Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hittaminbubbla

Hyra moped Kata/Krabi

Rekommendera Poster

Hej!

Den 28e februari åker jag och min familj plus några vänner till Thailand, först blir det en vecka i Krabi och sen två Veckor i Kata.. Nu till min fråga; jag kom på att jag skulle vilja hyra en moped när jag är där, men samtidigt är jag lite orolig för trafiken/olyckor m.m.

Så helst hade jag velat vara lite utanför de här ställerna, som typ ute på landsbygden, där det inte är lika mycket trafik, men samtidigt vill jag kunna åka runt och kolla på fina/intressanta saker.. Så är det någon som har något bra tips på ställen som hyr ut eller något som jag borde åka och titta på?

Vad är det för regler som gäller när man hyr moped i Thailand? Vad bör jag tänka på?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säg aatt det är tryggare i Ao Nang än i Kata.

När du är i Krabi så åk över mot Khlong Muang hållet, väster från Ao Nang. Krabi trafiken är allmänt lugnare, breda gator.

Dessutom den stora vägen som leder ner mot vattnet är br lång och du hittar en del spännande utmed vägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta gärna en sväng söderut till NaiHarn och vidare efter sydkusten mot Rawai.

I mitt tycke mysiga vägar med lite trafik och några fina badstränder. Givetvis passerar du då också Phukets mest fotade utsiktsplats söder om Kata där man ser Kata Noi, Kata och Karon.

post-1315-1476871191447_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för era fina svar, är verkligen värt att fundera på!

Ja, det lutar väl åt Krabi tror jag, jag är otroligt sugen på att se mig omkring där.

Bara jag får med mig någon annan också, tror dock pappa var intresserad av att ta sig en tur runt någonstans :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som du säkert har läst i andra trådar här på forumet så är mopparna du kan hyra i Thailand inte är mopeder d.v.s inte på 50cc som här hemma utan dom är på mellan 110 och 125 cc vilket betyder att det faktiskt är motorcyklar. Hastigheten dom klarar är upp emot 80-90 km/tim. Om du inte har

MC körkort skulle jag rekomendera att du låter någon med MC kort köra. Glöm för allt inte hjälm på huvudet. Dom som inte har något huvud klarar sig utan hjälm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×