Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst antigone

Råder folk att INTE flyga med barn under 6 års ålder

Rekommendera Poster

MEN det finns ju samma lösning som tex. SJ har, åker du första klass är det alltid tyst å lugnt, så väljer man en buissness eller en first class på flyget är man nog garanterad en lugn å skön resa. man får vad man betalar för :)

Det stämmer inte, jag reser alltid i första eller business och det är ofta skrikande bebisar där också. Däremot har man dem inte lika nära inpå sig som i turistklassen.

Vad som slagit mig genom åren är att asiatiska småbarn sällan skriker, de borde ju få lika ont i öronen som västerländska bebisar.

Självklart ska man kunna ta barnen med sig när man reser på semester, men när barnen är små kan man välja resmål som ligger på 4-5 timmars avstånd i stället för 11-12. Det är ju minst lika jobbigt för föräldrarna när barnen skriker eller stör medpassagerarna.

Leo, far till fem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

För våran del tyckte vi att gränsen va 2år och blöjfria för att vi skulle åka med våra barn, och det har faktiskt fungerat väldigt bra. Inget skrik och på hemresan sov dom bägge i 8 timmar isträck. Dom pratar alltid om Thailand och ser fram emot stranden och bada dagligen med hela familjen samlad.

Vi åker alltid reguljärt. En gång satt det väldigt rastlösa barn aldeles bakom oss och en unge sträckte mellan sin hand till våra barn och nöp barnen. Sånt är inte roligt och självklart sa vi till.

Personligen tycker jag mera synd om barn som måste ha blöjor i denna värme och spädbarn som får vätskebrist, därför valde vi för barnens skull att vänta tills dom blev 2år.

Men det va bara vårat beslut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Och jag som gärna reser med mina barn och har gjort sedan de varit mycket små blir faktiskt mer störd av fulla charterturister som beter sig illa!

Ja det är ju för tragiskt, pinsamt blir det med dessa suputer.....ingen bra reklam för Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För våran del tyckte vi att gränsen va 2år och blöjfria för att vi skulle åka med våra barn, och det har faktiskt fungerat väldigt bra. Inget skrik och på hemresan sov dom bägge i 8 timmar isträck. Dom pratar alltid om Thailand och ser fram emot stranden och bada dagligen med hela familjen samlad.

Vi åker alltid reguljärt. En gång satt det väldigt rastlösa barn aldeles bakom oss och en unge sträckte mellan sin hand till våra barn och nöp barnen. Sånt är inte roligt och självklart sa vi till.

Personligen tycker jag mera synd om barn som måste ha blöjor i denna värme och spädbarn som får vätskebrist, därför valde vi för barnens skull att vänta tills dom blev 2år.

Men det va bara vårat beslut.

Lät som ett väldigt sunt resonemang!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

MEN det finns ju samma lösning som tex. SJ har, åker du första klass är det alltid tyst å lugnt, så väljer man en buissness eller en first class på flyget är man nog garanterad en lugn å skön resa. man får vad man betalar för :)

Det stämmer inte, jag reser alltid i första eller business och det är ofta skrikande bebisar där också. Däremot har man dem inte lika nära inpå sig som i turistklassen.

Vad som slagit mig genom åren är att asiatiska småbarn sällan skriker, de borde ju få lika ont i öronen som västerländska bebisar.

Självklart ska man kunna ta barnen med sig när man reser på semester, men när barnen är små kan man välja resmål som ligger på 4-5 timmars avstånd i stället för 11-12. Det är ju minst lika jobbigt för föräldrarna när barnen skriker eller stör medpassagerarna.

Leo, far till fem

Bra skrivit, håller med!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många föreslår en egen avdelning för familjer med barn.

Tycker att detta borde vara himla smidit fatiskt. Både för familjerna och för personalen.

Att man inte har tänkt på det!

