Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lovepatong

Bleka tänderna?

Rekommendera Poster

Hoppas det är rätt forumsdel.

Men att bleka tänderna hos tandläkare i thailand. Är det värt det? Håller det?

Går det Ok å bleka tänderna även om man har ett litet hål i kindtand?

Tips på bra tandläkare som bleker tänderna i Patong?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har blekt tänderna (är en "kaffemoster"). Jag har gått till en tandläkare som använder väteperoxid, vilket inte skall skada emaljen. Resultatet var påtagligt (positivt). Min vän som gjorde samma procedur fick visuellt kritvita tänder. Resultatet håller, men tänder kan ju missfärgas igen med tiden.

Det ilar i en dag eller två efteråt. Jag har för mig att jag betalade runt 5000 baht, men minns inte säkert.

Enligt folktandvårdens webbplats skall man EJ bleka tänder med hål eller tänder med dåliga lagningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara någon glädjedödare, men tänderna brukar inte må så bra efter tandblekingar.

Men dom mår la inte sämmre bara för att man bleker dom i Thailand?

Var har jag skrivit att de blir sämre för att man bleker dem i Thailand? Gör om gör rätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara någon glädjedödare, men tänderna brukar inte må så bra efter tandblekingar.

Ja, en gång per år är ok, men de som gör det extra ofta fräter ju bort emaljen, öppnar upp små hål som går till nerverna och till slut lär man ha ont hela tiden om man dricker kallt eller varmt. Jag tror de som överdriver är de som använder det på egen hand hemma och gör det alldeles för ofta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt folktandvårdens webbplats skall man EJ bleka tänder med hål eller tänder med dåliga lagningar.

Helt klart. Man skall först göra en bra koll och laga, rengöra tänderna innan en blekning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okey tackar för svaren. Själv är jag ingen kaffemonster men däremot läskmonster. Så med andra ord får jag laga hålet, sen bleka och välja juice framför läsk?

Oj det klarar jag aldrig. Haha.

Men tack i alla fall.

MEN vad kan hända OM jag bleker med ett hål i tanden? Det gör ju inte ont i den tand jag har hål i. Men det kan mellan åt känns väldigt kallt när jag dricker något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Juice är inte heller så bra för tänderna, för mycket syra! Drick vatten!

Förresten så heter tandläkare "Må faan" på thai.  :D

Jag var in på Lanta Dente och hörde mig för, och de sa att de gör en undersökning först och ser om man behöver laga något hål innan man bleker tänderna. Vad jag menar är att man behöver ju inte gå till en svensk tandläkare först för att laga eventuella hål, man gör allt på plats. Om tiden finns vill säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blekte tänderna i Thailand år 2010. Har sedan dess besvärats av ilningar i tänder, små bitar har gått av på 3 tänder.

Trist att höra.

Var i Thailand gjorde du det? Vilken klinik, sjukhus?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blekte tänderna i Thailand år 2010. Har sedan dess besvärats av ilningar i tänder, små bitar har gått av på 3 tänder.

Vilken metod använde du? Laser?

Undrar också vilken klinik du var till?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på Ko Samui, chaweng. Osäker på vad kliniken hette, låg på havsidan ner mot havet. Snett över Mc Donalds.

Det var med laser. Först vanlig kontroll, rengöring, medel och sen laser. Tog väl ca 1,5 h. Blev absolut vitare, har dock besvär med ilningar och bitar som gått av. Kan ju vara slump, men kom efter behandlingen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kerstin,

Om det lossnar bitar av tänderna pga av blekning borde det vara fråga om en rejäl felbehandling och kliniken bör man i så fall varna för.

Har du varit hos tandläkaren efter detta och i så fall, vad sa han/hon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×