Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Casper09

Vågar vi boka resa till Thailand i januari?

Rekommendera Poster

Finns ju flera tankar runt detta så klart.

1. Varför inte prova nått nytt, nått annat i vilket fall som helst.

2. Jag tror mycket kommer ge sig vad som gäller i olika sammanhang inom en kort period.

3. Tänker du på säkerhetsaspekten så är det naturligvis helt omöjligt att säga nått om det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt verkar rulla på som vanligt. Några mindre inskränkningar under en period vad gäller tillgången på alkohol:

http://pattayaone.news/en/pattaya-city-open-business-almost-normal-gallery/

I övrigt en del tips i artikel nedan:

http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/asia/thailand/articles/what-the-death-of-the-king-of-thailand-means-for-travellers/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man inte våga åka till Thailand?

Nä det kan man ju undra! En del säger ÅK andra säger ÅK INTE  ??? Känner ju sig som en åsna mellan två hötappar....

Personligen så tror jag inte det "händer" något under sorgeåret. Fast man vet ju aldrig....

Gahhhh! Det var ju därför jag ställde frågan! Better be safe than sorry....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju flera tankar runt detta så klart.

1. Varför inte prova nått nytt, nått annat i vilket fall som helst.

2. Jag tror mycket kommer ge sig vad som gäller i olika sammanhang inom en kort period.

3. Tänker du på säkerhetsaspekten så är det naturligvis helt omöjligt att säga nått om det.

1. Fillipinerna har kommit upp som alternativ!

2. Enig

3. Så var det ju det......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt...vi har bokat och tanken är att vi åker 10 januari....slutbetalningen på resan är i december, vi har bokat och betalat en del boende redan, avvaktar lite och ser hur det blir.

Hoppas att både ni och vi kommer iväg till detta underbara land! Vi får helt enkelt hålla tummarna  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även vi följer utvecklingen med stort intresse.

Vi har flyg bokat 13/12 - 13/1.

Har betalt flyg och delar av boende.

Skulle förlora rätt mycket pengar om det blir så att läget vänder så man inte kan åka dit.

Håller tummarna att inget händer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt verkar rulla på som vanligt. Några mindre inskränkningar under en period vad gäller tillgången på alkohol:

http://pattayaone.news/en/pattaya-city-open-business-almost-normal-gallery/

I övrigt en del tips i artikel nedan:

http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/asia/thailand/articles/what-the-death-of-the-king-of-thailand-means-for-travellers/

Tack! På det stora hela lugnande läsning!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt...vi har bokat och tanken är att vi åker 10 januari....slutbetalningen på resan är i december, vi har bokat och betalat en del boende redan, avvaktar lite och ser hur det blir.

Hoppas att både ni och vi kommer iväg till detta underbara land! Vi får helt enkelt hålla tummarna  :)

Hoppas jag också, vi har varit varje år sen 2005, visst kan det hända saker, men det kan det ju vart man än åker egentligen :-) så vi håller tummarna och betalar in resterande belopp i december och hoppas på en lika härlig semester som vanligt  :sun :sun :sun

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror själv att allt det som många sagt under åren, att det skulle bryta ut kaos i landet den dagen kungen går bort är lite överdrivet. Tror själv att allt kommer att fortsätta på nästintill samma sätt. Hoppas det i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 16 oktober 2016 på 22:14, Casper09 säger:

1. Fillipinerna har kommit upp som alternativ!

2. Enig

3. Så var det ju det......

Fillipinerna känns ju mer osäkert en Thailand med den galna preidenten dom har nu.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det osäkrare i Thailand än här ?

förstår inte osäkerheten ...

Vi kommer åka som vanligt.

Oroar mig mer för bahtens utveckling än säkerheten i landet om jag ska vara ärlig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sanningen är ju väl ändå att livet i Thailand, turismen och allt däromkring kommer fortsätta som vanligt. Ja, det är sorgligt att en kung går bort, speciellt en så omtyckt och en som regerat så länge. Men livet fortsätter för de flesta. Turismen skapar jobb, mat på bordet för många. Tror inte att det kommer förändras drastiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×