Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
imk

kao Lak

Rekommendera Poster

Mannen och jag har planerat att åka till Kao Lak i februari. Har hört att det skall vara ett lugnt ställe. Vad kan man göra där i form av utflykter och andra roliga saker. Har varit på Similian öarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att dagsutflykten till Koh Tachai var alldeles enastående fantastisk!  Köpte turen via Naree Tour & Travel  där det var bästa pris och bra bemötande, hon talar dessutom svenska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mannen och jag har planerat att åka till Kao Lak i februari. Har hört att det skall vara ett lugnt ställe. Vad kan man göra där i form av utflykter och andra roliga saker. Har varit på Similian öarna.

I Khao Lak är det lugnt men ändå liv och rörelse , perfekt enligt mig 😊

Finns massor med möjligheter till underbara upplevelser, lätt att göra utflykter på egen hand och stort utbud hos arrangörer!

Har varit i Khao Lak 4 ggr och till favoriterna hör White sand beach ( Ao tong) med angränsande Coconut beach ! Dit åker du lätt på egen hand med moppe/ songteiw( flaktaxi) tar ca 15 - 20 min. God mat på resturangerna, schysst massage i hyddorna och underbar natur. Gå lite längre söder ut mot Coconut beach om ni tycker om att vara själva på stranden!

Det finns flera vattenfall att besöka både på egenhand och med arrangör.

Besök Bang Niang beach gå norr över om ni vill ha glest mellan turisterna och söderut om ni vill passera strand hank och mer liv och rörelse.

Khao Lak weiw point åker man lätt till på moppe eller går från Nang thong beach.

Natur reservatet Khao Sok är helt underbart att besöka lätt att hitta utflykter hos arrangör.

Vi har även hyrt longtail över dagen, åkt till marknaden i Takupa norrut, besök marknadens Bang Niang , åkt till ön Koh Kho Kao , elefanttrekking mm

Att åka till Surin Island är populärt om man har gått om tid!

Hoppas ni får en underbar resa!

Mv Mia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för alla tipsen. Kao Lak är vårt första stopp när vi kommer till Thailand. En vecka där, en vecka i Ao Nang och vi avslutar med en vecka i Patong.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då blir dt lite gott och blandat på resan ! 😊

Ska också besöka Ao Nang nästa resa, Patong har jag bara besökt under några timmar och dt blev en  kultur chock 😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ao Nang har vi varit i 1 gg innan och Patong 2 gg innan. Själva Ao Nang är sådär, men man kan ta sig till de mest fantastiska små öar med longtailbåt. Kan jag varmt rekommendera. Patong är egentligen för stort för oss, men på något sätt har vi fastnat för staden. Denna gången skall vi utforska staden lite mer. Se lite mer än strandpromenaden och kvarteren runt den. Det finns säkert mycket mer där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ao Nang har vi varit i 1 gg innan och Patong 2 gg innan. Själva Ao Nang är sådär, men man kan ta sig till de mest fantastiska små öar med longtailbåt. Kan jag varmt rekommendera. Patong är egentligen för stort för oss, men på något sätt har vi fastnat för staden. Denna gången skall vi utforska staden lite mer. Se lite mer än strandpromenaden och kvarteren runt den. Det finns säkert mycket mer där.

I Patong kan jag reka det stora varuhuset ( Jungceylon ) ligger nära Bangla. Annars föredrar jag utflykter t.ex. snorkling, kanotsafari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till Mimo! Du som varit i Kao Lak, varskall man bo? Har du något hotell att rekommendera, och vid vilken strand är bäst att bo? Inte för lugn strand. Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till Mimo! Du som varit i Kao Lak, varskall man bo? Har du något hotell att rekommendera, och vid vilken strand är bäst att bo? Inte för lugn strand. Tack på förhand

Hej!

Nang Thong Beach är stranden som ligger vid själva kärnan La On är sen livligaste stranden i Khao lak mått mätta 😉och har ett brett utbud! Det är vår absoluta favorit att bo vid, många resturanger och butiker i närområdet. Från de flesta hotellen tar ca 5-10 minuter att gå till huvudgatan.

Det finns många hotell i området som är bra, så det beror på prisklass och önskemål när det gäller pool och närhet till stranden!

Har bott på Bhandari resort and spa som är helt underbart( reser man utan barn väljer man Bhandari Oriental) ett lite dyrare hotell !

Nang Thong Bay Resort är jätte bra med trevliga rum eller bungalows på stranden till bra priser!

Även Nang Thong beach resort som drivs av samma ägare och ligger i närheten är i samma klass!

Happy Lagoon är ett trevligt enkelt ställe!

I samma område finns även trevliga Countryside Resort, Stora Khao Lak Seaweiw!

Mycket beror ju på vad ni är ute efter för hotell!

Med vänlig hälsning,

Mimo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste tacka Mimo för info!

Jag söker efter något lite enklare ställe längs huvudgatan men ändå nära stranden i Khao Lak/La On, då jag ska bo själv en vecka. Har tittat på Banana Bungalow men Happy Lagoon verkar ju vara prisvärt värre måste jag säga.

Finns där någon som har fler förslag med liknanade läge för max 1500 baht/natt i februari månad så tar jag tacksamt emot dessa.

EDIT: På Happy Lagoons hemsida står att man ska överföra pengar direkt till deras bank. Är det något jag själv kan göra via min internetbank, eller är det krångligare än så? Tacksam för svar då jag aldrig överfört pengar utrikes.

http://happylagoonbungalow.com/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste tacka Mimo för info!

Jag söker efter något lite enklare ställe längs huvudgatan men ändå nära stranden i Khao Lak/La On, då jag ska bo själv en vecka. Har tittat på Banana Bungalow men Happy Lagoon verkar ju vara prisvärt värre måste jag säga.

Finns där någon som har fler förslag med liknanade läge för max 1500 baht/natt i februari månad så tar jag tacksamt emot dessa.

EDIT: På Happy Lagoons hemsida står att man ska överföra pengar direkt till deras bank. Är det något jag själv kan göra via min internetbank, eller är det krångligare än så? Tacksam för svar då jag aldrig överfört pengar utrikes.

http://happylagoonbungalow.com/

😊

KhaoLak golden place kanske kan vara något !?

Annars ligger Happy Lagoon perfekt !

Jag har själv fört över pengar via min internetbank till konto utomlands utan problem! Har inte hört att dt ska vara problem med dem och vet att HL är populärt och har många återkommande gäster.

//Mia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste tacka Mimo för info!

Jag söker efter något lite enklare ställe längs huvudgatan men ändå nära stranden i Khao Lak/La On, då jag ska bo själv en vecka. Har tittat på Banana Bungalow men Happy Lagoon verkar ju vara prisvärt värre måste jag säga.

Finns där någon som har fler förslag med liknanade läge för max 1500 baht/natt i februari månad så tar jag tacksamt emot dessa.

EDIT: På Happy Lagoons hemsida står att man ska överföra pengar direkt till deras bank. Är det något jag själv kan göra via min internetbank, eller är det krångligare än så? Tacksam för svar då jag aldrig överfört pengar utrikes.

http://happylagoonbungalow.com/

Det är nåt lurt med den hemsidan. Har stått "hacked by el batar" på den sidan. Vet ej om det står så fortfarande eftersom jag inte får upp den alls nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack än en gång för svaren. Vårt hotellval blev Countryside resort. Har läst lite om det och folk som bott där verkar nöjda!

Trevligt hotell, bra läge 😊 hoppas ni blir nöjda!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×