Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Fyllet

Boende att INTE rek. i Th och varför

Rekommendera Poster

Gäst Fyllet

enda jag inte kan rekommendera av de boenen vi bott på är Cozy place i Krabi town. Själva hotellet var helt ok, men poolen under all kritik! Kan inte blivit rengjord på år och dar. virvlade upp grön beläggning när vi gjorde misstaget att hoppa i fast man redan direkt såg att den inte var ren...

Reser man med mindre barn är balkongerna dessutom livsfarliga.

Skönt att läsa. Vi som försöker att boka denna hotell nu efter nyår!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bodde också där för 4 år sedan efter rekommendation i en guidebok ???, tror det var Thailandguiden. Sunkigt var det. Träffade dock en longstayer där som tyckte det var ok.

Tror wilmaguiden rekomenderat det?? Helt osant känner jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är många år sen nu men "Wannas Place" i Ao Nang var ingen hit. Mögelstanken var outhärdlig och i badrummet satt det en stor groda på väggen. Har aldrig sett något liknande någonstans. Kylskåpet levde rövare oavbrutet. Sov inte en blund och bestämde oss för att checka ut dagen efter. Vilket vi gjorde med påföljden att den redan osympatiske schweizaren blev rasande. Aldrig mer och aldrig mer Ao Nang heller för den delen.

Varför?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enda jag inte kan rekommendera av de boenen vi bott på är Cozy place i Krabi town. Själva hotellet var helt ok, men poolen under all kritik! Kan inte blivit rengjord på år och dar. virvlade upp grön beläggning när vi gjorde misstaget att hoppa i fast man redan direkt såg att den inte var ren...

Reser man med mindre barn är balkongerna dessutom livsfarliga.

Skönt att läsa. Vi som försöker att boka denna hotell nu efter nyår!

skippar ni det nu? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

att tänka på är att ett ställe som var bra för några år sen kan ha blivit sunkigt och dyrare samt att ett ställe som varit väldigt dåligt kan ha blivit renoverar , bytt ägare mm

tror det var  thailandsguiden som rekade ett ställe i pang nga 10 mil norr om phuket när jag kom dit visade det sig att det var ett pang där man hyr per timme och pappväggar mellan rummen tur jag kollade på det innan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Coconut village resort i Patong, där man blev tokdrogad i receptionen när man blev bjuden på juice. Skulle precis checka in på hotellet.

Va?? Låter ju helt sjukt.  :o

Säger det samma, vad i..??!! Vad hände?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade precis checkat in när man som vanligt blir bjuden på juice, som var spetsad. Sen var hela semestern förstörd. Har skrivit om det förr här på forumet. Kommer förmodligen aldrig mer att åka till Phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Fyllet

enda jag inte kan rekommendera av de boenen vi bott på är Cozy place i Krabi town. Själva hotellet var helt ok, men poolen under all kritik! Kan inte blivit rengjord på år och dar. virvlade upp grön beläggning när vi gjorde misstaget att hoppa i fast man redan direkt såg att den inte var ren...

Reser man med mindre barn är balkongerna dessutom livsfarliga.

Skönt att läsa. Vi som försöker att boka denna hotell nu efter nyår!

skippar ni det nu? :)

Ja det gör vi. Även ett ställe som heter Golden Hill som också ligger i Krabi stad. Vi hyrde där förra året för 1000 bth per natt för hela familjen 2 vuxna och 2 barn som var 8 och 10 år. Även där var balkongräcket under 90cm och man inte e försiktigt kan det vara lätt att flippa över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade precis checkat in när man som vanligt blir bjuden på juice, som var spetsad. Sen var hela semestern förstörd. Har skrivit om det förr här på forumet. Kommer förmodligen aldrig mer att åka till Phuket.

Har missat detta tidigare men läste det nu. OT i denna tråd men gick du på något sätt vidare och fick mer klarhet i vad som hände under den tiden du var "borta"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag bodde också där för 4 år sedan efter rekommendation i en guidebok ???, tror det var Thailandguiden. Sunkigt var det. Träffade dock en longstayer där som tyckte det var ok.

Tror wilmaguiden rekomenderat det?? Helt osant känner jag...

Ja, det var typ Lonely planet på svenska, hette nog Wilmaguiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här ser man hur olika man kan uppfatta vissa boenden. Har bott många gånger på Wannas Place (heter ju inte så mera nuförtiden) i Ao Nang  och har inget att klaga på och alltid fått bra och vänlig service !!! Och angående frukosten på Clean Beach på Lanta (har bott där också i många omgångar) så är den enligt min mening varken bättre eller sämre än på motsvarande standards ställen i området. När hotellet har mera gäster är det stående bord som är helt ok men vid lågsäsong får man välja mellan färdiga menyer som jo visst är väldigt basic, men inte värre än på andra ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på clean beach februari i år. Hade du varit där samma tid så tvivlar jag på att du ätit frukost där. Vi gjorde det bara en gång och efter "frukosten" gick vi ut och åt en riktig frukost. Gick förbi senare och såg om den hade blivit bättre men det hade den inte. Vidrig. Utan någon som helst konkurens den sämsta frukosten jag har blivit serverad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai Cozy House Hotel på Khaosan Road var väl ingen vidare upplevelse. Vi bodde i DeLuxe och det var det minsta rum jag bott i.

