Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blavitt81

Växla pengar i Sverige eller i Thailand, samt ett bra växlingskontor i Krabi

Rekommendera Poster

500 och 1000 lappar går bra, mindre valörer är knappt någon mening att bära på sig.

Jag hAr bara 100.

Vart får man tag i 500? Går det växla till sej på forex? Dom vill la dock säkert ha betalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har inte haft några problem med att växla in svenska hundringar.

Däremot var det ca 1,5 år sedan jag gjorde det senast.

Tycker inte att det borde vara nåt problem så får la kanske på att det funkar..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni enats om att det är bättre att ta ut i Bath på plats med valfritt kreditkort/VISA etc, än växla i forex/exchange etc hemma?

Även med påslaget från svensk bank.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedlar i valfri valör från 100 till tusenkronorssedlar ger trots allt mest baht, man får bara vara lite vaken på vilket växlingskontor som ger bäst kurs den dagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helgens frågesport har nu börjat

A: Hur många trådar finns det på forumet med den här frågan?

B: Alla trådar har samma svar, i bland flera ggr i samma tråd. Vad är svaret?

Lycka till :laugh:

:cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helgens frågesport har nu börjat

A: Hur många trådar finns det på forumet med den här frågan?

B: Alla trådar har samma svar, i bland flera ggr i samma tråd. Vad är svaret?

Lycka till :laugh:

:cool

:D

A: Svårt...nån som har ett dataprogram som kan räkna ut det? ;)

B: Kan svaret vara ATM? Thailändsk sådan alltså!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helgens frågesport har nu börjat

A: Hur många trådar finns det på forumet med den här frågan?

B: Alla trådar har samma svar, i bland flera ggr i samma tråd. Vad är svaret?

Lycka till :laugh:

:cool

+1 på den ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte orkat följa tråden, men skulle vilja ha tips på hur man kan utnyttja växelkursen bäst NU från Sverige ? Alltså inte ta ut i Thailändsk bank eller på ATM i Thailand. Brukar normalt växla när vi kommer till LOS men erfarenheten är att kursen alltid sjunker när högsäsongen närmar sig. Ungefär som bensinpriset inför semestrarna i Sverige :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frun tog med sig svenska pengar cash och växlade i Bkk på ett växlingskontor hon fått tips om. Var överlägset bästa stället att växla på..bra kurs och låg avgift. Ska lägga in namnet på stället när jag snackat med henne ikväll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frun tog med sig svenska pengar cash och växlade i Bkk på ett växlingskontor hon fått tips om. Var överlägset bästa stället att växla på..bra kurs och låg avgift. Ska lägga in namnet på stället när jag snackat med henne ikväll.

Antar att det var Super Rich.

http://www.superrichthailand.com/new/exchange.html

Men dom har ju bara ett kontor som ligger i BKK. Men är man i närheten så.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frun tog med sig svenska pengar cash och växlade i Bkk på ett växlingskontor hon fått tips om. Var överlägset bästa stället att växla på..bra kurs och låg avgift. Ska lägga in namnet på stället när jag snackat med henne ikväll.

Antar att det var Super Rich.

http://www.superrichthailand.com/new/exchange.html

Men dom har ju bara ett kontor som ligger i BKK. Men är man i närheten så.

hf

4.87!  Svårt att bli impad av det när man kan göra aningen bättre ifrån sig vid bankomaten direkt på flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4.87!  Svårt att bli impad av det när man kan göra aningen bättre ifrån sig vid bankomaten direkt på flygplatsen.

Vill man nu växla kontanter (det finns ju en del som  vill det så är det ju ganska bra. . Tar man ut med mastercard så är ju 4.89 om du har ICA/GE som inte försämrar kursen själv. Och till det skall du sedan ev lägga 150 thb om du inte nyttjar AEON.

Har du däremot exempelvis ett kort som har 1,5% växlingsavgift (Swedbank , SEB, Handelsbanken osv)  så får du ju bara 4,82 och då kanske 35-40:- i avgift till banken.

Och 4,87 är ju riktigt stor skillnad mot Forex 4,37.  Och ex cach växling på Bangkok Bank. 4,73.

hf

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar och håller till viss del med men om det inte är svarta pengar förstår jag inte poängen med att ta med kontanter överhuvudtaget!

Släpa kontanter, ta risken med stöld, söka upp det enda kontoret med vettig kurs och ändå få sämre kurs än ett bankomatkort var som helst i Thailand.

Reser man hyfsat mycket har man nog redan Ica, annars skaffar man sig ett GE kort som såvitt jag vet är gratis. 12 fria uttag klarar sig nog många på särskilt om partnern skaffar ett eget kort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×