Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Honeymoon

Vilken strand är bäst/finast i Koh Samui i juni?

Rekommendera Poster

Bhundari ligger INTE vid Chaweng beach - långt därifrån.

Hade du sagt Buri Rasa Village skulle jag kunnat rekommendera, alla andra boenden du frågat om har obestridligen massor av nackdelar. Nu kanske du honeymoon accepterar just sådant men det gör dock inte normalturisten.

Vill du kvällstid (nattetid) kunna gå och mysa på stranden, eller äta, ha relativt nära till ett livligt kvällsliv, bör du nog krypa till korset och ta dig en allvarlig funderare på Buri.

I vilket fall som helst, LYCKA TILL1 !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bhundari ligger INTE vid Chaweng beach - långt därifrån.

Hade du sagt Buri Rasa Village skulle jag kunnat rekommendera, alla andra boenden du frågat om har obestridligen massor av nackdelar. Nu kanske du honeymoon accepterar just sådant men det gör dock inte normalturisten.

Vill du kvällstid (nattetid) kunna gå och mysa på stranden, eller äta, ha relativt nära till ett livligt kvällsliv, bör du nog krypa till korset och ta dig en allvarlig funderare på Buri.

I vilket fall som helst, LYCKA TILL1 !

Jag förstår inte varför du är så negativ mot alla mina förslag!!?! Har läst massa recensioner och de är flera som haft smekmånaden på några av dessa hotell jag funderar på och som har haft de jättebra så jag tvivlar inte på de.. Och jag har redan sagt att stranden inte är viktig eftersom jag ändå inte kommer tillbringa så mycket tid där, vill bara ha havsutsikt och då spelar inte stranden så stor roll för skulle vi vilja bada så kan vi gott ta taxi eller promenera till en annan strand. De får vi se då.. Vill heller inte bo på chaweng av just den anledningen att de verkar så livat, vi vill ha en LUGN romantisk resa. Och vi kommer heller inte vara inlåsta på hotellrummet hela dagarna så vad gör de om de är ett dammkorn i ena hörnet??

Angående bo phut så verkar de som att de flesta väljer att ha smekmånaden just där pga lugnet. Har som sagt läst massa recensioner och inte sett någon annan än dig klaga på flygplan.. Ön är ju såppas liten så då borde man isf störa sig på dom vart man än bor.. Och de tar ju inte många minuterna till chaweng vare sig från lamai eller bo phut så jag förstår inte varför du försöker avskräcka mig med allt. De enda jag haft som önskemål är havsutsikt (behöver inte ens vara en bra strand) och att de ska finnas åtminstoende någon restaurang och en affär i närheten, men finns inte de så tar vi gärna taxi, promenerar eller hyr moppe. Jag tror de löser sig vilket som. OCH skulle nu hotellet vara sämre än vi trott är de väl inte hela världen än att checka ut och ta ett annat...

Du sa själv att du bara bor på 2 stjärniga hotell, menar du att de är bättre än alla de 4 och 5 stjärniga jag nu funderar på.. Och om vi vill ha en lågbudgetsmekmånad som ändå är den dyraste resa vi kommer att göra så är väl de vårat val. Alla gör som dom själva känner för. Om någon annan letar boende till smekmånaden så tvingar inte jag dom att välja det billigaste, de är upp till var och en vad man väljer.. Och hade vi valt de billigaste hotellet så finns de för 60kr natten så dessa hotell är bra mycket dyrare än så... Och även om vi väljer ett hotell som kostar 2000kr natten så är de inte mer självklart att vi skulle trivas bättre där än något av dessa alternativ..

PS! Kommer boka hotell ikväll men eftersom de är så många negativa här så väljer jag att inte berätta mitt val så slipper ni haka upp er på de hotellet också...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ikke hvilken dato dere reiser, men som Vicky, så vil jeg anbefale Samui Jasmine eller Thai House Beach Resort.

2 flotte hotell, som ligger bra til på Lamai, samtidig lugnt og godt.