Eller vad tycker ni som har barn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Det jag beskrev i mitt tidigare inlägg om att barnen längtar efter sol och bad och hela familjen samlad, detta kan man självklart få på närmare håll också.

Men i vårat fall testade vi först 2v. till medelhavet och sedan provade vi Thailand och det har iaf för våran familj gått väldigt bra.

Åker för tredja gången på Söndag och då är dom snart 4 och 6 år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad som slagit mig genom åren är att asiatiska småbarn sällan skriker, de borde ju få lika ont i öronen som västerländska bebisar.

Leo, far till fem

Med risk för ännu mera debatt: Det är kanske är så att vi svenskar är lite "mesiga" med våra barn, det är ju näst intill "fri uppfostran" av många barn numera. Barnen får bestämma det mesta och även skrika en stund utan att någon säger till. Om de kanske inte får springa fritt i planet mm. De som har ont är en annan sak men de som skriker och sparkar i sätena för att det är trist eller liknande, det är grymt jobbigt för folk runt omkring. Det tror jag alla tycker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Ja, springande barn som blir tillsagda hela tiden av personalen när föräldrarna bara tittar och inte säger någonting måste ju ha med uppfostran att göra.

Det har vi varit med om en gång. Dom slutade inte ens att springa när personalen kom med vagnarna, bara knudde sig emellan när föräldrarna såg på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad som slagit mig genom åren är att asiatiska småbarn sällan skriker, de borde ju få lika ont i öronen som västerländska bebisar.

Leo, far till fem

Med risk för ännu mera debatt: Det är kanske är så att vi svenskar är lite "mesiga" med våra barn, det är ju näst intill "fri uppfostran" av många barn numera. Barnen får bestämma det mesta och även skrika en stund utan att någon säger till. Om de kanske inte får springa fritt i planet mm. De som har ont är en annan sak men de som skriker och sparkar i sätena för att det är trist eller liknande, det är grymt jobbigt för folk runt omkring. Det tror jag alla tycker.

Ann.

Håller med dig till 110%.

Har upplevt samma sak som Leo på andra ställen och länder, inte minst i Brasilien där man häpnade över hur "mogna" redan unga barn var där. Nu ska det INTE feltolkas utan mer ses som det Ann skriver att jag helt enkelt tror att vår svenska uppfostran skiljer sig markant jämfört med många andra ställen i världen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och jag som gärna reser med mina barn och har gjort sedan de varit mycket små blir faktiskt mer störd av fulla charterturister som beter sig illa!

Håller helt och hållet med dej. Det är betydligt mer irriterande när stupfulla medelålders svenska män trillar i knät på en där man sitter. Än mer irriterande är dessa j-a människor som inte kan ta en vanlig dusch innan de går ombord på ett plan så man ska sitta och mår illa för att de stinker. spritdoft och svettlukt är ingen trevlig kombination. Att inte resa med barn för att de stör var nog det dummaste jag läst här på forumet nån gång. Som sagt, det är bara att bita ihop...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

verkar som om många småbarns föräldrar har svårt att vara självkritiska?

för allt annat är ju väldigt störande men era små änglar, ja dom är ju helt uuuuuunderbara så klart :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har två barn, 10 och 12 år, och det kan jag lova att de är allt annat än underbara i vissa situationer.

Visst får man irritera sig på olika saker, självklart, men om man inte kan se över dessa ( i min mening) ganska små irritationsmoment, så kanske man ska överväga att stanna hemma och skita i att flyga till Thailand, eller vart man nu är på väg.....

Folk kommer alltid att reta sig på saker oavsett var man befinner sig....Och det finns väl bara en sak att göra....Släpp det eller stanna hemma i soffan... Fast då blir väl risken att man börjar reta sej på den eventuella partner som sitter brevid en...och vart ska man då ta vägen tro????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har två barn, 10 och 12 år, och det kan jag lova att de är allt annat än underbara i vissa situationer.

