Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
_Superstar_

Lanta Learning Center

Rekommendera Poster

vi skulle åkt dit i januari och pluggat vi med (jag och sambon) men sen visade det sig att vi ska bli föräldrar nu i nov - så planerna las ner.

vi planerar dock att försöka få in en lite längre vistelse ändå. men när det blir får vi se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ah, härligt!  ;) ...känner igen det där att det aldrig blir som man tänkt sig....och tur är väl det!!!  :D

vi skulle åkt dit i januari och pluggat vi med (jag och sambon) men sen visade det sig att vi ska bli föräldrar nu i nov - så planerna las ner.

vi planerar dock att försöka få in en lite längre vistelse ändå. men när det blir får vi se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OJ, GRATTIS Tess!!!  :d_good_luck:

vi skulle åkt dit i januari och pluggat vi med (jag och sambon) men sen visade det sig att vi ska bli föräldrar nu i nov - så planerna las ner.

vi planerar dock att försöka få in en lite längre vistelse ändå. men när det blir får vi se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OJ, GRATTIS Tess!!!  :d_good_luck:

vi skulle åkt dit i januari och pluggat vi med (jag och sambon) men sen visade det sig att vi ska bli föräldrar nu i nov - så planerna las ner.

vi planerar dock att försöka få in en lite längre vistelse ändå. men när det blir får vi se

tacktack :)

har varit väldigt frånvarande på forumet och hängt på familjeliv istället :)

nu har vi snart vårt barn hos oss, och när vi har landat och lärt känna varandra ska vi börja planera för en vanlig semestertripp på ett par veckor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ah, härligt!  ;) ...känner igen det där att det aldrig blir som man tänkt sig....och tur är väl det!!!  :D

vi skulle åkt dit i januari och pluggat vi med (jag och sambon) men sen visade det sig att vi ska bli föräldrar nu i nov - så planerna las ner.

vi planerar dock att försöka få in en lite längre vistelse ändå. men när det blir får vi se

:)

du får jättegärna komma med rapporter om hur learning centret var, eftersom planerna fortfarande finns kvar, men lagda lite på framtiden istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sent svar, men du kanske kollar in din tråd ibland. Vi ska till Lanta nu i jan-mars och jag har precis fått veta att jag kommit in på en distanskurs, har dock inte bestämt mig för om jag ska läsa eller inte än.

Vad ska du läsa? Jag har kommit in på arbetsrätt 15 hp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst kollar jag tråden... ;)

kommer att läsa språk & grafisk kommunikation. Och har bokat boende på lanta gym so far... billigast som jag hittat + att man kombinera med thaiboxning! =)

är ni flera som åker? har ni hittat boende? =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt... =) Hoppas vi ses, känns tryggt att det verkar vara många likasinnade här hemifrån som ska dit! (säger hon som avskyr turister, hahahaha)  ;)

Avskyr turister men åker till Koh Lanta??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt... =) Hoppas vi ses, känns tryggt att det verkar vara många likasinnade här hemifrån som ska dit! (säger hon som avskyr turister, hahahaha)  ;)

Avskyr turister men åker till Koh Lanta??

Hahaha... det sista var med glimten i ögat! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ni som pluggar på LCC eller har gjort det. Hur har ni löst det med boende?

Har ni bott i lägenhet? Bungalows? Hur mycket har ni betalat per månad?

Jag ska dit den 3 maj!  :)

Jag föreslår att du bokar 1-2 nätter på ett billigt hotell på nätet och sedan på plats går du runt och tittar vad som finns och prutar ner priset, då du skall ha det en längre tid. I maj är allt ledigt och ni kommer inte ha problem att hitta bungalows mm, för under 12000 Baht per månad, t.o.m. mycket lägre om ni väljer att ha en bunge utan AC. Oavsett vad ... då du skall vara där ett tag och i absoluta lågsäsongen ... leta och pruta på plats! Ta det inte genom någon förmedlare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Åker ner till LLC i September till December, ska bara få CSN stödet beviljat vilket inte ska vara några problem eftersom jag uppfyller alla krav.

Letar efter ett boende på Long Beach eftersom jag inte komma hyra moppe varje dag, har bott på lantawadee förut, om jag får en bra deal på deras AC bungalows så slår jag nog till där men tänker inte spendera mer än 400 - 450 bath per dag för boende.

Ett alternativ är ju givetvis att hyra ett hus, så om fler ska dit kanske man kan ordna något tillsammans?

// Rob

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×