Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Anna1972

Ovanligt mycket regn i phuket för årstiden??!!!

Rekommendera Poster

det är tropiskt klimat, väderprognoser stämmer väldigt sällan

Instämmer

Och... Även fast de stor regn betyder ju inte det att de regnar hela dagen som det gör i Sverige. Där kanske det innebär 20 minuter regn och resten sol men i prognosen stor det ändå regn...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är tropiskt klimat, väderprognoser stämmer väldigt sällan

Instämmer

Och... Även fast de stor regn betyder ju inte det att de regnar hela dagen som det gör i Sverige. Där kanske det innebär 20 minuter regn och resten sol men i prognosen stor det ändå regn...

Mm, man slipper känna som att man går runt inuti ett kallt regnmoln hela tiden.. >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är tropiskt klimat, väderprognoser stämmer väldigt sällan

Instämmer

Och... Även fast de stor regn betyder ju inte det att de regnar hela dagen som det gör i Sverige. Där kanske det innebär 20 minuter regn och resten sol men i prognosen stor det ändå regn...

Mm, man slipper känna som att man går runt inuti ett kallt regnmoln hela tiden.. >:(

Där regnet kommer snett underifrån

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var i Thailand under denna tid för exakt 2 år sedan.

Det regnade nästan varje dag..men det är behagligt regn...

Och så regnar det ju inte 24/7 direkt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det brukar vända i November... Nu bor jag inte där längre så vet inte om det är mer än vanligt men har fått känslan av att det kommit en sen släng av monsunen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar! Jag vet inte varfor jag trodde att det bara skulle vara sol nu ::)

Hoppas att det vänder nu snart!

:pra :pra

Det gör det säkert och du kommer garanterat hinna bli brun och få massa sol på dej i vilket fall som helst!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har redan vänt! Vädret har varit fint för det mesta på sista tiden. Det har regnat och åskat lite på kvällarna den senaste veckan men dagarna är för det mesta fina. Du behöver verkligen inte vara orolig  :)

Mvh Ann i Kamala

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det regnar och har regnat ovanligt LITE i år. Om du läser rapporterna på "Väder just nu på olika platser i Thailand" ser du att jag rapporterar sagolikt mycket sol och rätt lite regn på Phuket.

Jag tror det kommer bli problem med vattentillgången här i vinter - så lite har det regnat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni gör mig överlycklig! :D

Kolla bara på aftonbladets hemsida om väderprognos! Det är 10dygnsprognos och sök efter phuket och det är ofattbart att det ända som man ser där är regn och åska!!! Verkar ju inte stämma direkt :dan:laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni gör mig överlycklig! :D

Kolla bara på aftonbladets hemsida om väderprognos! Det är 10dygnsprognos och sök efter phuket och det är ofattbart att det ända som man ser där är regn och åska!!! Verkar ju inte stämma direkt :dan:laugh:

Som sagt. Aftonbladets väder e ju väldigt "basic". 10 minuter regn på eftermiddagen blir ett regnmoln på deras karta. Tycker inte man kan kolla på det alls för det "stämmer aldrig" 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har varit där i november ett par gånger.

Den erfarenheten jag fått är att det kommer ofta någon skur vid 18-20 tiden.

Dagarna är fina,kanske lite mer moln än senare på högsäsongen. Men vad gör det? solen skiner ändå..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kompisen i innebandylaget kom precis hem från Phuket efter 2 veckor och han såg ut som värsta pepparkaksgubben, och det blir nog inte sämre framöver.

Trevlig resa

toke

:whistle:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det regnar och har regnat ovanligt LITE i år. Om du läser rapporterna på "Väder just nu på olika platser i Thailand" ser du att jag rapporterar sagolikt mycket sol och rätt lite regn på Phuket.

Jag tror det kommer bli problem med vattentillgången här i vinter - så lite har det regnat.

Thaiarna i Kamala klagar och säger att det regnat ovanligt mycket i år.  :)

PS: Kanske har dem korttidsminnet påkopplat då det förra året regnade ovanligt lite och jämför me det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är : Lita inte på väderprognoserna (hur väl stämmer de hemma???).

Men jag lovar...det blir väder o det är garenterat bättre än hemma i Swe.

Tropiskt klimat vi vistas i o det kommer stundtals mkt regn men det kan oxå växla

snabbt till sol igen.

Ha tålamod o tänk inte bara Thailand=sol.

mvh Laila på Koh Lanta som oxå har regn i dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man betalar så mycket pengar för semester vill man skipa paraply! men som det ser ut nu så blir det nog inte så...

Enligt prognosen är det regn 10 dagar till... :( :'(

Om man kollar det här diagrammet:

rainfall-days-phuket.jpg

Då är väl knappast november månad optimal att åka om man vill ha störst chans att slippa regn eller?

Och ännu värre blir det ju om nu monsunen hänger i lite längre.

Sen är det ju som alla säger, det brukar ju inte regna en hel dag utan en liten stund bara om det nu kommer nåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt stora lokala skillnader i år. På södra Phuket har det inte regnat mycket, men uppåt Surin, Kathu har det tydligen regnat betydligt mer. Men det är som grottan säger fortfarande regntid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×