Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Varför kan inte thailändare anordna bra transporter för turister?

Rekommendera Poster

Hej,

Det finns ju även smidiga sätt att resa på i Thailand:

- Inrikesflyg

- Tåg

- VIP 999

- Lomprayah (kanske undantaget när det är höga vågor)

- Privathyrd minibuss / taxi

Förstås i regel lite dyrare, men ofta får man ju vad man betalar för. Självklart funkar ovan nämnda alternativ inte i hela Thailand, utom just det sistnämnda).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det finns ju även smidiga sätt att resa på i Thailand:

- Inrikesflyg

- Tåg

- VIP 999

- Lomprayah (kanske undantaget när det är höga vågor)

- Privathyrd minibuss / taxi

Förstås i regel lite dyrare, men ofta får man ju vad man betalar för. Självklart funkar ovan nämnda alternativ inte i hela Thailand, utom just det sistnämnda).

Dessa transportsätt fungerar ju riktigt bra men dom är ju inte heller i första hand för turister... Det är ju just transporterna som dom anordnar för turister som thai mer eller mindre ät bannade från som jag tycker är dåliga..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma över hela världen, när man upphandlar en resa + betalar i förskott är det INTE lite att köpa grisen i säcken.

Gjorde själv misstaget, visserligen för många år sedan, skulle åka en sightseeing i Isaanområdet, hyrde en minibuss i Bangkok - och min dumme f*n betalade i förskott, ja jag såg bilder på min "nya" minibuss med chaufför. Allt var till full belåtenhet första dagen, dagen därpå när vi skulle åka vidare kom chauffören med en gammal risig buss, den vi hade haft dagen innan var trasig och antingen fick vi nöja oss med denna buss eller fick det vara, ja sånt är livet är när man var dum och godtrogen.

Numera betalar jag ALLTID i efterskott annars kan det jä**a anamma vara.

Vi turister blir ständigt uppskörtade, betalar ständigt överpris för allting dessutom finns det MASSOR av turister som trots att de blivit riktigt grundlurade betalar dricks!!!

Litet ex. Jetskihyra 45 min ska INTE överstiga 500 baht allt annat ÄR ren skär ocker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker alltid nu mera med egen bil med chaufför.Varför blanda sig med "boskapstransporter" när skillnaden med stålar är så liten.

Att hyra en bil med chaufför kostar inte mer än bensin-/gaspengar + lön till chaffisen. Hur mycket de thailändska lönerna är vet väl de flesta av oss.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy,

Dessa transportsätt fungerar ju riktigt bra men dom är ju inte heller i första hand för turister... Det är ju just transporterna som dom anordnar för turister som thai mer eller mindre ät bannade från som jag tycker är dåliga..

Jag håller med att dessa ofta är undermåliga. Men de transportsätt jag nämnde funkar ju (oftast) klockrent även för oss faranger så vi får lära oss att använda dem helt enkelt, alternativt åka "boskapstransport" med andra turister.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×