Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Captain Thailand

Presentation: Captain Thailand

Rekommendera Poster

Nja. Som jag nämnde i en tråd till Boddie någon gång, så är alla välkomnna, men jag kan se att folk kan tycka det. Inte att jag anser att Better Man agerar rätt, men för vissa "saker" kan jag ha förståelse. Dock passar det inte in här.

Jag vill minnas att du hade hotellbokning på nämnda forum tidigare ;)

Det fanns en överenskommelse tidigare, mer som annonser, men jag hade inget att göra med forumets utveckling, marknadsföring eller liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tycker att man jagar småpengar och är pinsam när man smygannonserar ( idet här fallet inte ens smygreklam) på forum. lika pisamt som att läsa diverse phuket magazine med först reportage om företag och sedan annonser längre bak i tidningen.själv har jag inte nämmt ett ord vad jag egentligen lever på här (inte golf) i phuket, men tror nog dom flesta sponsrar mig på ett eller annat sätt som kommer hit.

ang. den här tråden så känns det som CT ligger bakom alla olka alias .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, personen blir väl bannad snart, då jag ser att det är en medlem på forumet och att skapa flera konton är inte tillåtet.

Annars så är det i stora drag bara CT som vet om han finns på forumet för att tjäna pengar eller hjälpa. Man är väl inte blåögd och även jag fattar att det är en blandning av båda, men att CT oftast vill ärligt hjälpa är väl inget som jag kan ifrågesätta (tror inte andra heller). Dock kan jag se det roliga i att man sköter PR åt ett forum, men är aktiv på de andra ...

Fær øvrigt kan jag bara sæga att om CT, Boddie och Better Man vill föra diskussionen vidare om Soi Sixten, så tycker jag att alla tre kan flytta den dit. Detta är ThailandForum och inte SS.

(Sorry for blandningen av svenska och danska tecken - man är på jobbet och har lite ont om tid :))

Jag svarade bara på ett inlägg som jag blev indragen i, det tycker jag att jag har alla rätt att göra, eller? Dock så hade jag såhär i efterhand kunnat diskuterat detta med dig innan kanske men det är lätt att vara efterklok!

Att man ska bli ifrågasatt för att man visar sig på andra forum för att man driver ett forum själv är så löjligt så det finns knappt ord för det! Vadå McDonalds VD:n äter inte på Burger King etc etc? Jag är här inne för att jag är intresserad av Thailand inte för att locka medlemmar till SS!

Sen skriver du citat: "Dock kan jag se det roliga i att man sköter PR åt ett forum, men är aktiv på de andra ..." slut citat.

CT har gjort vår nya startsida för att CT och jag är vänner, vi vill även ha ett mindre samarbete ihop och jag kan verkligen inte förstå varför CT inte skulle kunna skriva på vilka forum han vill.

Jag är även inne och skriver på Maipenrai och ledningen på Maipenrai är inne och skriver på SoiSixten, det tycker jag är jättekul. När SoiSixten låg nere så upplät Maipenrai ledning en tråd där vi kunde meddela oss till våra medlemmar på SoiSixten om vad som händer osv -Det mina damer och herrar det är snyggt gjort och det ska Maipenrai ha all heder för!

Jag ska inte tjafsa mer om detta och ni får tycka det är hur lustigt som helst att jag inte bara är inne på SoiSixten, hoppas du Martin ursäktar mig att det blev en tråkig stämning på ditt forum. Dock så vill jag ändå framhäva att jag bara ville ge svar på inlägget som skrevs om mig.

Mvh Boddie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

jag tycker att man jagar småpengar och är pinsam när man smygannonserar ( idet här fallet inte ens smygreklam) på forum. lika pisamt som att läsa diverse phuket magazine med först reportage om företag och sedan annonser längre bak i tidningen.själv har jag inte nämmt ett ord vad jag egentligen lever på här (inte golf) i phuket, men tror nog dom flesta sponsrar mig på ett eller annat sätt som kommer hit.

ang. den här tråden så känns det som CT ligger bakom alla olka alias .

Ar det inte battre att vara rak med vad man forsorjer sig pa och tex ha en lank i signaturen istallet for att ge "rad" utan att folk vet vad man har for eventuella motiv (som du gor dvs).

Tycker hela diskussionen ar skum. CT har ju aldrig morkat vad han pysslar med och ar val en av de som bidrar/bidragit mest till tex. detta forum. Om folk anklagar honom for att kora oschysst spel g.m att vara "trevlig" sa blir det hela annu lojligare.

Folk fattar val att saker och ting har orsaker. Tex ar det val tveksamt om Martin skulle startat detta forum och viga sa mkt tid om han inte hade ett gang bokningssidor pa natet osv. Men skall folk diskas helt for det. Skall man ta Malee och andra pa allvar nar de skriver positivt om Phuket osv.

Att hysta ur sig att CT star for de olika aliasena ar ocksa verklighetsframmande. De allra flesta ar val ganska valkanda medlemmar forutom vissa anonyma skribenter som dessutom kastar skit pa CT.

Jag antar att de allra flesta som jobbar med eller i Thailand har nagon sorts egenintresse i att de kommer mkt svenskar till Thailand. Oavsett om man driver en schabbig olbar, ett guesthouse, boknings/informationssidor, osv. Det ar val ganska naturligt att man da drar sitt stra till stacken for att informera/marknadsfora Thailand pa bla diverse forum.

