Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Dave_lu

Ögonlaser

Rekommendera Poster

Det var med på tv om ögonlaser i Thailand för inte så längesen och dom var nöjda!

Har la haft lite planer på att göra det själv oxå..

Ja, det var också i något avsnitt på Kanal5 nyligen. Kanske du kan titta på det avsnitte. Du hittar de här:

http://www.kanal5play.se/program/play/plastikturisterna-s01e05

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ni operera ögonen så bör ni verkligen kolla vad ni får i Thailand jämfört mot i Sverige.

Vad händer om det inte blir bra och ni måste göra om det. Ingår det då ?

Kommer ni att kunna gå till ögonläkaren på efterkoll.

Gäller försäkringar ?

Knappt jag vågade göra det i Sverige och ska man då göra ögonlaserbehandling utomlands det känns ännu jobbigare om något mot all förmodan skulle gå fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än att hålla med ovanstående skribent.

Om jag inte bodde i Thailand på heltid skulle jag inte ens köpa elektronik och annat pga av köpvillkoren som knappt existerar så vida det inte va vissa märken med globala garantier.

Här snackar vi dock inte produkter.

Känns väl ganska ointressant att leta fram ett par kunder som är nöjda, det kan man göra vad det än gäller.

Nu vet jag inget om tekniken och deras utbildning, det skulle vara mer intressant om jag gick i de tankarna för att inte tala om försäkringar och annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde laseroperation här hemma i sverige och nu efteråt så skulle ja inte göra den någon annanstans. Dels för man ska ju på efterkontroller upp till ett år efter. Fast klart vill man åka mycke till thailand så ska man nog göra den där :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om tekniken och deras utbildning, det skulle vara mer intressant om jag gick i de tankarna för att inte tala om försäkringar och annat.

Skönt ! du vet ingenting om deras utbilding.. men endå så säger du nej ? hmm... tänk om kanske ? de finns ju trots allt fakta...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om tekniken och deras utbildning, det skulle vara mer intressant om jag gick i de tankarna för att inte tala om försäkringar och annat.

Skönt ! du vet ingenting om deras utbilding.. men endå så säger du nej ? hmm... tänk om kanske ? de finns ju trots allt fakta...

Exakt.

Jag svarar för mig själv och eftersom trådksparen inte heller vet något skulle jag inte göra en opretaion utan att ta reda på just fakta och inte bara försöka leta upp 3 nöjda kunder och sen lita på det.

Läs sätt.  ;)

Eller vart skrev jag nej  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är också i gränszonen för glasögon så laser är absolut en faktor att titta på!

Men av alla saker som man vill få till lägsta pris är väl just ögonlaser inte en av dem!

Bor man i Thailand okej, men annars nej!

Kan ju få både semester och syn sabbat om det vill sig illa.

Någon som vet hur stor prisskillnaden är?

Antar att utrusningen inte är gratis i Thailand heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är också i gränszonen för glasögon så laser är absolut en faktor att titta på!

Men av alla saker som man vill få till lägsta pris är väl just ögonlaser inte en av dem!

Bor man i Thailand okej, men annars nej!

Kan ju få både semester och syn sabbat om det vill sig illa.

Någon som vet hur stor prisskillnaden är?

Antar att utrusningen inte är gratis i Thailand heller.

Nu har ju priserna i Sverige minskat en del.. Men för inte allt för längesen kostade resan + hotell + operation lika mycket som en operation i Sverige..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är också i gränszonen för glasögon så laser är absolut en faktor att titta på!

Men av alla saker som man vill få till lägsta pris är väl just ögonlaser inte en av dem!

Bor man i Thailand okej, men annars nej!

Kan ju få både semester och syn sabbat om det vill sig illa.

Någon som vet hur stor prisskillnaden är?

Antar att utrusningen inte är gratis i Thailand heller.

Nu har ju priserna i Sverige minskat en del.. Men för inte allt för längesen kostade resan + hotell + operation lika mycket som en operation i Sverige..

Svenska priset har jag koll på men Thaipriset....inte en susning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemen som kan uppstå gör att jag aldrig skulle riskera en op.

Ser flera Thailändare som hela tiden måste droppa ögonen flera år efter op.

De påstår att de bara har en liten skav känsla inget farligt men det är väl klart att de säger. Vem vill säga att de har misslyckats framför allt i Thailand.

Kan ju bero på luftfuktigheten här men avstår även om det nästan inte kostar något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemen som kan uppstå gör att jag aldrig skulle riskera en op.

Ser flera Thailändare som hela tiden måste droppa ögonen flera år efter op.

De påstår att de bara har en liten skav känsla inget farligt men det är väl klart att de säger. Vem vill säga att de har misslyckats framför allt i Thailand.

