går till en läkare vill jag anta du får ett synonympreparat av just dessa, då dom i Thailand har det samma "virkestoffet" (kommer inte på ordet på svenska) i någon tablett i Thailand med. (som jag inte heller kommer på namnet på)

Grunden till att apoteken säger "No have" är väll den nya thailänska lagen vedrörande denne typ av medisiner pga av att det annses som en "våldtäkts drog" och därför strammade dom in på just försäljning av den typen om jag inte mins fel..

Men har du möjlighet att uppsöka läkare så hade jag gjort det, då får du sömntabletter lagligt och du vet vad som är i tabletten :)

Hoppas du får löst det och sovit bra snart! Att inte få sova gör kroppen och sinnet galent!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ar det nagon som vet vad dom har for somntabletter

i Thailand, Stilnoct eller Zolpidem har dom inte hort

talas om. Jag menar om man gar till en lakare, vad kan

man fa utskrivet. Jag kopte Valium svart, men der ar ju

helt vardelost, tar minst en timme innan dom verkar.  

Om du går till en läkare vill jag anta du får ett synonympreparat av just dessa, då dom i Thailand har det samma "virkestoffet" (kommer inte på ordet på svenska) i någon tablett i Thailand med. (som jag inte heller kommer på namnet på)

Grunden till att apoteken säger "No have" är väll den nya thailänska lagen vedrörande denne typ av medisiner pga av att det annses som en "våldtäkts drog" och därför strammade dom in på just försäljning av den typen om jag inte mins fel..

Men har du möjlighet att uppsöka läkare så hade jag gjort det, då får du sömntabletter lagligt och du vet vad som är i tabletten :)

Hoppas du får löst det och sovit bra snart! Att inte få sova gör kroppen och sinnet galent!

virkestoff = aktiv substans på svenska :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ar det nagon som vet vad dom har for somntabletter

i Thailand, Stilnoct eller Zolpidem har dom inte hort

talas om. Jag menar om man gar till en lakare, vad kan

man fa utskrivet. Jag kopte Valium svart, men der ar ju

helt vardelost, tar minst en timme innan dom verkar.  

Om du går till en läkare vill jag anta du får ett synonympreparat av just dessa, då dom i Thailand har det samma "virkestoffet" (kommer inte på ordet på svenska) i någon tablett i Thailand med. (som jag inte heller kommer på namnet på)

Grunden till att apoteken säger "No have" är väll den nya thailänska lagen vedrörande denne typ av medisiner pga av att det annses som en "våldtäkts drog" och därför strammade dom in på just försäljning av den typen om jag inte mins fel..

Men har du möjlighet att uppsöka läkare så hade jag gjort det, då får du sömntabletter lagligt och du vet vad som är i tabletten :)

Hoppas du får löst det och sovit bra snart! Att inte få sova gör kroppen och sinnet galent!

virkestoff = aktiv substans på svenska :)

Tack! Hehe ibland glömer jag svenska ord, så sitter jag och irriterar mig på det sen! Slipper jag sitta och tänka på det mera :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte uppsöka sin vårdcentral hemma och be att få en liten förpackning sömntabletter för flygresor (om det nu var det det gällde)?

Ja det kanske är möjligt men det är fan så mycket lättare att springa in på närmanste pharmacy i thailand. Men det löser ju förståss inte ditresan första gången man reser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju haft somntabletter med mig, Stilnoct, jag vet att dom

ar forbjudna, men vad ska man gora da, och dom racker ju inte hur

laqnge som helst, om man ska vara borta lange. Nu aker jag hem i

morgon, sa da loser jag det problemet nar jag kommer hem, nasta gang

jag aker hit far jag uppsoka en lakare, och fa tabletter utskrivna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag glomde saga att det ar inte flygresorna det galler, for jag

alskar att flyga, det ar snarare stenharda sangar och hog popmusik

det galler, men jag ar sa van vid somntabletter sa jag kan inte sova

utan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag glomde saga att det ar inte flygresorna det galler, for jag

alskar att flyga, det ar snarare stenharda sangar och hog popmusik

det galler, men jag ar sa van vid somntabletter sa jag kan inte sova

utan.

Ja, då är det väl bäst att få recept och piller hemifrån på det du brukar ha och som du vet fungerar istället för att testa dej fram i Thailand!

Edit: missade ditt inlägg ang Stilnoct.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag glomde saga att det ar inte flygresorna det galler, for jag

alskar att flyga, det ar snarare stenharda sangar och hog popmusik

det galler, men jag ar sa van vid somntabletter sa jag kan inte sova

utan.

