Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Soffan44

Kliande utslag??

Rekommendera Poster

HeJ!!

Nu är vår resa över och gud vad jag längtar tillbaka. En månad juli-augusti och det kan man leva länge på ;)

Nu är det så att jag undrar lite om ett bett som både jag och min sambo har fått efter resan. Är lite fundersam på om det kan vara nått äckligt kryp som lagt ägg eller om någon annan varit med om detta! Vi har fått kliande utslag både jag och min sambo som ser ganska lika ut, vars ett bett. Det är röda och blossar upp i värmen (typ efter att man sovit, bastat, tränat osv) kliar som fan. Är typ 1,5 cm stort och rött, typ i prickform eller hur man ska beskriva det. Har använt antihistaminkräm och det hjälper lite, men irritationen går liksom inte över. Har haft mitt i en månad nu och blir lite orolig för att det inte försvinner. Det som oroar mig också är att jag tycker att utslaget förflyttar sig lite, kan ju vara att det blir irriterat och att ytan blir större då, men nojjar lite..

Kan det vara bett från sandloppa?? Nån som haft och  kan beskriva hur bettet såg ut??  Eller kan det vara något annat läskigt??

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppsök läkare innan krypen har förökat sig för mycket och invaderat alla vitla organ.  :(

Usch säg inte så haha.. nej men sant, försvinner de inte snart så måste jag ju kolla upp det. Höll mig lite lugn för att det inte är sårigt eller liknande, men det är ju lite oroväckande att det inte försvunnit!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sandloppa var det första jag tänkte på men det är ju bara en vild gissning.

Har det inte gått över på över en månad skulle ja nog låta en läkare kolla på det.

Har du haft sandloppebett? Funderar på hur de ser ut. Jag hoppas ju innerligt att det bara är det :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni vill ha råd om dessa bett här på forumet men vi vet ju inte vad ni har varit med om så, kan vi utesluta flatlöss utan att veta hur dessa yttrar sig? :o

Själv skulle jag nog besöka en läkare då ni nog får en bättre diagnos än här på forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst r1000

Jag fick ett bett på Koh Samui i Januari av något som kliade utav bara he-te under någon månad och gav en rejäl svullnad på ovansidan av ett finger. Det vätskade lite också. Efter ett antal tvättningar med någon typ av sårtvätt gav det med sig och nu går det inte att se vart det har varit  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sandloppa var det första jag tänkte på men det är ju bara en vild gissning.

Har det inte gått över på över en månad skulle ja nog låta en läkare kolla på det.

Har du haft sandloppebett? Funderar på hur de ser ut. Jag hoppas ju innerligt att det bara är det :)

Nej jag har inte haft det själv...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser precis ut som ett bett från en sandloppa som man kliat på så det blivit irriterat runt om.

Fortsätter man att klösa i såret så kan man få behålla det i månader ;)

Sluta klia så det får läka. När man kliar finns alltid risken att man infekterar såret med bakterier från naglar och fingrar.Var också försiktig med att smörja på något som inte är bakteriedödande, bakterier gillar att växa i salvans fukt. Det vet jag av egen erfarenhet, fick både streptokocker och stafylokocker i mina sandloppebett en gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×