Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ellen-kaa

Hemma efter resa i Trat öarna

Rekommendera Poster

Jag kom hem igår efter en drygt 6 veckor lång resa i öarna kring Trat.

Har rest till och från öarna Koh Mak, Koh Rayang, Koh Kood, Koh Chang och Koh Wai, plus några dagar i Bangkok.

Reste ensam som jag brukar en gång om året.

Allt har varit magiskt och jag har svårt att säga vilken av öarna som var bäst, alla är olika.

Koh Chang intressant men på sista plats pga. för mycket turism.

Ställ gärna frågor om ni vill, jag har besökt många stränder och sett ganska mycket.

Men jag har bott enkelt på de flesta ställen (enkla bungalows med fläkt)

Är trött och orkar inte berätta mer nu men svarar gärna på frågor!

Bilderna nedan är från Koh Rayang (liten ö utanför Koh Mak), Kooh Kood, Ngam Kho beach och Cococaper resort på Koh Mak, den senaste lite lyxigare.

post-594-14768714230216_thumb.jpg

post-594-14768714230408_thumb.jpg

post-594-14768714230613_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall till Koh Chang över jul. Kan du rekommendera snorkling någonstans? Finns det vid stränderna på Koh Chang och om man skulle göra en dagsutflykt till någon ö, vilken rekommenderar du då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall till Koh Chang över jul. Kan du rekommendera snorkling någonstans? Finns det vid stränderna på Koh Chang och om man skulle göra en dagsutflykt till någon ö, vilken rekommenderar du då?

Vi var nere förra året på Koh Chang och tog en dagstur med Mr Khai stannade till på 4 ställen för snorkling varav 2 var vi helt själva på. Kan starkt rekommendera dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Wai, endast ca 20 minuter från Koh Chang

Själv stannade jag där 4 nätter men många tog dagsturer dit.

Revet utanför stränderna är stort och riktigt fint.

Vi skall till Koh Chang över jul. Kan du rekommendera snorkling någonstans? Finns det vid stränderna på Koh Chang och om man skulle göra en dagsutflykt till någon ö, vilken rekommenderar du då?

Vi var nere förra året på Koh Chang och tog en dagstur med Mr Khai stannade till på 4 ställen för snorkling varav 2 var vi helt själva på. Kan starkt rekommendera dem.

Låter bra! Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, jag var frisk :)

Då blev jag opererad för gallsten och hade lite andra magbesvär som fortsatte efter att jag kom hem. Blev i November opererad för besvärligt diafragmabråck (del av magsäcken satt fast i lungan bla.) Efter det har jag blivit av med alla besvär.

Och denna Thailandresa gjorde mig ännu piggare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, jag var frisk :)

Då blev jag opererad för gallsten och hade lite andra magbesvär som fortsatte efter att jag kom hem. Blev i November opererad för besvärligt diafragmabråck (del av magsäcken satt fast i lungan bla.) Efter det har jag blivit av med alla besvär.

Och denna Thailandresa gjorde mig ännu piggare!

Härligt! Det låter som att du haft en skön resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×