Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LindaL

Jahapp, det var den resan det :(

Rekommendera Poster

hmmm....jo jag ska iväg...det har jag bestämt nu :) behöver nog komma iväg. Har hänt så mycket senaste tiden, min lillasyster som skulle fylla 17 år, blev ihjälkörd av ett rattfyllo på min sons födelsedag 27 maj.. :'(.jag har varit sjukskriven nu ett par månader o behöver nog iväg. Hon väntade så att få följa med mig till thailand.... jag har bestämt att ta med ett foto på henne och sätta vid nån vacker strand, så hon kan blicka ut över paradiset i all evighet :gry

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmmm....jo jag ska iväg...det har jag bestämt nu :) behöver nog komma iväg. Har hänt så mycket senaste tiden, min lillasyster som skulle fylla 17 år, blev ihjälkörd av ett rattfyllo på min sons födelsedag 27 maj.. :'(.jag har varit sjukskriven nu ett par månader o behöver nog iväg. Hon väntade så att få följa med mig till thailand.... jag har bestämt att ta med ett foto på henne och sätta vid nån vacker strand, så hon kan blicka ut över paradiset i all evighet :gry

Gud vad fint gjort! Du är sannerligen värd den här resan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmmm....jo jag ska iväg...det har jag bestämt nu :) behöver nog komma iväg. Har hänt så mycket senaste tiden, min lillasyster som skulle fylla 17 år, blev ihjälkörd av ett rattfyllo på min sons födelsedag 27 maj.. :'(.jag har varit sjukskriven nu ett par månader o behöver nog iväg. Hon väntade så att få följa med mig till thailand.... jag har bestämt att ta med ett foto på henne och sätta vid nån vacker strand, så hon kan blicka ut över paradiset i all evighet :gry

Gud vad fint gjort! Du är sannerligen värd den här resan.

+1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmmm....jo jag ska iväg...det har jag bestämt nu :) behöver nog komma iväg. Har hänt så mycket senaste tiden, min lillasyster som skulle fylla 17 år, blev ihjälkörd av ett rattfyllo på min sons födelsedag 27 maj.. :'(.jag har varit sjukskriven nu ett par månader o behöver nog iväg. Hon väntade så att få följa med mig till thailand.... jag har bestämt att ta med ett foto på henne och sätta vid nån vacker strand, så hon kan blicka ut över paradiset i all evighet :gry

Gud vad fint gjort! Du är sannerligen värd den här resan.

Åh, så hemskt för dig!! Tänker på dig!

Du kan behöva komma iväg och bra rå om dig ! Middagarna fixar du, som sagt man kan läsa något, sitta och titta ut över havet eller helt enkelt ta upp mat på rummet och mysa för sig själv :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det har varit en hemsk tid, har mått riktigt dåligt. Jag har väl lite ångest över att inte ha min gubbe o mina 2 barn med mig.....kommer sakna dom enormt.

Men kanske kan vara bra att komma iväg och bara vara och få vila.

Sol och bad är ju inget problem själv, inte shoppingen heller...är väl mest kvällarna...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man klarar mycket mer än man tror själv! Jag var väldigt orolig innan jag åkte första gången, hade svårt att klara mig själv, hade alltid blivit omhändertagen av alla speciellt min man. Jag lärde mig att tycka om mig själv och trivas i mitt egna sällskap. Eftersom jag var  i väg mycket på utflykter träffade jag mycket nya människor.

Vart skall du åka?

På "utflykts öarna" med övernattning är man inte själv. Då sitter man tillsammans och äter eller på stranden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man klarar mycket mer än man tror själv! Jag var väldigt orolig innan jag åkte första gången, hade svårt att klara mig själv, hade alltid blivit omhändertagen av alla speciellt min man. Jag lärde mig att tycka om mig själv och trivas i mitt egna sällskap. Eftersom jag var  i väg mycket på utflykter träffade jag mycket nya människor.

Vart skall du åka?

