Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Huldten

Resesällskap/råd/hjälp...

Rekommendera Poster

Hej.

Mitt resesällskap har oväntat hoppat av resan och nu funderar jag på att göra samma sak?!

Alla mina vänner försöker dock övertyga mig att åka iaf.

Resan är planerad nu på fredag 22/1 och anländer Krabi på morgonen 23/1.

Jag har aldrig varit i Thailand och bokade resan för mitt sällskaps skull.

Jag har inga planer på vad jag ska hitta på där...

Jag älskar dykning och vill även bara vara och njuta.

Vi hade planerat att åka en bit söderut på Lanta men nu är jag lite osäker på om det är rätt för mig när jag är ensam?

Situationen är sådan att det känns som om man inte vill sitta på en öde strand ensam just nu ;)

Vad tycker ni jag ska göra, ska jag åka överhuvudtaget? Jag får inte tillbaka pengarna för resan så dom missar jag...

Jag tar tacksamt emot förslag, tankar och funderingar!

Jag är en kille iaf på 35år och nybliven singel...

Mvh

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk!!!

Är du det lilla minsta social och kan snacka kommer du att träffa andra där nere som du kan umgås med (om du vill) ;) Kanske oxå kan vara skönt att "komma bort" lite om du är nybliven singel...

Lycka till  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm ja det är precis så alla vännerna säger oxå...

Lutar väl åt att man åker ändå och precis, det kan ju vara bra nu oxå med tanke på omständigheterna.

Kan man ordna boende när man kommer ner tro?

Vet ju inte ens var jag ska ta vägen :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer du ned sent på kvällen kanske det är skönt att ha boende ordnat första natten, det fixar du lätt via någon hotellbokningssite på nätet. För resten av tiden kan du leta på plats så du får det du vill. Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är klart att du ska åka! Om du ändå inte kan få pengarna tillbaka, så har du ju inget att förlora - tvärtom så kommer du nog vara nöjd med ditt beslut när du väl är där. Det finns ju betydligt sämre ställen i världen, om man vill fundera över livet i allmänhet. Som Millicentia skriver, så är det nog inget problem att träffa folk om du vill. Kanske du t.o.m får napp här på forumet?

När det gäller boendet så är det nog inga svårigheter att hitta på plats, men det kan ju vara skönt att ha de första två nätterna bokade, så att du vet vart du ska ta vägen när du landar i Krabi. (Vi fixade boende på plats mitt i Peak Season - inga problems!)

Om du inte varit i Thailand förr, så kanske du vill åka till Ao Nang ett par dagar? Där är det mycket folk, om du inte vill känna dig ensam - och det finns många fina dagsturer ut till öarna runt omkring, och andra kuliga utflykter. Vill du ha tips på boende, så är det bara att söka här på forumet, det är svårt att råda när vi inte vet vad du är ute efter för ställe och standard?

Därifrån kan du sedan ta båten ner till Lanta. Eller Phi Phi, eller Phuket, eller Koh Jum, eller....  Hur länge ska du vara borta?

Lycka till - men var förberedd på att bli Thailandsfrälst...! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Mippson.

Det låter som jag inte har något annat val än att åka ;) låter ju supertrevligt!

Jag blir där i 3 veckor isf.

Ja man kanske ska åka till nåt ställe där det finns lite folk att mingla med men ändå kunna ta dagsturer till lugnare ställen eller till dykställen...

Är Ao Nang att rekomendera då tro?

Lättare att leta hotell om man vet var man ska...

Tack Hasse för länken, många bra tips där!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har rest ensam på en del resor till Thailand. Det har inte hindrat mig ett dugg. Är bara något år yngre än du, men alltid haft kul. Allt beroende hur man är som person, mig passar det helt enkelt. Visst reser jag gärna med vänner eller familjen, men att resa ensam har sina fördelar ibland - man kan planera sina egna utflykter och dagar utan att ta hänsyn till kompisar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga ÅK!

Thailand är ett underbart land och så enkelt att turista. Du kommer att få en underbar resa och som sagts tidigare vill du träffa folk så är det oftast lättare när man är ensam. Alla "tinar" upp i det här landet, t o m nordbor ler  ;)

Jag kom hit för drygt 5 år sedan som singel, jag är ff kvar men inte singel  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är en kille iaf på 35år och nybliven singel...

Jag vill bara säga ÅK! Jag kom hit för drygt 5 år sedan som singel, jag är ff kvar men inte singel  :D

Oj Alsun det låter ju helt fantastiskt! Det avgör saken :)

Lycka till!

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hasse nu klippte du ihop citaten så det ser ut som en datingresa, jag menade inte alls så.

Jag vet hur det hemma i Sverige resoneras när ensamma killar åker till Thailand och det tycker jag är vansinnigt. Landet är underbart och man ska kunna åka hit utan att det för den delen tas för givet att alla är här för att ragga tjejer.

Har man däremot som jag blivit kvar i så pass många år så är det väl ganska naturligt att man inte lever i totalt celibat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha Hasse det där var inte snällt! ;)

Nej nu får det vara nog med kvinnor ett tag känner jag efter den här blåsningen...

Ska jag åka så är det för att få dyka, träffa spännande människor och framför allt vila/njuta!

Okej Miacarolina, jag får göra det :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja man kanske ska åka till nåt ställe där det finns lite folk att mingla med men ändå kunna ta dagsturer till lugnare ställen eller till dykställen...

Är Ao Nang att rekomendera då tro?

ÅK! Sällar mig till dom som utan tvekan tycker du ska åka själv. Och i Ao Nang finns det inte lite folk att mingla med utan väldigt mycket folk. Svenskar överallt, inte en chans att du kommer att känna dig ensam. Trevlig resa!

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Bra beslut att du åker. Jag reser en del själv och det är absolut inga problem. Tycker dock inte att du ska åka till Lanta, där kan vara rätt så tråkigt om du reser ensam.

Jag tycke Samui är en trevlig ö! Fullt ös om man vill ha det och lugnare stränder för de som föredrar det.

Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åker oxå ner själv denna gång. Jag tar mig till Koh Chang bara för att lata mig och kommer att avsluta med lite shopping i 3 dgr i Bangkok.

Jag är inte ute efter något annat än att ligga på stranden med en bok och en kall öl. Så det passar mig utmärkt att resa själv.

Jag har rest i Thailand själv tidigare, och det har aldrig varit några problem.

De flesta är så öppna och glada när de kommer iväg till detta paradis, så det är inga problem med att träffa någon att umgås med där nere om man vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×