Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Sony experia till surfplatta?

Rekommendera Poster

Gubben har skaffat surfplatta. Försökt att överföra bilder med usb från telefonen till plattan men inget liv. Överförde medelst bluetooth och det gick bra. Går det inte att överföra medelst kabel, det går från extern 1thb hårddisk utan problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

först till dator sen till platta / telefon, tror inte dom pratar med varandra direkt med kabel.

Jag har prövat först till platta sedan telefon sedan telefon platta men inget händer. Det blir kontakt för usb tänds men inget mer. Får väl använda bluetoothen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

först till dator sen till platta / telefon, tror inte dom pratar med varandra direkt med kabel.

Jag har prövat först till platta sedan telefon sedan telefon platta men inget händer. Det blir kontakt för usb tänds men inget mer. Får väl använda bluetoothen.

Enda möjligheten är med en s.k. OTG-kabel. Högst osäkert om det funkar mellan telefon och platta men i många fall kan man få telefoner och plattor att läsa och skriva USB-minnen på det viset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Testade med en Experia V och en Nexus 7, funkade inte. Däremot gick det bra att läsa och kopiera filer från ett USB-minne till både lur och platta men inte att lägga ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett annat smidigt alternativ är att ladda ner Dropbox till samtliga enheter.

Du kan ställa in att alla foton synkas till en Mapp i dropbox.

Då kommer du åt alla foton från vilken enhet du vill och även via dropbox på nätet.

Jag har det inställt så att det bara synkas när jag har wi-fi uppkoppling så att man inte belastar sitt mobilkonto.

Dropbox är ju perfekt för alla andra dokument man vill kunna komma åt också!

Liknande tjänst är Copy som funkar snarlikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×