Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

Koh Chang Kacha Resort

Rekommendera Poster

Är det någon som bott på Koh Chang Kacha Resort som kan säga hur det är där? Eller om ni kan rekomendera något annat boende på WSB. Vi ska dit 25/1-08. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som bott på Koh Chang Kacha Resort som kan säga hur det är där? Eller om ni kan rekomendera något annat boende på WSB. Vi ska dit 25/1-08. 

Jag skulle rekommendera en annan strand än WSB. Väldigt trångt mellan de olika hotellen o hyddorna, tvärtemot långgrunt och ibland med starka strömmar. Men, som alltid, beror på vad man vill ha och vad man jämför med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha.. De tipset ja brukar ge andra... :P

De ser ju helt oket ut på omdömerna även om ja hellre ser att totalt är minst 4...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha.. De tipset ja brukar ge andra... :P

De ser ju helt oket ut på omdömerna även om ja hellre ser att totalt är minst 4...

Själva bodde vi på KC Grande i deras nya del på andra sidan vägen i höstas och tyckte det var ett bra hotell. Vi var dock tvungna att byta rum pga ett rum hade fukt/mögelproblem.

Även detta hotell är ganska så dyrt under högsäsong. Finns visserligen enklare/billigare rum på hotellet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har tänkt boka på hotellet för mars nästa år, men blir osäker på om vi ska välja sjösidan eller bergssidan. En del skriver ju på forumen att det är fräschare, lugnare och nyare på bergssidan.

Sedan undrar vi om man bokar direkt på hotellets hemsida, måste man betala för hela vistelsen eller är det första natten som dras. Vissa hotell har ju â€boka tidig†har de sådan här tro :th, någon som vet?

:l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror lite på förväntningar och målet med resan. Upplevde både Kacha och KC som charterliknande hotell. Paxade solstolar, fullt med småbarnsfamiljer. Helt enkelt överbefolkat. Men alla tycker vi olika men inget jag skulle rekommendera om man vill komma ner i varv. Visst ja det var på KC solstolarna paxade när det fortfarande var mörkt. T o m med hänglås...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har tänkt boka på hotellet för mars nästa år, men blir osäker på om vi ska välja sjösidan eller bergssidan. En del skriver ju på forumen att det är fräschare, lugnare och nyare på bergssidan.

Bergssidan är ju fräschare då det är den nyare delen av hotellet. Där finns en egen pool också som det var betydligt mindre folk vid än vid den nere på stranden.

Det är ju ändå inte långt från stranden, bara det att vägen ligger mellan hotellet och den gamla delen, men det står en vakt och stoppar trafiken när man ska över så det är inga problem.

Har de fått bukt på magsjukorna som härjat under flera år på hotellet?

Har inte läst några recensioner det senaste året så jag är inte uppdaterad, men när vi var där 2012 så blev var och varannan sjuk efter någon dag på hotellet.

Ett tips om ett annat hotell på White Sand Beach.

Sist så bodde vi på Chang Buri Resort & Spa och var mycket nöjda.

Försök i så fall att hamna på havssidan (deluxerummen) där hotellet är nytt och fräscht. Det gamla hotellet på andra sidan vägen har fått mycket klagomål, mögel etc. Fast vi pratade med folk som bodde där också och de var helnöjda.

Det man bör veta är att hotellet inte har någon sandstrand utan ett stort trädäck nere vid vattnet med solsängar. Från detta trädäck så gick en trappa ner i vattnet så man kunde gå i och simma. Har man riktigt små barn som inte vill bada djupt så är det här ingenting för dem, men för oss som gillar att gå i och simma direkt så fungerade perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har precis kommit hem från Koh Chang. Det var otroligt lite folk över hela ön! Våra kompisar bodde på Kacha på havssidan! De hade väldigt fräscht rum. Nästan inga människor på hotellet! Folktomt vid poolen. De var supernöjda! Kommer nog lite thailändare till sonkran! Så tror att du kan vara lugn för att du får det härligt och avslappnat i mars nästa år! 😃ðŸ‘☀ï¸

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir â€aningen†fundersam/förvirrad då jag kollar priset på hotellets hemsida :th

Det finns två hemsidor och vilken som är den som är aktuell fattar jag inte riktigt. Försöker jag se priser på den ena så blir det â€Grand Opening coming soonâ€. Så jag undrar om den sidan är nyast? Den har också ett kontaktformulär som jag testat men inte fått något svar Den har även några mailadresser som jag mailat utan att få något svar :(

http://www.kohchangkacha.com/index.php

Den andra lyckas jag få fram priser på men bara ibland :nea: och då kan det skilja på två till tretusen på 15 dagar och samma rum och datum hela tiden.

På den sidan hittar jag däremot inga kontaktuppgifter till hotellet.

http://www.kacharesort.com/

Någon som vet om man bokar dras första natten, eller blir det för hela vistelsen direkt vid bokningen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×