Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
frelink

Snorkla med barn?

Rekommendera Poster

16 dagar kvar till vi lyfter.... Resfebern bubblar i blodet och massor av frågor dyker upp.

Vi ska tilll Koh Lanta och alla som varit där säger att vi MÅSTE snorkla. Men hur gör vi med barnen? Kan/bör de följa med på en snorklingsutflykt? En är 5 år och inte simmkunnig medan åttaåringen kan simma ok.

Tacksam för svar...

Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut!! Men ta med riktiga flytvästar så kan de guppa omkring där bredvid er. Våran minsta var 3 när hon lärde sig andas genom snorkeln och plaska med benen (utan fenor).. hon såg Nemo!! Men träna i pool först..

När hon ledsnade så fick hon sitta med personalen i båten och mata alla fiskar, till allas nöje!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tog med från Sverige. De som finns där är sällan i barnstorlek och om de är det endast västar utan huvudskydd (paddlarväst?) så att säga, men det kan ju räcka för 8-åringen iochförsig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi var på Koh Lanta å åkte på snorkeltur "Fyra öars tur" det var en toppen dag .Det gav oss ett minne för livet!

Vi åkte med våra två femåringar å lånade båtens barnvästar. De funkade alldeles utmärkt. Det är däremot inga flytvästar med krage. Västarna på båtarna har flyttygen på ryggen istället för på magen som våra räddningsvästar hemma i sverige har. Detta för att du ska kunna snorkla med magen neråt å inte bli vänd på rygg.

Har du hyfsat vattenvana barn så går det alldeles perfekt att snorkla med dem. Till barnen hade de även livbojar som man kunde låta dem hänga i å då kunde du lätt dra dem med dig runt i vattnet.

Ni måste göra en sån tur.!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man inte åker på organiserad snorklingstur, hur gör man då? Har försökt att hitta seglarväst till 6 åriga brorsdottern men hittar ingen. Vanlig flytväst kan hon ju inte ha, då snurrar hon ju som en kork i vattnet och blir liggande på rygg. Hon är helladdad för att snorkla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har alltid med egen flytväst till våran yngsta (nu 6 år) när hon va me första gången va hon fyra, jag snorklade med henne på ryggen (jag hade också flytväst då), så att hon fick vara med och mata fiskarna.......jättemysigt och ett trevlig minne som vi alltid kommer att minnas.

Nu när vi va nere över jul snorklade hon själv.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snorklade hon utan flytväst då? Alice kan simma men inte superbra, så det skulle kännas tryggt med flytväst. Att sitta på ryggen på någon tror jag inte hon kommer att acceptera, hon ska snorkla själv!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, vi snorklade barnen och jag. När vi var på PhiPhi fanns det flytvästar att låna men annars snorklade de vid min sida hela tiden .  De övade på att snorkla i poolen på hotellet och blev jätte duktiga. Ta med en flytväst hemifrån om de inte är så simkunniga. Ha en skön resa. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart skall ni snorkla, det får man inte missa! :)

Vi hade med egna flytvästar till barnen. 8-åringen och 10-åringen snorklade med flytvästarna på trots att de är simkunniga, kändes tryggare så, och minstingen som var 5 snorklade tillsammans med oss med armpuffar. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Nu ser vi ännu mer fram emot resan. Åtta dagar innan vi lyfter och att det är minus 25 ute gör inte längtan mindre. Snorkling blir det, för hela familjen. Tack för alla tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, armpuffar för snorklande 5-åring, är det ett bra alternativ? Jag funderar då jag själv åker med 5-åring om några veckor.  :)

Bara man inte kan glida ur dem. Är man med nära så funkar det väl men flytväst är väl bäst skulle jag tycka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×