Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Heiska

Rekommendera hotell i Bangkok

Rekommendera Poster

Nästa vinters resa är under planering och efter 15 nätter på Koh Lanta tänkte vi första gången stanna två nätter i Bangkok på vägen hem. Det finns säkert tusentals bra hotell i Bangkok men är det någon som har egna erfarenheter av ett hotell som ligger centralt som passar en familj med två vuxna och två barn, 8 och 11 år. Gärna fin utsikt och en hotellpool som ungarna kunde plaska i. Eftersom vi endast har två dagar tid så skulle det ju vara trevligt om det låg till så att man relativt enkelt kunde se sig omkring i lite. Prisnivån kunde röra sig runt 150€ / natt inclusive morgonmål. Tackar på förhand :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte koll på om dt är innom er budget , men jag kan varmt rekomendera Novotel att Siam Square.

Det ligger mitt i smeten med ca 5-10 min gångväg från MBK och Siam Pargon mm. Frukost buffén var kanon och er yngsta bor och äter gratis frukost. Kolla även in Junior Sviten där man gratis kan få en extra säng.

Mvh Mia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Patumwan princess

Hotel asia

Citi chic

siam @ siam

Holiday inn express

Vie

är några snabbt ur huvudet.

All rimligt avstånd till shopping...och bts,....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pathumwan princes Hotel skulle nog passa er som handsken. Svårt att komma mer centralt i alla fall om det är shopping man är ute efter.

pprincess.com

/D

Kan bara hålla med. Jättebra hotell med egen ingång till MBK.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om va 150 euro är i baht men iaf...

Jag tycker om hotellet Prince Palace.. Tar bara några minuter med kanalbåten till MBK.. Lyckas ni boka det när det är kamanj kostar det 1 500 baht natten för en svit med separat vardagsrum. Är även riktigt fin utsikt..

Ja tog bilder där när ja bodde där i januari..

http://jimmieboy.blogg.se/2012/january/prince-palace-hotel.html

Dom har även sviter med 2 somrum som inte är speciellt dyra..

Boka via

http://www.princepalace.co.th/

http://www.thailandhotell.se/region/hotel.php?det=1&h=33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy; går kanalbåtarna regelbundet mot MBK? Minns du vad båten kostade?

Är inte Jimmie, men kan svara ändå.

Båtarna går typ varje kvart och kostar 9 baht/resa och person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall i slutet av april / början av maj vara i Bangkok. Vi är två vuxna och ett barn på ett år. Har kollat på Sheraton, som ligger precis vid floden där alla "gamla" fina hotell ligger. Är detta helt off, eller funkar det? Jag har ingen aning om Bangkok, då vi aldrig har varit där tidigare. Vi har inget större behov av att shoppa, eventuellt att vi besöker något shoppingställe för att ha sett det. Istället är vi ute efter folkvimmel, gator där man kan gå med barn samt nära till skytrain och flodbåtar. Jag har förstått det att Sheraton inte ligger nära en skytrain-station?

När jag läser på om Sheraton så sägs det att området Chinatown / Silom är mer traditionella Thailand och det låter ju jättebra, men stämmer det?

Så det är inte själva hotellet jag undrar över, utan läget (precis vid det gamla shoppingcentret River City).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

S31 Sukhumvit som redan tipsats om här är ett riktigt kanonställe.

Jag har betalat strax under 10.000 bath för 3 nätter för deras Duplex Suite Etage.

Vad priset per natt blir i Euro vet jag inte men det ryms nog i 150 Euro/natt.

http://www.s31hotel.com/

Grand President på Sukhumvit 11 är ett annat prisvärt ställe. Har bl.a. 3 st pooler och en riktigt bra frukostbuffé.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

S31 Sukhumvit som redan tipsats om här är ett riktigt kanonställe.

Jag har betalat strax under 10.000 bath för 3 nätter för deras Duplex Suite Etage.

Vad priset per natt blir i Euro vet jag inte men det ryms nog i 150 Euro/natt.

http://www.s31hotel.com/

Grand President på Sukhumvit 11 är ett annat prisvärt ställe. Har bl.a. 3 st pooler och en riktigt bra frukostbuffé.

