Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
linnp73

Ko vändning...? Byta Koh Lanta mot Koh Chang??

Rekommendera Poster

Njae, bokar du tex. en hel biljett med Thai till Krabi så betalar du i princip bara skatten på någon hundring för inrikesflyget. Väskorna får du dessutom till Krabi. Via Bkk naturligtvis.

Tidsmässigt så är det ju ganska okej tider också då Thai landar runt 06.00 och du kan passa in ett inrikes till Krabi runt 08.00.

Taxi till Lanta och du kan vara på plats runt 11-12 lagom till incheckning och lunch!

edit: ska det inte stå Koh vändning?! (Arne Hegerfors klass på det skämtet) ;)

Haaa! Koh vändning :) ja, det var lite Arne klass på det skämtet ;)

Men med särskrivning från min sida så var inte det mycket bättre heller  :)

Ang flyget så var det ju direktflyg till Krabi jag menade som dyrare och charter.

Men med Thai via Bangkok blir det oxå rätt mycket dyrare än med Finnair plus inrikes (kommer inte ihåg vad jag kollade)

Ja, man får ju väga in pris kontra restid och framförallt tidpunkt på dygnet. Billigt kan ibland innebära förlust av 2 semesterdagar!

Hur som helst, är ingen större fantast av Koh Chang men just KB Resort tyckte jag var riktigt trevligt! Bodde inte ens där eftersom det var fullbelagt, men vi åkte dit på dagarna och göttade oss! (skön stämning och bra restaurang...)

Bodde på Klong Prao och WSB. Inget som gav större intryck!

Däremot gillade jag Samet och Koh Kood!

Som en liten "jag mötte Lassie" träffade vi "Prins Daniels" syrra med pojkvän och familj på KB. Dottern lekte med kungligheterna i poolen!

Det ni...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser trevligt ut! Kommer du ihåg vad rummet kostade?

Tror att det var 700 kr per natt ungefär. De ligger i den nybyggda delen som ses till höger på den undre bilden. Restaurangen längst bort till höger vid stranden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut skillnad i pris.

Dock så tyckte jag det var värt att betala 10K /pers för att slippa allt bytande & bökande. Har man större ungar skulle jag inte tveka att köra ett byte.

Jag bokade direktflyg till Krabi, sen egen transfer till Lanta.

Skönt när man har 2 små kidz i bagaget.

Jo direkt är ju klart bäst.

Men rätt stor skillnad på prislapp då oxå.

Går väl bara med charterflyg?

Tror det blev typ 10000 mer och då tror jag inte jag lagt till extra benutrymme.

Kollade på Fritidsresor. Kommer inte ihåg om ving hade resor alls föresten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev Lanta till sist..

Med Thai och inte Finnair som tanken var först. Lite restid spars in, men det blir nog en tuff resa för otåliga barn.

Hoppas på deras bästa humör  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×