På "utflykts öarna" med övernattning är man inte själv. Då sitter man tillsammans och äter eller på stranden.

jag hade tänkt antingen till phuket eller krabi med sista minuten. Det blir en vecka, det tyckte mingubbe var ok o fixa själv hemma. Har ju 4 hästar o barn som ska till skolan osv. Han måste under tiden jag är borta komma 1½ timme senare till jobbet så han hinner köra barn till skolan...eller ja iaf få iväg dom till bussen.

så jag tänkte phuket som jag känner till bra....och utflykt till nån ö o lite sånt. jag älskar ju alla fina öar runtomkring ao nang/krabi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gör du helt rätt i, och jag håller med de övriga att dina "vänner" inte verkar vara mycket att hänga i palmen ;). Spara pengar för att bjuda andra på en Thailandsresa och sedan är de inte tacksamma...nä fy för böveln!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo det har varit en hemsk tid, har mått riktigt dåligt. Jag har väl lite ångest över att inte ha min gubbe o mina 2 barn med mig.....kommer sakna dom enormt.

Men kanske kan vara bra att komma iväg och bara vara och få vila.

Sol och bad är ju inget problem själv, inte shoppingen heller...är väl mest kvällarna...

Kanske finns några här på forumet som råkar vara på samma plats, samma tid som du kan hänga med någon/några kvällar.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk själv !!

Det är ju underbart!

Innan jag började åka själv var jag jätte feg och hade varit glad om jag fått med någon på min första "egenresa": Nu vill jag inte ha med någon ;) Jo, det är klart att jag gärna åker med maken men vi reser mycket tillsammans ändå.

Förra året var jag i Turkiet, Egypten och Finland ensam  (Rom och Thailand med maken)och nu åker åker jag till Thailand på min 5:e ensamresa. Är inte alls orolig längre. Thailand är ju så enkelt att resa i ensam!

men du....till exempel när du ska äta på kvällen...Ja jag älskar ju att gå på restaurang o äta... Är det inte jäkligt tråkigt?? Jag menar att sitta själv där på kvällen.....

Inte ett dugg, det är faktiskt riktigt njutbart. Du kan sitta så länge eller kort tid som du vill, äta vad du vill, dricka vad du vill och bara njuta av att titta på allt omkring dig.

Tycker din vän inte verkar vara en speciellt bra vän förövrigt. Du borde inte vara så generös med henne när du ändå inte får något tillbaks. Förstår mig inte på hur man kan gnälla och klaga när ens kompis bjudit en på en resa till Thailand, det är helt sjukt i min värld.

Kan inte mer än hålla med!. Varför ta med sig någon som hon?

Har rest själv till thai en gång och man blir en helt annan person när man åker själv. Man blir kontaktsökande och framåt :). Jag var tre veckor i thai och träffade ett par som jag var med i ca 1 1/2 vecka redan första dagen: Dessa pratar jag fortfarande med och vi hade en toppen tid tillsammans. Sen efter att vi skildes åt så träffade jag ett annat par som jag var med en vecka. Så folk kommer du träffa, bara upp till dig hur du vill göra ;)

Du kommer få en underbar tid för dig själv där om du väljer att fara själv vilket jag starkt rekomenderar att du gör

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk själv!!! Det finns alltid folk att umgås med,Och det är bättre att Ångra vad man gjort än vad man inte gjort!!!;) Och sen dina vänner?? Om man bryr sig så borde man kunna avstå spriten för att umgås med en kompis annars så har man även andra problem än ekonomiska!!! Livet är kort gör det bästa av det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men du....till exempel när du ska äta på kvällen...Ja jag älskar ju att gå på restaurang o äta... Är det inte jäkligt tråkigt?? Jag menar att sitta själv där på kvällen.....

Ett tips är att du blir stammis på en restaurang du gillar. Då kommer du att bli  tjenis med personalen och bli extra välkomnad. Plus att du kommer att känna dig bekväm med stället för att du redan är "hemma" där istället för att jaga nya matställen varje gång och känna av läget. Kan vara riktigt kul att sitta på en avslappad uterestaurang och studera omgivningen. Mycket lättare där än att gå ut på en krog som ensam kvinna här hemma i stela Svedala.

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Visst är det lite ovant från början att vara ute själv, gå på restaurang mm...men för  varje resa så tycker jag att det är mer och mer positivt. Man lär sig att uppskatta att vara själv, enkelheten och friheten blir en positiv erfarenhet. Jag kände inte så första gången jag åkte själv men nu gör jag det!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×