Dålig service, nästintill nonchalant uppträdande från personalen.

Minimal frukost där juiceglaset var i klass med ett rejält snapsglas och kaffeskvätten gav inte mer än smak i munnen.

Kostade dock inte mycket men jag har fått betydligt mycket mer för 900/natt än på Thai Cozy House Hotel.

F.ö. så tycker jag Khaosanområdet är helt värdelöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tänkt lite. Haad Yao resort var hemskt! Stället vi aldrig bodde på efter att receptionisten var hemsk! Och använda lakan i rummet!

Har just kikat på Tripadvisor och betygen är extremt usla för det stället och har ungefär samma åsikt som via hade.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g303907-d1787926-Reviews-Haad_Yao_Resort-Koh_Phangan_Surat_Thani_Province.html

Hittade stället efter en strandpromenad, efter den minan tar vi med datorn om vi går runt och tittar så att vi kan kika på TripAdvisor innan vi bestämmer oss.

Har också en annan mina på Phangan men kommer inte ihåg namnet.

TripAdvisor rocks!

Vi bodde också där, läste även på tripadvisor innan men hon var hur bra som helst trivdes hur bra som helst "stora rum"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tänkt lite. Haad Yao resort var hemskt! Stället vi aldrig bodde på efter att receptionisten var hemsk! Och använda lakan i rummet!

Har just kikat på Tripadvisor och betygen är extremt usla för det stället och har ungefär samma åsikt som via hade.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g303907-d1787926-Reviews-Haad_Yao_Resort-Koh_Phangan_Surat_Thani_Province.html

Hittade stället efter en strandpromenad, efter den minan tar vi med datorn om vi går runt och tittar så att vi kan kika på TripAdvisor innan vi bestämmer oss.

Har också en annan mina på Phangan men kommer inte ihåg namnet.

TripAdvisor rocks!

Vi bodde också där, läste även på tripadvisor innan men hon var hur bra som helst trivdes hur bra som helst "stora rum"

Läste ni först dom urusla betygen, en av dom sämsta jag sett, och sen bestämde er för att bo där???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Altso om man ändå är där är det väl bara knalla in och be få se rummen poolen osv som sagt stället kan ha bytt både personal och ägare, renoverat, ok man sitter hemma och ska boka klart man läser då annars är det ju bara be att få titta runt lite innan man vill bestämma sig och om man inte får titta ja då skiter man ju i det stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Altso om man ändå är där är det väl bara knalla in och be få se rummen poolen osv som sagt stället kan ha bytt både personal och ägare, renoverat, ok man sitter hemma och ska boka klart man läser då annars är det ju bara be att få titta runt lite innan man vill bestämma sig och om man inte får titta ja då skiter man ju i det stället.

Var precis det vi gjorde på Haad Yao.... Nästa gång vi går runt och tittar så kommer vi att kika på Tripadvisor innan vi bestämmer oss!

Men vi borde också blivit lite misstänksamma när det här stället hade nästan alla rum lediga, tom dom med egen nergång till poolen samtidigt som alla andra ställen antingen var fulla eller hade några kvar längst bak...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Vi brukar boka max 3 nätter i stöten om man inte bott där tidigare är man inte nöjd är det dra har hänt någon enstaka gång att ställen varit helt utan rum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag tycker att bemötandet är väldigt viktigt...ja, kanske det viktigaste på ett boende. Jag kan stå ut med mycket när det gäller kryp, kackerlackor, trasiga grejer osv bara personalen är vänlig och positiv och gör sitt bästa för gästen utifrån dom förutsättningar dom har. Ett bra rum men dålig stämning/bemötande är värre...Men som sagt, det är jag det :) Dom bästa minnena jag har från boenden tillhör faktiskt dom sunkigaste rummen där det inte ens fanns sängkläder :o familjerna som hyrde ut blev mina bästa vänner just då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi brukar boka max 3 nätter i stöten om man inte bott där tidigare är man inte nöjd är det dra har hänt någon enstaka gång att ställen varit helt utan rum.

Vi bokar ofta bara en natt på ställen vi aldrig har bott. Undantag vid riktig hösäsong typ jul/nyår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag tycker att bemötandet är väldigt viktigt...ja, kanske det viktigaste på ett boende. Jag kan stå ut med mycket när det gäller kryp, kackerlackor, trasiga grejer osv bara personalen är vänlig och positiv och gör sitt bästa för gästen utifrån dom förutsättningar dom har. Ett bra rum men dålig stämning/bemötande är värre...Men som sagt, det är jag det :) Dom bästa minnena jag har från boenden tillhör faktiskt dom sunkigaste rummen där det inte ens fanns sängkläder :o familjerna som hyrde ut blev mina bästa vänner just då.

haha jag är lika som dig kan vara sunkigt men är personalen bra och andra på boendet trevliga så är det inte så noga väldigt sällan man träffar på otrevlig personal men det har ju hänt med :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×