Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Skipper

Garufa fiskar

Rekommendera Poster

Någon som känner till något spa i Karon eller Kata som har Garufa fiskar. Det är alltså fiskar som äter överproducerad hud kan man säga, såsom förhårdnader på fötter, psoriasis-påslag m.m.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jovisst är det en turistgrej mest, men jag vet folk med tämligen svår psoriasis som är hjälpta av detta, Jag har för tillfället inga större problem med min psoriasis men det skulle vara kul att prova. Sen håller jag med om att en fotfil är bättre och allra bäst är "foot clean" hos massagetälten. Har precis fixat detta här på Nai Harn Beach.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som känner till något spa i Karon eller Kata som har Garufa fiskar. Det är alltså fiskar som äter överproducerad hud kan man säga, såsom förhårdnader på fötter, psoriasis-påslag m.m.

På Karon/Kata har jag i alla fall sett fyra ställen i november 2010.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som känner till något spa i Karon eller Kata som har Garufa fiskar. Det är alltså fiskar som äter överproducerad hud kan man säga, såsom förhårdnader på fötter, psoriasis-påslag m.m.

På Karon/Kata har jag i alla fall sett fyra ställen i november 2010.

Ok, skall till Karon nu efter Nai Harn så jag skall kika runt//Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma fiskar som vi har i akvariet här hemma och som vi kallar för algätare. Undrar om man kan få dem att växa sig lite större så får man lite praktisk användning för dem också ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma fiskar som vi har i akvariet här hemma och som vi kallar för algätare. Undrar om man kan få dem att växa sig lite större så får man lite praktisk användning för dem också ;)

Näe, det tror jag inte. Dom algätare jag har hemma heter Siamensis på latin och kan vara tofsalgätare eller bara algätare. Så finns det också ett antal malsorter typ ancistrus och gibbiceps. Dessa heter Garra rufa obtusa och är en annan ras.

Jag har sett att dom går att köpa i vissa akvariaffärer dock, men bra på alger...nja...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma fiskar som vi har i akvariet här hemma och som vi kallar för algätare. Undrar om man kan få dem att växa sig lite större så får man lite praktisk användning för dem också ;)

Stoppa i fötterna o testa  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma fiskar som vi har i akvariet här hemma och som vi kallar för algätare. Undrar om man kan få dem att växa sig lite större så får man lite praktisk användning för dem också ;)

Stoppa i fötterna o testa  :D

Och får man dem bara att växa lite ytterligare så kanske man kan äta dem också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×