Om det är som så att du inte kan sova utan sömntabletter för att du är så van vid dom och dessutom äter vanebildande tabletter som Stilnoct är i högsta grad så känns det som att du har ett beroende-problem tycker jag.

http://www.fass.se/LIF/product?2&userType=2&nplId=19940128000057

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick rekommenderat o köpte ett 10- pack med Alprazolam i Kamala för en vecka sedan mot mina insomningsbesvär. När jag kom er till Koh Lanta och går in på ett Parmacy ( även Pharmacy i Kamala) så får jag reda på att dom nu är olagliga i Thailand. What!!!??? Men fy, tur jag bara tagit en halv varje kväll. Vågar jag ju mig inte på att köpa hem en karta till o ha i Sweden! Nu till frågan... Hade ju gärna velat ha en tablett till hemresan då jag har väldigt svårt att sova på plan ( vem har inte det?). Är kontrollen lika hård Krabi- Bgk och Bangkok - Sthlm? Bättre ta en Postafen mot åksjuka kanske??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick rekommenderat o köpte ett 10- pack med Alprazolam i Kamala för en vecka sedan mot mina insomningsbesvär. När jag kom er till Koh Lanta och går in på ett Parmacy ( även Pharmacy i Kamala) så får jag reda på att dom nu är olagliga i Thailand. What!!!??? Men fy, tur jag bara tagit en halv varje kväll. Vågar jag ju mig inte på att köpa hem en karta till o ha i Sweden! Nu till frågan... Hade ju gärna velat ha en tablett till hemresan då jag har väldigt svårt att sova på plan ( vem har inte det?). Är kontrollen lika hård Krabi- Bgk och Bangkok - Sthlm? Bättre ta en Postafen mot åksjuka kanske??

Risken att bli kollad i tullen är ju minimal så du kan nog utan att vara orolig ta med dej tabletterna genom tullen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick rekommenderat o köpte ett 10- pack med Alprazolam i Kamala för en vecka sedan mot mina insomningsbesvär. När jag kom er till Koh Lanta och går in på ett Parmacy ( även Pharmacy i Kamala) så får jag reda på att dom nu är olagliga i Thailand. What!!!??? Men fy, tur jag bara tagit en halv varje kväll. Vågar jag ju mig inte på att köpa hem en karta till o ha i Sweden! Nu till frågan... Hade ju gärna velat ha en tablett till hemresan då jag har väldigt svårt att sova på plan ( vem har inte det?). Är kontrollen lika hård Krabi- Bgk och Bangkok - Sthlm? Bättre ta en Postafen mot åksjuka kanske??

Atarax e ett bra alternativ tycker jag......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick rekommenderat o köpte ett 10- pack med Alprazolam i Kamala för en vecka sedan mot mina insomningsbesvär. När jag kom er till Koh Lanta och går in på ett Parmacy ( även Pharmacy i Kamala) så får jag reda på att dom nu är olagliga i Thailand. What!!!??? Men fy, tur jag bara tagit en halv varje kväll. Vågar jag ju mig inte på att köpa hem en karta till o ha i Sweden! Nu till frågan... Hade ju gärna velat ha en tablett till hemresan då jag har väldigt svårt att sova på plan ( vem har inte det?). Är kontrollen lika hård Krabi- Bgk och Bangkok - Sthlm? Bättre ta en Postafen mot åksjuka kanske??

Atarax e ett bra alternativ tycker jag......

Atarax eller andra antihistaminer (allergitabletter) fungerar för vissa personer, egentligen är det en biverkning att man blir trött (sederande).

Köp några olika och testa innan hemresan, så jäkla bra att man kan köpa tabletterna styckvis (förslagsvis så köper du 2 så du har 1 kvar till planet). Och sen testar du om nån av dessa fungerar medans du är i Thailand.

Men att ta med 1 tablett och ta på planet tror jag inte är ett problem, har du med dig 100 så kan det bli trassel om dom kommer på dig i Sverige dock.

Blanda inte starka sömntabletter (om du får tag på dessa) och alkohol dock. Jag fick en tablett av en stolsgranne och däckade. När jag vaknade så var personalen sur på mig och tjejen som suttit bredvid hade flyttats... Månne vad jag gjort...  :nau

Kommer inte ihåg ett skvatt. Nu sitter jag hellre vaken en natt, jäkligt obehagligt att inte veta vad man gjort.

Så: atarax är jättebra mot klåda, ångest, sömnproblem och fungerar för vissa. Andra kan lika gärna käka halstabletter för det blir samma resultat. Får du tag i nåt mer potent så blanda inte in alkohol.

Nåt som jag inte vet om det går att få tag på i Thailand utan läkare är stilnoct/Imovane (Zopiklon/Zolpidem) men dom brukar däcka mig i alla fall. Dom ska definitivt inte användas med alkohol. Finns även theralen, lergigan, propavan... tja listan kan göras lång, dom är ganska safe. Men även där är det individuellt. Sen har dessa lite zombie effekt dan efter. Så testa före...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×