Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Johnnie

Phuket 16 Juni -08

Rekommendera Poster

Gäst Johnnie

hej, hade tänkt dra iväg på en 2 veckors till phuket den 16e juni (hittat en billig sista minuten), tar in på hotell när jag kommer dit för en vecka, kommer antagligen att luffa omkring lite här och var sedan och ta in på några andra ställen medans man åker runt.

kommer att åka själv då mina vänner bestämt sig för att åka till bulgarien istället,

så skulle vara kul om man kunde hitta lite resesällskap.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

uppdatering:

mina vänner bestämde sig för att skippa Bulgarien, så nu är det klart att vi åker alla 3 den 23:e juni istället, men ska du/ni åka dit själv/a är du/ni mer än välkomna att prata och sällskapa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att åka den 16:e till phuket, kommer sedan att åka ner och bo vid Kata. Hade tänkt spendera tre veckor på vågorna. Det är åtta år sedan jag va i phuket så det kommer ju att kännas lite främmande. Men förstått att ön är som en som en liten sällskapsresa, så det ska väll inte vara omöjligt att träffa på lite folk. Men skulle ju helt klart vara kul att möta upp några svenskar och kanske se en match eller bara skåla i en öl. Hur gick du tillväga för att ändra utflygstiden? är det möjligt på en sistaminuten stol? Jocke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

Vi ändrade aldrig tid då vi inte hade bokat innan, det fanns 3 avgångar, en den 16:e, en den en den 23:e och en annan den 30:e, den billigaste då var den som gick den 16:e som jag hade planerat att åka med, men tänkte ha lite is i magen och vänta sålänge som möjligt innan jag bokade själva resan då jag märkte att priset fick ner med en dryg 500-lapp varje vecka. Men sen kom mina vänner och berättade att dom ändå bestämt sig för thailand (den ena utav dem har inte semester förrän den 21:a) så därav att vi tog det som går den 23:e. Vi bokade och betalade våra resor för en dryg vecka sedan, då gick dom på 6000:-/person, och tur var det, då priserna tydligen inte går upp längre, utan tvärtom, den resa vi tog kostar idag 6500:-/person.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

då priserna tydligen inte går upp längre, utan tvärtom

----

Ovanstående ska självklart vara, * då priserna inte går ner längre *

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja där ser man. :) blir alltid så stressad när man sitter och lurar på en flygstol, sen när man ringer och frågar brukar det bara vara ett mycket fåtal platser kvar. Men där är nog värt att ha lite "is i magen";) Kommer ni att börja bo i patong dom första dagarna? Har du kollat upp något hyffsat hotell man man utgå från?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

Ja, vi kommer att börja i Patong, vi har hittat ett hotell att utgå ifrån; http://www.sawadee.com/hotel/TH_phuket_jintana.html

Sedan om vi bokar hemifrån för några dagar innan vi reser via internet eller om vi väntar tills vi kommer ner, det återstår att se.

Har lite planer på att luffa omkring bland phi-phi öarna och hkanske ta en sväng till Koh lanta, men frågan är om man ändå skulle ha kvar sitt "gamla" rum på jintana medans man luffar, som en slags "trygghets/ och förvarings-punkt", då man kan ha de grejer man köper på sig där på sitt rum, det kostar ju "bara" en dryg hundralapp per natt, så det kanske det kan vara värt att ha kvar även om man checkar in på något annat hotell under "luffartiden"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där hotellet ser ju helt ok ut. ska själv börja kolla mig omkring efter ett ställe. Tror jag kommer att boka iförväg så man vet vart man ska ta vägen från flygplatsen. Och så att inte taxi chaffören kör en liten detour till nått dyrt ställe. :) Låter ju som en bra ide att ha ett "förvarings rum" delat på tre blir det ju inte särskillt dyrt. Jag har själv inte lagt upp några planer på mina treveckor i phuket. Är vädret helt kasst på västkusten får man kanske dra sig över till andra sidan. Tiden går snabbt snart sitter man där och svettas :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

japp... kritvita stränder och turkost vatten, liggandes i en hängmatta med en kokosnöt i ena handen o en bira i andra...ååh bara 2½ vecka kvar nu :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

japp... kritvita stränder och turkost vatten, liggandes i en hängmatta med en kokosnöt i ena handen o en bira i andra...ååh bara 2½ vecka kvar nu :D

....en bira i handen och nerdränkt i ösregn i hängmatta...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TA MED PROTEINPULVER TILL MIG...... Snälla någon  :pra

Proteinpulver??????.....snacka med Issanbo,han kan nog skicka massa larver o dyl, det innehåller mängder av proteiner  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TA MED PROTEINPULVER TILL MIG...... Snälla någon  :pra

Proteinpulver??????.....snacka med Issanbo,han kan nog skicka massa larver o dyl, det innehåller mängder av proteiner  ;)

Sånt finns ju här också (på Phuket alltså), men jag vill ha svenskt proteinpulver  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst yocke

Ja nu sitter man ha"r med en solbra"nd na"s tipp. Dom tva fo"rsta dagarna i patong vart intensiv och nagon sen natt. men det ar det va"rt. :) Men det a"r nog ofrankommligt att man blir snuvad pa en och annan bhat innan man kommit in i det hela. Hotellet jag hade lag mycket centralt och jag rekomenderar det strarkt "Beach lodge".

Nu sitter jag nere i Kata. Vilken skillnad pa ssta"llen. lugnt och sko"nt.

Ang va"dret har det vart kanon! inge regn pa dom fyra dagar jag vart ha"r.

Dela en Taxi fran flygplatsen, kostar 550b

(Packa la"tt)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johnnie

Avundas dig lite, fast det är ju bara 3 dagar kvar nu för min del innan vi är där :P

Synd på Sverige att dom torskade igår, jag som packat sverigetröja o allt, menmen, man kan ju ha den på sig ändå ! Ser du någon i en sverige-tröja från Norrlands Guld så vet du att det är jag sen när vi kommit ner.

Vad kostar hotellet du är på ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, sa kallad sverige supporter. Ska halla utkik, har inte sett sa manga i sverie trojor alls. Men riktigt synd att dom fo"rlorade.

Nu bor jag nere i Kata om ni ska testa pa surf ska ni ner hit. Har en riktigt fin bungalow med kyl, och utsikt o"ver kata stranden. Betalar 600b Fo"r den. I Patong bode jag fo"r 850b men da va det en schyst frukost buffe i priset. Nu ska jag handla nagra o"l, maste ju fira traditionerna. :dan Trevlig midsommar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sko"n skansla att vara pa va"g. Glo"m inte so"mn tabl. Sko"nt att vara utvilad sa man orkar med fo"rsta natten.  ;)

En varning Passa er fo"r springorna i trotoaren, Jag trampade ner i en san da"r springa sa nu kan jag inte va i vattnet pa nagra dagar, Det suger fom faan!

Ha en bra resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×