Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nisseman

Besöksvisa

Rekommendera Poster

Hej

Ska bjuda in fruns son och en annan släkting till Sverige, vi har skickat personbevis och kopior på lönebeskeden men nu säger sonen att ambassaden vill ha papper på att vi är gifta men det står väl på personbevisen, så nu till min fråga, är det nån som vet vad det är för papper som han säger att ambassaden vill ha, tycker själv att personbevisen ska räcka. Tacksam för snabbt svar.

Nisseman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du skickat rätt personbevis? Det finns ett speciellt personbevis för att bjuda in släktingar till Sverige. Du kan inte fixa det på internet utan måste ringa skatteverket, så skickar dom det till dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du skickat rätt personbevis? Det finns ett speciellt personbevis för att bjuda in släktingar till Sverige. Du kan inte fixa det på internet utan måste ringa skatteverket, så skickar dom det till dig.

Varför kan du inte fixa det på internet? Är du säker på det? Jag har då i alla fall fixat mitt på internet? Så jag hoppas det kommer att fungera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du skickat rätt personbevis? Det finns ett speciellt personbevis för att bjuda in släktingar till Sverige. Du kan inte fixa det på internet utan måste ringa skatteverket, så skickar dom det till dig.

Varför kan du inte fixa det på internet? Är du säker på det? Jag har då i alla fall fixat mitt på internet? Så jag hoppas det kommer att fungera.

Personbeviset som bevisar att du är gift kan INTE beställas på nätet. Det är inte det vanliga, utan ett speciellt personbevis. Det beror på vad du ska göra med det om du måste ha det speciella som beställs per telefon, ring skatteverket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med skatteverket och hon sa att det inte fanns något speciellt personbevis som bevisade att man är gift utan det står i det vanliga personbeviset som man ex. använder när man ska bjuda hit nån, och det skulle räcka med det. och det går att beställa det på internetsidan deras.

nisseman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med skatteverket och hon sa att det inte fanns något speciellt personbevis som bevisade att man är gift utan det står i det vanliga personbeviset som man ex. använder när man ska bjuda hit nån, och det skulle räcka med det. och det går att beställa det på internetsidan deras.

Så gjorde vi när vi bjöd hit en vän till oss sommaren 2005, det accepterades. Vårt problem var postgången, vår inbjudan med personbevisen komm inte fram i tid. Men handläggaren på ambassaden i Bangkok ställde upp och gick med på att vi mejlade ner blanketterna direkt till henne. Så om dom vill, så kan dom släppa lite på byråkratin.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med skatteverket och hon sa att det inte fanns något speciellt personbevis som bevisade att man är gift utan det står i det vanliga personbeviset som man ex. använder när man ska bjuda hit nån, och det skulle räcka med det. och det går att beställa det på internetsidan deras.

nisseman

Fascinerande, varför behövde jag ett speciellt då? Vi har så mycket pappersexecis för oss så jag kan ha blandat ihop vilka papper som behövs till vad. Men, det fanns iaf ett specifikt personbevis som visar att man är gift med utländsk medborgare för några månader sedan. På det personbeviset stod det mer uppgifter om min make än vad det gör på det vanliga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×