Jag vet forvisso inte vad du forsorjer dig med pa Phuket men vagar iaf utesluta raketforskning atminstaende.

Poor excuse for a man,

Hade du haft lite rag i ryggen hade du inte postat anonymt som en annan liten msn-fjortis.

wille/ som jobbar langt ifran turistnaringen och om mojligt har ett egenintresse i att skramma ivag svenska turister fran Thailand da jag har nog av dem under semestern i Sverige ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ang. den här tråden så känns det som CT ligger bakom alla olka alias .

Det skall inte spekuleras om. Dock kan jag säga att det är inte det. Har lärt mig dock tidigare att med mobila uppkopplingar mm, så kan man inte vara säker. Vi hade ett sådan fall redan på forumet, där IP användes av ett flertal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att hysta ur sig att CT star for de olika aliasena ar ocksa verklighetsframmande. De allra flesta ar val ganska valkanda medlemmar forutom vissa anonyma skribenter som dessutom kastar skit pa CT.

Därför åker man ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boddie: jag bryr mig verkligen inte om hur mycket du skriver på Maipenrai eller de skriver på SS :) , men vill du inte ha medlemmar på ditt forum, kan du skicka hälften hit ... jag kan skicka en bra flaska konjak i gengäld ...  :dan

Att säga att man inte bryr som om den s.k. "konkurrensen" är bara strunt. Då ljuger man rakt ut. Alla vill ju ha besökare på sin sida eller medlemmar på sina forum. Just därför finns det spam på forum eller spammail. Vissa av ekonomiska skäl och vissa för att bekräfta att man gör något rätt och att  man lyckats skapa något kul. Tror det gäller för alla verksamma på nätet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

peter99,

Visste du vem som egentligen är "BetterMan" skulle du bli ganska paff tror jag, det är allt jag vill säga och härmed så lägger jag personligen detta på is. Jag kommenterar det inte överhuvudtaget from nu eftersom det är fullkommligt meningslöst.

wille,

You're my man (nä inte på det sättet). :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

anledningen till att jag skrev att jag "trodde" att CT låg bakom många alias.

jag tycker personligen att denna tråd ska diskuteras som privata meddelanden mellan varandra, finns ingen anledning att man ska svartmåla varandra för alla om man inte vill på något sätt framhålla sig själv.

därför skrev jag att jag sponsras av alla som kommer hit, så är det förstås inte. men kommer ändå inte nämna vad jag gör här trots att forumet vimmlar av "kunder". Skriver och läser här endast av en anledning, bra forum och bra om man kan hjälpa någon med problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boddie: jag bryr mig verkligen inte om hur mycket du skriver på Maipenrai eller de skriver på SS :) , men vill du inte ha medlemmar på ditt forum, kan du skicka hälften hit ... jag kan skicka en bra flaska konjak i gengäld ...  :dan

Att säga att man inte bryr som om den s.k. "konkurrensen" är bara strunt. Då ljuger man rakt ut. Alla vill ju ha besökare på sin sida eller medlemmar på sina forum. Just därför finns det spam på forum eller spammail. Vissa av ekonomiska skäl och vissa för att bekräfta att man gör något rätt och att  man lyckats skapa något kul. Tror det gäller för alla verksamma på nätet.

Självklart vill jag ha medlemmar på min sida dock så vill jag personligen kunna röra mig fritt på dom sidor som jag vill på internet utan att bli ifrågasatt för det. Jag gillar att tjöta runt på dom forum som avhandlar Thailand och tycker det är skoj att läsa om folks resor och framför allt bildtrådar. Jag tycker det är jätteskoj att se medlemmar från SoiSixten på andra forum så länge dom kommer tillbaks till SoiSixten och är aktiva där!!

Så vad det gäller medlemmarna på SS så håller jag i dom :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som en alleles färsk nykomling till detta forum så vill jag inte lägga mig i era interna fajter, men jag vill ändå framhålla att jag fått massor av bra tips från CT och alla andra, och jag hade absolut ingen aaaning om att det var så infekterat med olika sajter innan jag läste den här tråden...

:sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Herregud,, kolla in hur många inlägg CT gjort..Han kanske får betalt för antalet  :cr

Nej ,,om det ÄR någon som inte "mörkat" med vad han arbetar med är det väl CT.

Så den lilla avundsjuka som "den bit.." känner ,,lägg ner..

Kom igen de e ju snart Jul då ska man vara vänner,/tycker iaf jag :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

I varenda meddelande har jag (liksom hårdrockarna på 70-80-talet) smygit in en liten dold baklängesreklam som får er medlemmar att kasta sig över de badrumsartiklar jag nu marknadsför i Sverige... Akta er, jag är kokosmallis svar på Krösus Sork.

Seriöst, ni kör vi som sagt vidare som vanligt :D:dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

AHA!

Äntligen fattar jag varför jag på sistone fyllt hela huset med olika badrumsartiklar.

Snälla CT, sluta omedelbart med detta! Snart kan jag inte ta mig fram här för alla duschstänger, tandborstmuggar och framförallt alla dessa badkar som fyller min vackra bostad.  ;)

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

kokkomallis svar på krösus sork,de va ju kul.skit i han den sura å kör på som vanligt,det är ju dina och många andras inlägg som gör detta forum så roligt :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×