Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Ann-Marie

Droger

Rekommendera Poster

Gäst Ann-Marie

Sett några nyheter och inlägg på forum om just att folk tar och säljer droger? Hur vanligt är det? Ser man det öppet på olika barer och pubbar när man kommer ner dit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ser ingenting, söker du droger finns det att finna - även i Sverige.

Vill bara påpeka att jag är hård motståndare till droger, avskyr skiten! Eftersom alla vet det ser jag aldrig nåt...

Tillägg efter att läst annan tråd du skrivit: ser att ni ska till Koh Phangan. Där figurerar marijuana mest öppet i landet, du kan mycket väl bli tillfrågad: you want? Du kommer även att se många som röker. Full moon? Då finns allt, var försiktiga!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Här är en till som avskyr drogerna och säger nog som Malee,ser det inte.

Men jag tror säkert att det förekommer på vissa platser,men som sagt där har inte jag vistats. Det är nog lite som det är här i Sverige oxå tror jag. Att vistas man inte i de miljöerna så ser man det inte så utbrett.

Man ska ju oxå veta att det straffas hårt och då menar jag HÅRT med att bli upptäckt med droger....

Men jag tror inte att det är något som du kommer att se dagligen med droger runt öppet ute för vem som.

Kanske är jag naiv men jag har i allafall inte sett något eller att någon frågat mig någon gång om att vilja sälja eller så.

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är med droger som med mycket annat. Vill man hitta det så gör man det. Jag har dock aldrig stött på det i Thailand, inte än i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sett några nyheter och inlägg på forum om just att folk tar och säljer droger? Hur vanligt är det? Ser man det öppet på olika barer och pubbar när man kommer ner dit?

Jag har aldrig kommit i kontakt med det och skulle inte oroa mig för det heller. Kom ihåg att Thailand har hårda straff för narkotikabrott.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Som sagts innan är förekomsten av droger beroende på i vilka "umgängeskretsar" man rör sig. Precis som i Sverige. Är man ointresserad märker man förmodligen inte av det alls.

"Ya-Ba" (burmesiskt metamfetamin) var ett alarmerande problem i Thailand för några år sedan, men det verkar ha minskat rejält. Tycka vad man vill om Thaksins "krig mot narkotikan" men det verkar ha haft effekt.

Det händer att thailändska polisen narkotikatestar folk (även turister) på klubbar i Bangkok etc. Civilpoliser griper misstänkt påverkade människor på Had Rin under fullmånefesten.

Håll er borta från skräpet är även min uppmaning!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×