Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Spanet

Det gnälls mindre i Thailand

Rekommendera Poster

Gäst Spanet

Svensk personal är näst gnälligast i världen. Holland, Thailand och har den mest nöjda personalen. På fjärde plats över missnöjd personal hamnade USA, där inkomsten i snitt är åtta gånger högre än i Thailand.

http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\05\22\9681&words=gn%c3%a4ll&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Och folk undrar varför jag (mfl) väljer att bo här ;)

Seriöst är nog en av förklaringarna att thailändarna ofta jobbar i ganska lugnt tempo (ja, jag generaliserar) och givetvis är det behagligare än att stessa omkring som en skadeskjuten gås.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Guava, de skulle aldrig säga till en utomstående undersökare att de är missnöjda. Men mindre gnälliga när de är i kretsen av de sina? Nej, nej - thailändare är minst lika gnälliga som något annat folkslag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
thailändare är minst lika gnälliga som något annat folkslag.

Det är inte min erfarenhet, vilket nog innebär att det varierar kraftigt. Kanske gnäller Phuketbor mer?! :th Hehe, jag skojar förstås. Personligen tror jag att det är svårt att dra alla över en kam. Jag tror generellt folk som är nöjda med sina liv gnäller mindre, vare sig de är svennar, thai eller singaleser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske det  ;) men jag tvivlar. Min erfarenhet är att thai aldrig gnäller officiellt - men de känner sig lika förfördelade som vilken svensk som helst på jobbet och därmed gnäller de minst lika mycket, men bara när de bland sina vänner och sin familj. Det syns dock inte i undersökningar som den ovanstående.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×