Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

BEACH 2009

Rekommendera Poster

Vilka frestande tallrikar, INGEN som vill bjuda hem mig??

Denna morgon 70,9 kg, standardsänkningen 0,6 genomförd, nu blir det intressant nästa måndag, om jag lyckas. känner att jag vill ner under 70 och lite till.

Lyckats skada mig under träningsmatch, så träningen ligger i lä under minst

1 vecka.

toke  :bb:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att jag sett reprisen av Robinson igår har jag bestämt mig.

Robinson dieten verkar vara rätt, ingen mat på en vecka det måste väl tära på fettreserven ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att jag sett reprisen av Robinson igår har jag bestämt mig.

Robinson dieten verkar vara rätt, ingen mat på en vecka det måste väl tära på fettreserven ;)

Kroppen går in i svältläge och gör allt för att behålla fettet. Utan intag av kolhydrater omvandlar kroppen dessutom protein till kolisar så du kommer bränna massa muskelmassa och aningen fett  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att jag sett reprisen av Robinson igår har jag bestämt mig.

Robinson dieten verkar vara rätt, ingen mat på en vecka det måste väl tära på fettreserven ;)

Kroppen går in i svältläge och gör allt för att behålla fettet. Utan intag av kolhydrater omvandlar kroppen dessutom protein till kolisar så du kommer bränna massa muskelmassa och aningen fett  ;)

Ingen genväg där heller då :(  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns inga lätta vägar till succè, bara svett och tårar.

toke

:glad

Ja lite åt det hållet är det. Finns inga "trisslotts" vinnare i jakten på en hälsosam kropp. Men tårar ska det inte vara. Det ska vara svett och skratt  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter precis och äter entrecote med en massa grönsaker.

Jag håller efter, efter min diet så har jag inte samma behov av att äta stora portioner.

Som jag trodde...det var en bra start.

och jag har behållt vikten jag slutade med efter dieten.

Precis varit ute på en timmes lång promenad med min Diva också...

Underbart i vårvädret här på söder !!!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, sitter på ett hotellrum i Kristiansand i Norge - och helt plötsligt hade chokladbiten som låg i minibaren försvunnit ner i min mage... Hur gick det till? Har inget minne av att jag tog det beslutet? Men god var den... och fullkomligt onödig. (Kostar säkert minst 50 spänn också...)

Why, oh why har man så usel karaktär ibland? :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, sitter på ett hotellrum i Kristiansand i Norge - och helt plötsligt hade chokladbiten som låg i minibaren försvunnit ner i min mage... Hur gick det till? Har inget minne av att jag tog det beslutet? Men god var den... och fullkomligt onödig. (Kostar säkert minst 50 spänn också...)

Why, oh why har man så usel karaktär ibland? :cr

Ibland behöver man en belöning...

Det finna alltid sätt att bli av med kalorier...man kan unna sig en chokladbit ibland tycker jag...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag verkligen kommit in i det hela, äter nyttigt och promenerar varje dag.

På vågen är jag runt 2-3 kg lättare, men erkänner att jag slinter emellanåt...i går blev det 2 korvar med bröd och några godis bitar! Fast jag ser det inte som ett misslyckande utan tuffar på i vanlig anda! Det ska vara gött att leva, även när man väljer att äta och leva ett nyttigare liv.

I dag blir det ungsrostade grönsaker med potatis klyftor och tzatziki till middag. Mmmmm va gott! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår blev det lite av en "syndens dag" för mig oxå eftersom vi hade After Work. :-[

Det blev både snacks och dricka som inte skulle platsa i dietmatsedel. ;)

Men gott var det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

71,7 stod vågen på denna morgon, aj aj, 4 veckor kvar innan stranden skall beträdas, träning denna vecka så jag skall nog tappa något.

jag kör på.

toke

:P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad alla här är duktiga :JC_you_rock:, själv har jag ingen motivation över huvud taget :'(

Tidigare var jag duktig, åt med måtta och var ute på många och långa promenader.