Tack för tipsen. Hur är området runt Sheraton?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sheraton liksom de flesta flodhotellen har inte så mycket runt omkring sig. Jag bor alltid på Hilton som ligger mitt emot på andra sidan floden. Fördelen m Sheraton är att de har ett bra poolområde som folk brukar uppskatta (har inte bott där själv). Läge på hotell är väldigt personligt. Jag tycker flodläge är perfekt och gillar att åka transferbåten ftån central pier/Sathorn vid BTS Saphan Taksin. Är rätt säker på att Sheraton också har det. Gillar att komma bort en bit från shoppingdistrikten, det tar ändå kort tid in med skytrain. Passa på att ta flodbåten och åk in i klongerna och titta på de enorma varanödlorna  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Ohh himmel du kommer få lika många tipps som det finns hotell nu :) Milenium hilton lär ju vara fint :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också bott på Millenium Hilton och gillade verkligen hotellet. Ligger fint vid floden, men på Thonburi-sidan vilket kan kännas lite off kanske. En fantastisk frukostbuffé i en riktigt trevlig restaurang med soffor, både inne och ute.

Frukosten på S31 är helt ok med massa alternativ, men kan inte på långa vägar jämföras med Hiltons.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag har också bott på Millenium Hilton och gillade verkligen hotellet. Ligger fint vid floden, men på Thonburi-sidan vilket kan kännas lite off kanske. En fantastisk frukostbuffé i en riktigt trevlig restaurang med soffor, både inne och ute.

Frukosten på S31 är helt ok med massa alternativ, men kan inte på långa vägar jämföras med Hiltons.

2 dagar bara dok tar ju minst en dag att bara kolla in hotellet :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ohh himmel du kommer få lika många tipps som det finns hotell nu :) Milenium hilton lär ju vara fint :)

Problemet är att jag inte vill ha hotelltips, jag vill ha yttrande om området där Sheraton ligger. Jag gillar både Sheraton och Hilton, men gillar Sheraton lite mer, brukar vara väldigt bra.

Så, ligger väl vid affärsdistriktet, och Pelle77 skriver att det inte är så mycket runt omkring?! Betyder det att där inte är något folkvimmel utanför "banktiderna". Chinatown skall vara nära har jag läst?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sheraton liksom de flesta flodhotellen har inte så mycket runt omkring sig. Jag bor alltid på Hilton som ligger mitt emot på andra sidan floden. Fördelen m Sheraton är att de har ett bra poolområde som folk brukar uppskatta (har inte bott där själv). Läge på hotell är väldigt personligt. Jag tycker flodläge är perfekt och gillar att åka transferbåten ftån central pier/Sathorn vid BTS Saphan Taksin. Är rätt säker på att Sheraton också har det. Gillar att komma bort en bit från shoppingdistrikten, det tar ändå kort tid in med skytrain. Passa på att ta flodbåten och åk in i klongerna och titta på de enorma varanödlorna  :)

Håller med angående läge. Vi är som satg inte jätteintresserade av shoppingen, köper hellre äkta varor istället för sunkiga piratkopior som stödjer internationella kriminella ligor.

Sheraton skall ha en "transferbåt" över floden till skytrain-stationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde på Column Bangkok hotel över nyår nu senast.Executive room på våning 42.Vi betala 2800 kr. för 3 nätter.Betala för 2 o en natt garttis!Ligger på Sukhumvit 16 väldigt nära skytrain.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frukosten på S31 är helt ok med massa alternativ, men kan inte på långa vägar jämföras med Hiltons.

Och jag som tycker att S31 har en frukostbuffé som är otroligt bra. Åt frukost i typ 2 timmar om dagen ;)

Får väl testa på Hilton nästa gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycks vara ute allt för tidigt som vanligt :) De flesta hotell i Bangkok går inte att boka till Mars-April skiftet 2013 ännu. Jo jag vet att dit är ett år ännu men hur skall man komma ihåg de bästa enda tills man kan boka dem  :cr

Är det någon som har några bra råd angående tidpunkt för bokning av dylika hotell?

150 euro är annars ca 6100 THB så man verkar ju komma ganska bra under det då per natt fast man skulle vilja ha lite lyx några nätter efter 15 nätter på Koh Lanta. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×