Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
boellan

Kata Sea Breeze

Rekommendera Poster

Har reserverat en resa till Phuket med Ving. Vi skall bo på på Kata Sea Breeze*** (det finns tydligen ett annat hotell som har samma namn men med tillägget Resort men det är det inte). Är det någon som bott på detta hotell? Vill gärna veta vad ni tyckte innan vi bestämmer oss. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde i rum 1008 och hade därför ett suveränt läge ifall vi hade varit intresserade av poolen. Eftersom vi hellre badar i havet så utnyttjade vi aldrig poolerna, men de som badade där verkade tycka att det var suveränt. Vi fick varsin välkomstdrink när vi kom till hotellet som vi kunde hämta ut i poolbaren. Trevligt!

Frukosten var helt ok med massvis av alternativ. Alltifrån rostade mackor med marmelad, färska frukter med yoghurt m.m. till varma rätter (pannkakor, thaimat, omeletter, etc). Det enda som vi tyckte kunde varit bättre var urvalet av pålägg. Men vi köpte med egna ostskivor :o)

Rummet och toalett/dusch var väldigt moderna och vi trivdes jättebra. Sängarna var långt ifrån så hårda som vi trodde de skulle vara. Faktiskt inte dumma alls. AC ingick som fungerade suveränt. Att ha dörrarna öppna emot poolen innebar garanterad myggpåhälsning. Mot detta köpte vi elektriska myggdödare (hittade sådana på en utflykt till Aonang.. jäkla smäll när man träffade en mygga!)

Annars fanns det ett gym där som man sällan såg någon använda. Massage kunde man också få. Matsalen fungerade som restaurang på kvällen och deras thaimat var verligen god. Däremot så bör man nog undvika deras västerländska kötträtter. Vi tog varsin hamburgertallrik för att göra ett avbrott i thaimatkäkandet... vi fick slänga burgarna för de var typ vändstekta i en minut.

Safetybox ingick vilket innebar att man fick skriva sin namnteckning och datum i en pärm i receptionen. Sedan användes två nycklar för att öppna safetyboxen. Den ena nyckeln hade en av personalen. Fungerade jättebra!

Väldigt nära hotellet låg en restaurang (Kata Country House) som hade helt suverän thaimat. Bredvid den så låg 7-Eleven. Och precis bredvid Sea breeze stod alltid ett par bananpannkaksförsäljare. Så man behövde inte gå så långt på kvällen när man var hungrig :o)

Skriv gärna om du vill veta något annat specifikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bott där ett par gånger och varje gång har det varit kanon service mm. Frullen är helt okej, resturangen i hotellet är okej men föredrar att äta på andra ställen då det är mer prisvärt och godare.

Gymmet som Mats75 nämner är inget att hänga i julgranen. Det är rätt nybyggt men ändå riktigt dåligt. finns typ 2-3 cyklar och hantlar upp till 15 kg :). Så inget för den som tränar styrketräning.

Saftybox är också kanon, även om jag inte använt den många gånger. har förvarat pengar/pass mm på rummet och aldrig saknat 1 bath. (inte att rekommendera).

Det som man kan sakna i rummen är ett bra ställe att kunna sitta med datorn och jobba/kolla e-mail mm.

När ska ni åka dit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi skall åka 31 december, är det lungt runt omkring hotellet? är det bra väg att promenera till stranden?

Det är tyst på natten (om man inte råkar få stökiga grannar...) och vägen till stranden är en stor asfalterad gata. Läget är inte jättekul men det är ju nära till allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde på Kata Sea Breeze runt månadsskiftet Mars-April i år och var mycket nöjda med hotellet. Bra frukostbuffé och trevlig personal. Vi hade en fyraåring med oss och han gillade verkligen att bada i poolområdet.

Vi bodde på tredje våningen och märkte inte av några myggor på kvällarna. Vi hade safety-box med kodlås på rummet som ingick.

Läget är lite dumt med tanke på att man måste gå runt "Club Med" för att komma till stranden. Vägen är ganska trafikerad, men eftersom det fanns bra trottoar så tyckte vi det gick bra att promenera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi åker oxå dit i december!! 22dec till 14 jan:-)

Har ni barn med er? Vi har en 9 åring och två tonåringar och en mormor :-) Dock en riktig popmormor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha!! Ålder o barn kan ju va lite knepigt :P Min man är då nyss fyllda 52, så han skulle ju oxå kunna vara morfar/farfar :dan Min mamma är då snart 60...

Ja ja, hoppas ni får en underbar semester i alla fall :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns i rummen. men det är mer ekonomiskt att köpa tex one2call sim kort och surfa med..Men det beror ju på hur länge du tänkt stanna. 200bath 1 timma tar hotellet för wifi om jag inte mins fel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En fråga!

Nu är det ju långt kvar tills vi ska åka, men frågat i alla fall då det redan finns en tråd :laugh:

Visst finns det väl pol/strand handdukar att låna på hotellet ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Jeppe :)

Förstod nästan att det var så! Men vi var till Kreta nu i jun/juli och då måste man ju ta med sig handdukar och det är verkligen inte kul :( Efter två veckor så är strandhanddukarna INTE roliga :cr

Det är sådan LYX att få nya handdukar varje dag :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som om du inte håller med mig om hotellet?  ;)

Jag tycker hotellet är underbart för:

- extremt fina rum (dessutom endast två meter till poolen sist jag var där)

- frukostbuffén var mumsig  :D

- trevlig personal

- lugnt och skönt läge långt ifrån störande pubar och discon

- inga backar att traska uppför/nerför när man ska till stranden

- nära till bra restaurang (Kata Country House) och till 7-eleven

- bra prisläge också

- hade absolut ingenting att klaga på sist.. därför tycker jag att det är ett underbart hotell. Finns säkert bättre! Men, just nu är jag supernöjd med att ha hittat just Sea Breeze som favorit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej!!! Du har tolkat mig fel, fel, fel :dan

Jag ska dit i dec-jan i tre veckor och vill bara ha lite härliga detaljer så jag hade nåt att se fram emot ;)

Vi lääääägtar :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×