Jasmine med havsutsikt 2 eller 3dje etasje

Legger ved en link fra Sawasdee, der kan du finne både disse hotell og andre. Bare søk i kartet, eller nærliggende hoteller.

Lykke til :)

http://www.sawadee.com/hotel/677364/Samui-Jasmine-Resort

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ikke hvilken dato dere reiser, men som Vicky, så vil jeg anbefale Samui Jasmine eller Thai House Beach Resort.

2 flotte hotell, som ligger bra til på Lamai, samtidig lugnt og godt.

Jasmine med havsutsikt 2 eller 3dje etasje

Legger ved en link fra Sawasdee, der kan du finne både disse hotell og andre. Bare søk i kartet, eller nærliggende hoteller.

Lykke til :)

http://www.sawadee.com/hotel/677364/Samui-Jasmine-Resort

Tack, kollade jasmine och den var helt okej, inte riktigt vår typ av inredning men ska kolla närmare på det och även de andra hotellet..

Har du sett de fyra hotellen jag skrev in senare (i vickis svar)? Har du någon åsikt om någon av dom? Den ena har ju 9,1 i omdömme på tripadvisor så de borde ju vara bra, och ett annat kostar 1400kr natten (normalt) så förstår inte varför dom också ska bli nervärderade när de verkar ha bättre omdömme och är dyrare..

Har du någon koll på hur de olika stränderna ser ut i juni??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ikke hvilken dato dere reiser, men som Vicky, så vil jeg anbefale Samui Jasmine eller Thai House Beach Resort.

2 flotte hotell, som ligger bra til på Lamai, samtidig lugnt og godt.

Jasmine med havsutsikt 2 eller 3dje etasje

Legger ved en link fra Sawasdee, der kan du finne både disse hotell og andre. Bare søk i kartet, eller nærliggende hoteller.

Lykke til :)

http://www.sawadee.com/hotel/677364/Samui-Jasmine-Resort

Tack, kollade jasmine och den var helt okej, inte riktigt vår typ av inredning men ska kolla närmare på det och även de andra hotellet..

Har du sett de fyra hotellen jag skrev in senare (i vickis svar)? Har du någon åsikt om någon av dom? Den ena har ju 9,1 i omdömme på tripadvisor så de borde ju vara bra, och ett annat kostar 1400kr natten (normalt) så förstår inte varför dom också ska bli nervärderade när de verkar ha bättre omdömme och är dyrare..

Har du någon koll på hur de olika stränderna ser ut i juni??

Vi som har svarat har varit där förut, och hotellen du länkade till ligger ganska off.

Det kan vara så att vi som svarat är lite mer bekväma och vill slippa ta en bil om vi vill ha fler restauranger att välja på eller kunna spatsera på stan på kvällen. Och att stranden är bra också kan jag tänka mig, då det är så underbart att bada där.

För de flesta av oss gäller väl å andra sidan att vi inte heller är på smekmånad.

Allt beror ju på vad man vill ha ut av resan.

Räcker det med bara lugnt och skönt är dina hotell säkert toppen. Just läget hade lite sämre på betygsskalan, annars verkar de ju utmärkta.

Själv tycker jag att kombinationen läge - trivsamt hotell funkar bäst för vår familj.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Honeymoon, det är endast du som vet vilket som betyder mest för dig och din blivande man.

Fakta är dock följande:

Bäst strand Juni är mitten och södra delen av Chaweng och södra delen av Lamai.

Bäst kvälls/nattliv har Chaweng och sedan Lamai

Mesta honeymoonbeachen är utan tvekan Choengmon beach.

Desto längre bort från dessa beacher du kommer desto mer prisvärda är boendena, de måste vara detta för att få kunder.

Du får ej heller missuppfatta Tripadvisor, de flesta som just bott på hotellet som de recenserar har sökt sig till just detta boende för dess kvaliteter.

T.ex jag bosätter mig INTE på norra delen av Lamai om jag vill ha närma till kvällsliv eller annat tjo och tjim, eller absolut inte på Ark bar om jag vill ha lugn och ro.

Du kan exempelvis googla på Suneast bungalow, detta boende motsvarar absolut INTE bilderna eller de förväntningar som det ger sken av.