Kan ju bero på luftfuktigheten här men avstår även om det nästan inte kostar något.

Riskerna är ju minimala men just ögonen är ju känsliga och om man är en på 100 000 som det blir fel på så är det ju inte så kul... Men de finns säkert många andra operationer som är bra mer riskfyllda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är också i gränszonen för glasögon så laser är absolut en faktor att titta på!

Men av alla saker som man vill få till lägsta pris är väl just ögonlaser inte en av dem!

Bor man i Thailand okej, men annars nej!

Kan ju få både semester och syn sabbat om det vill sig illa.

Någon som vet hur stor prisskillnaden är?

Antar att utrusningen inte är gratis i Thailand heller.

Har flera kompisar som gjort det i Thailand. Inga problem och de har som sagt kombinerat detta med sin semester. Jag kommer själv göra detta i augusti. Prisnivån ligger just nu(fick priserna idag) på följande(3 sjukhus)i Bangkok:

Bumrungrad Intenational Hospital, 60000THB

Piyavate Hospital, Bangkok, 49000THB

Bangkok Hospital, 49000THB

Ett av de bättre är Bumrungrad. Men även de två andra har bra rykte med många operationer.

Riskerna är definitivt INTE större i Thailand. Jag tror snarare att det är säkrare då de gör betydligt fler operationer än motsvarande sjukhus i Sverige. Dessutom är de flesta doktorer utbildade i USA.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns både Lasik och Lasek metoderna för att fixa synfel. Kostar ca 25000 kr för båda ögonen här hemma.

Är det ålderrelaterat (läsglasögenen kommer fram för 40+) så används andra dyrare metoder. Jag har fått pris uppgifter som varierat på mellan 30000kr - 50000kr för båda ögonen.    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns både Lasik och Lasek metoderna för att fixa synfel. Kostar ca 25000 kr för båda ögonen här hemma.

Är det ålderrelaterat (läsglasögenen kommer fram för 40+) så används andra dyrare metoder. Jag har fått pris uppgifter som varierat på mellan 30000kr - 50000kr för båda ögonen.     :cool

Menar du inte thai baht?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns både Lasik och Lasek metoderna för att fixa synfel. Kostar ca 25000 kr för båda ögonen här hemma.

Är det ålderrelaterat (läsglasögenen kommer fram för 40+) så används andra dyrare metoder. Jag har fått pris uppgifter som varierat på mellan 30000kr - 50000kr för båda ögonen.     :cool

Menar du inte thai baht?

Nej det är den prisinformationen som jag fått i kronor i Sthlm. Men som så ofta så kostar ju samma sak i Thailand samma siffror, men i Bath i stället  :D  Det gillar vi    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var med på tv om ögonlaser i Thailand för inte så längesen och dom var nöjda!

Har la haft lite planer på att göra det själv oxå..

vilket avsnitt var det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var med på tv om ögonlaser i Thailand för inte så längesen och dom var nöjda!

Har la haft lite planer på att göra det själv oxå..

vilket avsnitt var det?

Vet inte. Det var min mamma som kollade på det. Jag är ju i Thailand nu å kan inte se det här..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det frånpriser du listar? Det är ju olika priser beroende på vilken operation man gör..

Prisrna gäller LASIK

Om du (eller någon annan)ändå är på plats och skall genomföra en behandling själv, så kanske du kan passa på att fråga om vad  RLE (Refractive Lens Exchange) kostar.

Det är den tekniken som används för att bli av med läsglasögonen för dom som blivit tvungna att ta fram sådan med åldern. Brukar visa sig vid +45    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Tobias och Endoo här. Om det går fel och det krävs flera efterkontroller, vad gör man då? Om det påverkar synen så spelar nog inte priset någon roll. En "garanti" för någon teknikprodukt går inte att jämföra med i detta fallet, för det går inte att göra en reklamation. Jag tycker att det är stor skillnad att göra detta jämfört med att laga hål eller bleka tänderna. Skulle aldrig göra detta i Thailand med de risker och efterkontroller som kan uppkomma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort LASIK Custum Vue med wavefront teknik på Bangkok International Hospital(LASIK EYE CENTER) i Bangkok. Det kostade 70000 baht.

Det har nu gått 2 dagar sen operation. Jag ser perfekt på höger öga men ser aningen aningen sämre ibland på vänster. Kan bero på att jag fortfarande har lite ont i vänster öga vilket gör att ögat inte slappnar av. Det kommer bli bättre enligt doktorn. Är i alla fall hel nöjd då jag inte behöver använda glasögon eller linser nå mera. Så otroligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×