Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Zelo

Boka flyg online till Koh Samui?

Rekommendera Poster

Vi reser till Thailand i början på februari och hade tänkt åka direkt från Bangkok till Koh Samui. Bör man boka flyget mellan BKK - Koh Samui redan här hemma eller finns det billiga "sista minuten" biljetter att köpa på flygplatsen i Bangkok..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som nattsyster säger, boka hemifrån. Åker ni direkt Arn-Bkk-Samui och väljer Bkk Air kan ni checka in väskorna hela vägen! Blir aldrig billigare på plats, funkar bara på charterkärror.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns "obekväma avgångar" som är billigare.

De tidigt på morgonen och sent på kvällen brukar det vara.

Halva priset har jag för mig då jag bokade sist.

Boka hemifrån, biljetterna går åt fort eftersom BKK Airlines har monopol.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker till Bangkok med Finnair i slutet av februari och har också tänkt åka direkt till Koh Samui. Kan man checka in väskorna på Arlanda med destination Koh Samui? Jag trodde att man fick lov att checka ut väskorna i Bangkok och checka in dem igen till inrikesflyg?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker till Bangkok med Finnair i slutet av februari och har också tänkt åka direkt till Koh Samui. Kan man checka in väskorna på Arlanda med destination Koh Samui? Jag trodde att man fick lov att checka ut väskorna i Bangkok och checka in dem igen till inrikesflyg?

Det fina är att man ofta kan slippa det, vad jag vet så beror det lite på vilket bolag man flyger ut med och man bör säga till vid incheckningen på Arlanda så man är säker. Hur det är med Finn vet jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flög qatar när mod gick att checka in hela vägen. Ring Finnair och kolla, kan Ju göra ner resan snabbare!

Menar du att du åkte med Quatar Stockholm-Bangkok och sedan vidare till Koh Samui? Tror du man kan checka in Stockholm-Phuket direkt? Vi åker med Quatar till Bangkok och sedan vidare med Air Asia Bangkok-Phuket. Finns det någon som lyckats med att checka in hela vägen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flög qatar när mod gick att checka in hela vägen. Ring Finnair och kolla, kan Ju göra ner resan snabbare!

Menar du att du åkte med Quatar Stockholm-Bangkok och sedan vidare till Koh Samui? Tror du man kan checka in Stockholm-Phuket direkt? Vi åker med Quatar till Bangkok och sedan vidare med Air Asia Bangkok-Phuket. Finns det någon som lyckats med att checka in hela vägen?

Jag har gjort det, fast inte just den bolags kombinationen. Förut trodde jag det enbart gick om man flög med samma bolag båda sträckorna men det går ju tydligen med olika bolag också, riktit bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns "obekväma avgångar" som är billigare.

De tidigt på morgonen och sent på kvällen brukar det vara.

Halva priset har jag för mig då jag bokade sist.

Boka hemifrån, biljetterna går åt fort eftersom BKK Airlines har monopol.  ;)

Ok, låter bra.

Tack så mycket för alla snabba svar..  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidigare gick det inte att checka direkt om Air Asia var inblandat, enligt nya uppgifter ska det nu vara ändrat. Till Koh Samui har det gått att checka direkt de senaste 15 åren (flyger från Kalmar), vi har i alla fall gjort det, om inte andra lyckats upp till dem själva.

Boka (köp) biljetten så fort du kan, senast på Arlanda innan ni lämnar Sverige (brukar räcka).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns "obekväma avgångar" som är billigare.

De tidigt på morgonen och sent på kvällen brukar det vara.

Halva priset har jag för mig då jag bokade sist.

Boka hemifrån, biljetterna går åt fort eftersom BKK Airlines har monopol.  ;)

Ok, låter bra.

Tack så mycket för alla snabba svar..   :D

Boka med god framförhållning från det att ert plan från Sverige landar, utifall det blir förseningar.

OM ni kommer tidigare kan ni nämligen byta era sean biljetter till en tidigare avresa om ni nu vill det.

Annars är det rätt så najs att vila lite i deras lounge i Bkk med förfriskningar...lättare mat, dryck och sötsaker...

Detta ingår ju i biljettpriset... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara ganska svårt att byta "upp" sig till ett tidigare flyg i Februari, Augusti till November är sällan planen fulla men i Feb?? - I alla fall förmiddagsflygen.

Detta är en "obehaglig" erfarenhet jag tvingats lära mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boka med god framförhållning från det att ert plan från Sverige landar, utifall det blir förseningar.

OM ni kommer tidigare kan ni nämligen byta era sean biljetter till en tidigare avresa om ni nu vill det.

Annars är det rätt så najs att vila lite i deras lounge i Bkk med förfriskningar...lättare mat, dryck och sötsaker...

Detta ingår ju i biljettpriset... ;)

Vi har bokat nu, landar i BKK kl 06.00 och har bokat vidare till Koh Samui kl. 09.00. Får hoppas att tre timmar till godo räcker.. :)

Låter kanon att man kan ändra till ett tidigare plan om det skulle finnas, men finns det inget sånt så kan man ju som sagt njuta av loungen då..  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kollat med Finnair (eller Travelstart som vi bokade genom) och det är INTE möjligt att checka in bagaget hela vägen till Koh Samui. Enligt de måste man checka ut bagaget i Bangkok. De rekommenderar att man har 5 timmar till godo mellan ankomst Bkk och avresa med inrikesflyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 timmar räcker, brukar ta mellan 1 till 1.5 timmar att byta till inrikesflyget. Det är "bara" passkontrollen som tar "lite" tid.

Det beror nog lite på om man är tvungen att checka in och ut bagaget ... ;) Då kan det nog ta lite längre tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×