Chaweng Regent beach resort, ett fint boende dock dåligt havsbad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

EVERT: Står att Bhundhari ligger i chaweng både på tripadvisor, agoda och deras egna hemsida. Kanske du förknippar de med något annat boende..

http://www.bhundhari.com/

Läser man recensioner så skriver dom att de ligger nära både stranden och staden som är på andra sidan vägen. Många har skrivit att de är nära allt.. Så vet inte varför du säger att de inte ligger i chaweng?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HONEYMOON, jag ber om ursäkt, tänkte på det Bhundari spa and villas som ligger mitt emellan Choengmon och Chaweng.

Det du kanske menar är helt nybyggt och ligger så långt söderut på Chawengstranden du kan komma, t.o.m. lite söder om.

Annars är Chawengstranden som allra finast där ner, ja för bad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Akta er :)

Der fins 2 stk Bhundhari.

Det som Honeymoon linker til er Bhundhari Spa Resort & Villas

Det ligger som Evert sier mellom Choengmon og Chaweng.

http://www.sawadee.com/hotel/samui/bhundhari/

Så er det Bhundhari Chaweng Beach Resort.

Det ligger helt syd på Chaweng, like ved overgang til Chaweng Noi

http://www.sawadee.com/hotel/samui/bhundharichaweng/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Akta er :)

Der fins 2 stk Bhundhari.

Det som Honeymoon linker til er Bhundhari Spa Resort & Villas

Det ligger som Evert sier mellom Choengmon og Chaweng.

http://www.sawadee.com/hotel/samui/bhundhari/

Så er det Bhundhari Chaweng Beach Resort.

Det ligger helt syd på Chaweng, like ved overgang til Chaweng Noi

http://www.sawadee.com/hotel/samui/bhundharichaweng/

Även på den länken du skrev så står de samma längst upp som på alla de andra ställen inkl deras egna hemsida.:

Bhundhari Spa Resort and Villas

111/1-2 Moo 5, Chaweng Beach

Koh Samui, Surathani 84320

Plats:Chaweng Beach

Jag såg ju bara att de stod Chaweng beach och tog för givet att de ligger där när de tom står på hemsidan att de ligga i norra chaweng.. Inte konstigt man blir förvirrad när man inte ens kan tro på det man läser..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga att stranden vid Bhundari Spa och resort knappt är badbar i Juni, mycket med koraller överallt, man går helst inte på stranden utan badskor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev lite fundersam när jag såg Everts kommentar om stranden vid hotellet som ligger längst söderut på chaweng då vi bokat hotellet bredvid, alltså samui paradise, trodde stranden skulle va som finast där runt juli månad ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev lite fundersam när jag såg Everts kommentar om stranden vid hotellet som ligger längst söderut på chaweng då vi bokat hotellet bredvid, alltså samui paradise, trodde stranden skulle va som finast där runt juli månad ???

Det är lugnt Sandra, stranden vid Paradise hotel i Chaweng är toppen året runt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SandraNilson har rört ihop det något.

FINNS 2 Bhundari tror att Honeymon egentligen tänkte på det som ligger mellan Chomgmoon och Chaweng (norra), det är där havsbadet är lite "si så där".

Har ALLTID förespråkar havsbadet längst söderut på Chaweng som till att vara strandens bästa, vid riktigt gynnsamma tillfällen kan man med vatten upp till bröstet t.o.m. se och räkna tårna, så klart kan vattnet ibland bli - trots finkornig badstrand.

För övrigt är det strandens lugnaste del, man kan där lätt höra havets musik = slippa det dunka dunkande som för övrigt annars hörs lite varstans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för klargörandet! Vi har bokat en vecka i juli så hoppas att vi kommer att trivas där. Det är första gången på chaweng då vi undvikit stranden innan pga att den känns väldigt "turistig" men vi ger det en chans då det förhoppningsvis är lite lugnare på sommaren i alla fall i den södra delen:) någon som bott på samui paradise? Har bokat en Grand villa:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×