Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hoffsan

Hur boka in 1,5 åring med Thai airways??

Rekommendera Poster

Jag försöker boka flygstolar till mig och min make samt vår son som kommer att vara 1 år och 10 månader när vi åker i januari men det går bara att klicka i barn från 2 års ålder.

Ni som åkt med Thai airways med barn under 2 år hur har ni gjort när ni bokat?

För även om de inte har eget säte så måste de ju veta hur många passagerare det är på planet väl?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag försöker boka flygstolar till mig och min make samt vår son som kommer att vara 1 år och 10 månader när vi åker i januari men det går bara att klicka i barn från 2 års ålder.

Ni som åkt med Thai airways med barn under 2 år hur har ni gjort när ni bokat?

För även om de inte har eget säte så måste de ju veta hur många passagerare det är på planet väl?

Om du klickar i ett barn får du inte upp att du ska fylla i ålder vid hemresa sen då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Om du skall boka stolar till alla, bör du tänka på att oftast innebär infant inget eget säte till barnet och ca 10% av vuxen priset och child eget säte och ibland upp till 70% rabatt beroende på ålder och bolag.

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker fortfarande det är barnmisshandel att åka med en såm liten unge såå länge i ett flygplan :C

För att? Helt ärligt....du måste vara riktigt dum i huvudet eller världens mest korkade människa  :cr

Vad fan är det för barnmisshandel av att låta ett barn sova mestadel av en flygtid, äta, titta på film och leka med sina saker??? Finns något som heter nattflyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat varför det inte går att klicka i "infant".

Så här står det på Thais hemsida:

Infant ticket is not applicable for internet booking. This reservation can be made at THAI airways city offices or travel agency at boarding point.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat varför det inte går att klicka i "infant".

Så här står det på Thais hemsida:

Infant ticket is not applicable for internet booking. This reservation can be made at THAI airways city offices or travel agency at boarding point.

Vilket betyder att biljetten kommer bli dyrare :/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker fortfarande det är barnmisshandel att åka med en såm liten unge såå länge i ett flygplan :C

För att? Helt ärligt....du måste vara riktigt dum i huvudet eller världens mest korkade människa  :cr

Vad fan är det för barnmisshandel av att låta ett barn sova mestadel av en flygtid, äta, titta på film och leka med sina saker??? Finns något som heter nattflyg.

Tror det va exakt denna reaktion han fiska efter ;):)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×