Visst får man irritera sig på olika saker, självklart, men om man inte kan se över dessa ( i min mening) ganska små irritationsmoment, så kanske man ska överväga att stanna hemma och skita i att flyga till Thailand, eller vart man nu är på väg.....

Folk kommer alltid att reta sig på saker oavsett var man befinner sig....Och det finns väl bara en sak att göra....Släpp det eller stanna hemma i soffan... Fast då blir väl risken att man börjar reta sej på den eventuella partner som sitter brevid en...och vart ska man då ta vägen tro????

Håller med!  :kla :kla :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men visst ska man kunna kräva att föräldrar iaf försöker hålla efter sina barn? på samma sätt som man kan kräva att folk ska uppföra sig, inte bli packade och gärna duscha innan resan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

men visst ska man kunna kräva att föräldrar iaf försöker hålla efter sina barn? på samma sätt som man kan kräva att folk ska uppföra sig, inte bli packade och gärna duscha innan resan?

Instämmer!!

Överhuvud taget så tycker jag att det är självklart att sköta sig på ett plan, oavsett stor eller liten.

Sen vad gäller uppfostran, på Phuket Orchid Resort i november så håller två st. barn i åldern 10-12 år på att hoppa från en av broarna ner i poolen. Eftersom många simmade runt poolen så var det ju förenat med viss fara om man får en hoppande person på sig från ett par meter, den ena av änglarna var dessutom rätt "kraftig". Trots en skapligt stor förbudsskylt om att inte ta sig i poolen från bron så låter pappan dom hålla på ostört.

Efter en stund så frågade jag honom om han tyckte att det är lämpligt att hans söner riskerar att skada simmande människor genom att göra det dom inte får göra vilket besvarades med att dom visste vad dom gjorde och hade koll!!!  :cr

Den äldsta av änglarna fortsatte sen att hoppa/dyka i poolen så länge vi var där, dock INTE när hotellpersonal såg honom. Han visste alltså men sket helt enkelt i det vilket inte är så konstigt med pappans märkliga inställning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart, och i ärlighetens namn, jag har också suttit på ett flyg med en sparkande lillkille bakom mej i 11 timmar. Det är inte kul, jag vet. MEN om jag är på ett flyg på väg till underbara Thailand så uppväger den känslan obehaget liksom. Men självklart tycker jag också att föräldrar kanske skulle kunna säga ifrån mer. Likaväl som att man i likhet med Antigone i så fall avråder folk över huvudtaget att flyga som:

Dricker sprit

Inte duschar innan de går ombord

Använder parfym som luktar för starkt

Sitter och spyr i sätet brevid

Ockuperar flygtoaletterna en timme eller två innan landning för att byta kläder

och absolut avråder jag dem att sätta sig på ett plan OM man nu skulle ha anlag för att släppa en fjärt.....

Tänk bara vilka j-ligt underbara människor som skulle få möjlighet att resa då....Creme de la creme så att säga......Undrar hur många här på forumet som skulle få åka dit då?????

Fast det skulle bli synd om den thailändska turismnäringen, de skulle förlora väldigt mycket pengar........

Och ja, jag är bara Liiiiiite ironisk ibland.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Självklart, och i ärlighetens namn, jag har också suttit på ett flyg med en sparkande lillkille bakom mej i 11 timmar. Det är inte kul, jag vet. MEN om jag är på ett flyg på väg till underbara Thailand så uppväger den känslan obehaget liksom. Men självklart tycker jag också att föräldrar kanske skulle kunna säga ifrån mer. Likaväl som att man i likhet med Antigone i så fall avråder folk över huvudtaget att flyga som:

Dricker sprit

Inte duschar innan de går ombord

Använder parfym som luktar för starkt

Sitter och spyr i sätet brevid

Ockuperar flygtoaletterna en timme eller två innan landning för att byta kläder

och absolut avråder jag dem att sätta sig på ett plan OM man nu skulle ha anlag för att släppa en fjärt.....

