Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jennienilsson

Snabba svar om strand och hotell på koh lanta

Rekommendera Poster

Jag är i behov av snabba tips från er som varit på koh lanta. Ska dit på fredag och sitter just nu i thailand och letar efter lämpligt hotell där. Vi vill ha nära till restauranger och lite shopping och helst vid på en fin strand eller iaf i närheten. Vilket hotell och vilken strand rekommenderar ni? Hotellpriset får helst ligga på Max 2500 Bath.

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klong Nin men bara om betoningen är på lite i "lite shopping"

Long Beach, inte alls lika fin som Klong Nin och i sort sett utan shopping men 80 Baht för en tuktuk och tar några minuter till Saladon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såvitt ni inte reser med små barn så avråder jag bestämt från Klong Dao. Stranden är barnvänlig, men det är också det enda positiva som finns att säga.

Jag skulle välja Klong Nin eller ännu längre söderut. Vill ni ha mer shopping når ni Saladan enkelt och billigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för bra tips! Några bra boenden på klong dao?

Där har du nära till shopping men kass strand.

Att kalla stranden kass e ju lite att ta i.... Som jag sa tidigare så finns det klart finare stränder men dom kan man ge dagsbesök.... Klong Dao e perfekt att bo på!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våran tanke är nu lite att vi ska ha nära till matställen vid hotellet men har inga problem att hyra en moppe och åka till andra stränder under dagarna. Ska bara stanna ett par dagar på lanta så funderar på vilket som är smidigast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni nu bara ska stanna ett par (två?) dagar så är nog det smidigaste att inte åka till Lanta alls, eftersom det lite bökigt att ta sig hit, och förflyttningsprocedurerna tar mer tid i anspråk än man tror.

Matställen finns nära alla hotell, och om ni hyr moppe som du säger så spelar det ju ändå ingen roll vilken strand ni bor på. Mitt tips är dock fortfarande Klong Nin.

Kom hit, men ge Lanta minst en vecka. Det finns många små guldkorn att upptäcka om man är mopedburen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni nu bara ska stanna ett par (två?) dagar så är nog det smidigaste att inte åka till Lanta alls, eftersom det lite bökigt att ta sig hit, och förflyttningsprocedurerna tar mer tid i anspråk än man tror.

Matställen finns nära alla hotell, och om ni hyr moppe som du säger så spelar det ju ändå ingen roll vilken strand ni bor på. Mitt tips är dock fortfarande Klong Nin.

Kom hit, men ge Lanta minst en vecka. Det finns många små guldkorn att upptäcka om man är mopedburen.

Första gången vi åkte till Lanta hade vi bokat fyra dagar, va på tok för lite så vi la till fyra till. Så jag får hålla med om att det kräver sin tid. Skulle själv utan vidare kunna va där en månad....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norra Klong Dao skulle jag ha valt. Då har ni nära till Saladan.

Och så tycker jag att ni ska stanna ett par dagar till så att ni hinner med snorklingstur till öarna söderom Lanta också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill man ha lite lerig havsbotten, lite skräpig och öde strand så väljer man norra delen av Klong Dao. Vill ni ha lite liv och rörelse och bästa delen av stranden så väljer ni mittendelen.  Tar ca 3 min med tuktuk från bästa delen in till Saladan  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×