Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cast

Erfarenhet av "AmazingLanta.com"?

Rekommendera Poster

Hej!

Ni erfarna Thailandsresenärer, finns det någon som hyrt boende via Amazinglanta.com?

Vi är ett stort sällskap som fått förslag på hus som verkar jättefint. De vill att vi för över pengar till en privatperson, 50% nu och resten 45 dagar innan.

Hur ska vi veta att detta är OK?

Jag har också frågat dem om detta  :).

För oss fins inte alternativet att vänta med hyra av bostad tills vi är på plats. Vi kommer bara att vara där 10 dagar och önskar bo tillsammans. Har också äldre personer med oss.

Hoppas att någon har hyrt via dessa och säger att det fungerat bra.

Hälsar Cast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har aldrig hört talas om dem, men de har ju en jättefin hemsida. Det finns två företag (båda svenskägda) som jag vet är seriösa då jag hyrt av dem själv. De har villor och lägenheter på flera stränder. Tror faktiskt det är lägre priser också, men då jämförde jag inte exakt vad man får för pengarna.

Kolla på www.lantahideaways.com och www.jojolantarental.com

Det finns även jättefina villor och lägenheter i resorten Slow Down på www.slowdownlanta.se

Hoppas någon annan har besked till dig om Amazing Lanta.

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ni erfarna Thailandsresenärer, finns det någon som hyrt boende via Amazinglanta.com?

Vi är ett stort sällskap som fått förslag på hus som verkar jättefint. De vill att vi för över pengar till en privatperson, 50% nu och resten 45 dagar innan.

Hur ska vi veta att detta är OK?

Jag har också frågat dem om detta  :).

För oss fins inte alternativet att vänta med hyra av bostad tills vi är på plats. Vi kommer bara att vara där 10 dagar och önskar bo tillsammans. Har också äldre personer med oss.

Hoppas att någon har hyrt via dessa och säger att det fungerat bra.

Hälsar Cast

Hej Cast. Jag har rest runt i Thailand och även bott där periodvis. Är ni ett sällskap som ska hyra ett relativt stort boende så kanske det handlar om en del pengar. Jag personligen hade aldrig betalat in dessa pengar till ett personligt konto i Thailand. Ni måste kolla upp det här ordentligt. I Thailand blåser man turister hur som helst hela tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en tråd på Tripadvisor som verkar ge lite negativa vibbar angående företaget.

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g303905-i10216-k6384419-Amazing_lanta-Ko_Lanta_Krabi_Province.html

Finns även en del annat negativt att läsa:

http://www.scambook.com/report/view/219737/Amazing-Lanta-aka-South-On-Line-Travel-Complaint-219737-for-$249.59

Välj för säkerhets skulle något annat företag som verkar mer seriöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack fantastiska forum-medlemmar för era svar hittills!

Jag har också hittat en anmälan på en transport som inte dök upp...men jag tror nog att de flesta företag som funnits några år har något fall där det inte fungerat. Hittade också forumet där de fått positiva kommentarer och en som var skeptisk.

Jag har fått ett långt svar från Amazing Lantas kontaktperson, och det finns en klar koppling mellan personen och företaget. Men jag ska ägna mer tid åt det. Jag kan också få bolagsbevis från dem för huvudbolaget som finns i Thailand. Men bolaget är ett paraply för olika entreprenörer som utför de olika tjänsterna och hyr ut boende...

Skulle gärna boka ett lika stort hus med ett av de andra omnämnda företagen, men tyvärr är deras hus uppbokade den veckan vi önskar åka i februari nästa år(!).

Tacksam för ytterligare kommentarer, framför allt om någon bokat boende via Amazing Lanta.

Tack än en gång för bra kommentarer!

Hälsar Cast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okänt för mig. Oavsett hade jag inte betalat in HELA summan innan jag kommit på plats. Borde gå att förhandla typ 50-50? Som att köpa grisen i säcken. Handlar väl om ganska mycket pengar?/ mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aldrig att jag betalar boende i förväg och absolut inte till ett privatkonto. Då det verkar högsäsong ni reser, eftersom det var slutsålt på andra ställen, så borde de inte vara rädda för outhyrt om de är rädda för att ni inte dyker upp, genom att ta så mycket betalt i förväg. Låter skumt av dem att vilja riskera en så stor bokning! Skulle hellre försäkra mig med ev. en extra högre kostnad hos ett känt etablerat hotellbokningsbolag, exempelvis booking eller hotels.com m.fl.

Tyvärr så tror jag inte man idag kan lita mer på thailändska business.folk! Och kan ett "bolagsbevis" från dom vara  bevis?

Men men, man kan ha fel - om man vågar chansa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har hyrt hus flera gånger, inte på Lanta dock. Då vi oftast bokar långt i förväg för att få precis det vi efterfrågar så får man också räkna med att betala en del långt innan.

Vi har hyrt av olika personer, 1 bosatt i Skottland och 1 i Holland, och det har inte varit några problem.

Inför nästa resa har vi bokat 2 månader med www.airbnb.se och då fått lägga hälften redan nu.

Naturligtvis kan man aldrig veta säkert men jag tror att det skulle finnas flera klagomål att hitta om det var helt oseriöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×