Det var då det, nu är jag sjukskriven (fortfarande med min brutna arm), sitter mest på rumpan och tröst-äter.

Var ska jag hitta ny motivation???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag har jag börjat!!! Har ätit soppan o den var helt OK även om man nog tröttnar på den...blir perfekt att äta på nätterna när jag jobbar. Inget godissug ännu...(efter 1dag!!!) ;)

Jag gillade min soppa...bara att lägga i vad man själv tycker är gott och krydda med det man gillar...

Tror det är dags för en ny soppvecka efter påskhelgen... Lycka till...  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad alla här är duktiga :JC_you_rock:, själv har jag ingen motivation över huvud taget :'(

Tidigare var jag duktig, åt med måtta och var ute på många och långa promenader.

Det var då det, nu är jag sjukskriven (fortfarande med min brutna arm), sitter mest på rumpan och tröst-äter.

Var ska jag hitta ny motivation???

Håll ut...själv har jag MASSOR av kilon att bli av med, men tänkte att 1 vecka kan jag väl klara eller? efter denna vecka får jag ta en dag i taget. Försök att passa på nu när du är sjukskriven att komma ut  :connie_running:

Jag har inte tänkt att hålla allt till punkt o pricka o bli ledsen för att man inte klarar det, då blir det nya tag igen! Lycka till!! :kla

skriv gärna så kan vi peppa varandra...kram!/malin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad alla här är duktiga :JC_you_rock:, själv har jag ingen motivation över huvud taget :'(

Tidigare var jag duktig, åt med måtta och var ute på många och långa promenader.

Det var då det, nu är jag sjukskriven (fortfarande med min brutna arm), sitter mest på rumpan och tröst-äter.

Var ska jag hitta ny motivation???

Håll ut...själv har jag MASSOR av kilon att bli av med, men tänkte att 1 vecka kan jag väl klara eller? efter denna vecka får jag ta en dag i taget. Försök att passa på nu när du är sjukskriven att komma ut  :connie_running:

Jag har inte tänkt att hålla allt till punkt o pricka o bli ledsen för att man inte klarar det, då blir det nya tag igen! Lycka till!! :kla

skriv gärna så kan vi peppa varandra...kram!/malin

Ja, för min del så är nog det nya att inte ha dåligt samvete.. Jag har haft dåligt samvete i 20 år för allt som jag har ätit/inte motionerat, och inte är jag smalare för det - tvärtom!

Nu har jag börjat på Itrim (funkar för mig) och tänker att det är väl inte hela världen om jag busar lite - det är ju ändå i långa loppet som resultaten sker.

Jag kan nu ha alla kläder i garderobern (prisa Gud!!)och det känns så bra!

Man måste hitta sin personliga motivation, det spelar ingen roll vad andra säger.

:sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Under mina sju veckor i Thailand (dec - jan) gick jag ner 7 - 8 kilo utan att göra något speciellt. Drack mina pilsner mm. Åt mestadels på thairestaurang. Kan det vara där lösningen ligger - du får dina portioner och går hem mätt. Inte som hemma där du fortsätter lite till även om du är mätt, det är ju så gott.

Längtar efter nästa tripp till omedveten "bantning" :D

Pelle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tar studenten nu i Juni, vilket innebär även en studentbal.. då jag inte är den rikaste på denna jord så valde jag att köpa en jättefin balklänning av min kompis, men kruxet var, att det fattades 15-20 cm i ryggen för att dragkedjan skulle gå igen. Det var två månader sen...

Nu i måndags provade jag klänningen och yes, den passade! Jag är så jävla stolt över mig själv så det finns inte :D

Det var första delmålet i den här tävlingen mot mig själv, nästa mål är att jag ska vara så otroligt fit Thailand feb2010 :D jag ska lyckas! jag ska kunna gå i bikini utan att skämmas! jag ska kunna gå utan att allt dallrar :D

Det enda(en stor uppoffring) är att jag skippat kolhydrater och socker(så långt det går), men tyvärr har jag fuskat en massa..

Sen har det blivit gym och massa promenader :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×