Tänk bara vilka j-ligt underbara människor som skulle få möjlighet att resa då....Creme de la creme så att säga......Undrar hur många här på forumet som skulle få åka dit då?????

Fast det skulle bli synd om den thailändska turismnäringen, de skulle förlora väldigt mycket pengar........

Och ja, jag är bara Liiiiiite ironisk ibland.......

För att inte tala om alla människor som hela tiden GNÄLLER!  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:) :)

Ja...de avråds alldeles bestämt att flyga.......

Förresten, det är ju inte bra för miljön heller, att flyga.....

Härmed avråds från ALLA flygresor....Ta båten till Thailand, roddbåten.....då får man motion och frisk luft på köpet ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MEN det finns ju samma lösning som tex. SJ har, åker du första klass är det alltid tyst å lugnt...

För när barnen var mindre så åkte vi ofta första-klass på tåget, men sen något år är vi inte längre välkomna. jag tycker att det är trist, trots att jag åkte med ganska små barn i första klass. Barnen blir också lugnare av lugnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HAHA,, snacka om diskriminering. Den här tråden var i särklass helt miffo  :D

Varför ska detta bara gälla flyg???

Jag tycker ungarna ska hålla sig inomhus eller på ljudisolerade lekplatser tills dem är 6 år såvida dem inte har en strumpa i munnen och fotbojor.

Tror vi tillsammans kan få ihop en lista på 1´000 personligheter vi inte vill ska vara på en flygresa eller andra platser.

Jag börjar  :)

1, Folk med små hjärnor som bryr sig om småsaker för eget väbefinnande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här är precis den tråden jag länge funderat på att starta men inte vågat. Vi har haft många diskussioner angående detta.

Självklart är det så att det är störande med fulla människor som inte kan bete sig... det är det överallt.. inte bara på flygplan. Det är lika förbannat irriterande med små barn som föräldrar inte klarar av att hantera så att medmänniskor inte störs.

Och kommentaren där någon tyckte att vi som stör oss på skrikiga barn skulle stanna hemma småler jag bara åt.

Inför hellre barnavdelningar och låt de föräldrar som tvunget måste resa med småbarn och inte vill vänta med att resa långresor tills barnen klarar av det bättre betala extra för denna service. Jag tycker faktiskt att det är den som som stör medresenärerna som ska betala extra och inte tvärtom.

Tänk på att man får välja här i livet... väljer man att skaffa barn så kanske man ska prioritera det de första åren och inte tvinga med barnen på långresor. Visst ungarna pratar säkert om Thailand... och vill tillbaka dit... men små barn pratar också om badhuset och vill tillbaka dit..liksom att de pratar om andra roliga händelser och vill uppleva dom igen, och man behöver väl inte åka till Thailand för att umgås hela familjen. Barn är tämligen lättroade så det är nog faktiskt som jag skrev tidigare oftast mamma och pappa som gärna vill tillbaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att man får välja här i livet... väljer man att skaffa barn så kanske man ska prioritera det de första åren och inte tvinga med barnen på långresor. Visst ungarna pratar säkert om Thailand... och vill tillbaka dit... men små barn pratar också om badhuset och vill tillbaka dit..liksom att de pratar om andra roliga händelser och vill uppleva dom igen, och man behöver väl inte åka till Thailand för att umgås hela familjen. Barn är tämligen lättroade så det är nog faktiskt som jag skrev tidigare oftast mamma och pappa som gärna vill tillbaka.

det där skriver jag under på! lite samma sak med folk man både har läst och sett om på TV som vill ta ett sabbats år och skolan vägrar gå med på det, åherregud man kanske måste betala skolan själv där nere, ånej barnen får inte 3 månaders ledigt extra men vi åker nog ändå för det är ju för baaaaaarnens skull..

skitsnack det är för att föräldrarna vill ligga på en strand på Lanta å ta det lugnt ett år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×