Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Val

tatuera sig i thailand

Rekommendera Poster

hej snälla ni!

kan nån ge mig ett tips på en bra tatuerare i thailand? ska dit i juli.... vet inte exakt vart jag ska åka... kanske koh samui....

vårsol

/mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det måste jag säga att det är ju tillåmed riktigt dyrt för europeiska mått. . aldrig hört talas om killen dock så vad vet jag. . kanske värt det..

annars finns ju jimmy wong i Bangkok, en riktig tatuerings legend! dock tar han inte bokningar (inte förr iaf) så det blir till att köka och hoppas på det bästa. hans döttrar kör också i bangkok och ska hålla hög klass.

jack tattoo på withe sandy beach på koh chang är också riktigt duktig, han har hållt på väldigt länge å har själv flera därifrån.

sen finns det många duktiga i hela landet (men säkert ännu fler riktigt dåliga) shoppa runt, se till att få se saker dom SJÄLVA har gjort. . kolla gärna på när dom gör något så kan du utan problem få högkvalitets gaddningar i Thailand för riktigt humana priser. .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det måste jag säga att det är ju tillåmed riktigt dyrt för europeiska mått. . aldrig hört talas om killen dock så vad vet jag. . kanske värt det..

3500kr får du inte mycket för i sverige! polaren hade en redan en old fasion gjord av en erkänt bra svensk tatuerare den va mindre, sämre, men kostade 6000 för 2 dagars sittning.

Killen i pattaya jobbade dubbelt så fort , dubbelt så snyggt hälften så mycket pengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 dagar och 4 timmar är rätt stor skillnad.

men som jag sa jag har ingen aning om vem killen är, han kanske är grymm, allt jag ville få fram var att det är långt ifrån något standard pris i Thailand ens för dom erkänt riktigt duktiga. han kanske är exceptionellt duktig det vet jag inte . . hur som helst är det inget vanligt pris för en bra gaddning i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 papp.... ja kanslke lite dyrt.... men jag skulle inte vilja ha en gaddning som är ful... tack för alla tips!! blir nog i bangkok..... blir nog inge pattaya denna thailandsresan.... ;)

Glad Påsk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att min bror tatuerade sig då han var på phi phi leh i oktober förra året och den blev jättebra :) ska du tatuera dig och vara säker så åk dit. för jag antar att du ändå ska dit?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

polaren va runt 10 tal tatuerare i pattaya och kolla. vi viste att martin va dyrare. men de vänner vi har i pattaya sa att det är värt de extra kronor.vilket det va, trots halva priset mot sverige. men lite dyrare för att va i thailand.

sen att en del säger att det är dyr  utan att sett tatueringen är också konstigt.

tatueringen sträcker sig från skuldran ner till röven, ingen liten sak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns priser o  priser om man säger så...men det är ganska dyrt förhållandevis att göra en tattoo här i Thailand.

Jag gjorde min här förra våren,på Koh Lanta o jag är jättenöjd med den ,..men fick oxå betala en bra slant...3,5 tim för 6000bath med bamboo och maskin.

Men som sagt blir man nöjd så är priset det lilla.

Alla tycker att den är jättevacker o jag är nöjd i allafall.

MVH Laila på Koh Lanta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att min bror tatuerade sig då han var på phi phi leh i oktober förra året och den blev jättebra :) ska du tatuera dig och vara säker så åk dit. för jag antar att du ändå ska dit?

Finns en hel drös med gaddare på Phi-Phi, såg i mina ögon ganska oproffsigt ut på dom flesta ställena men jag har säkert fel.

Har planer på att göra en bambugaddning på Koh Chang nu i vinter, har hört talas om någon som kallas One på Lonley Beach...någon som vet något om snubben??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att min bror tatuerade sig då han var på phi phi leh i oktober förra året och den blev jättebra :) ska du tatuera dig och vara säker så åk dit. för jag antar att du ändå ska dit?

Finns en hel drös med gaddare på Phi-Phi, såg i mina ögon ganska oproffsigt ut på dom flesta ställena men jag har säkert fel.

Har planer på att göra en bambugaddning på Koh Chang nu i vinter, har hört talas om någon som kallas One på Lonley Beach...någon som vet något om snubben??

ingen aning men jack tattoo på withe sandy beach är riktigt duktig och har hållit på i många år med bamboo tatueringar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst livliness

Vet ni någon bra/säker tatuerare på Phuket eller i Ao Nang som ni kan rekomendera då jag är väldigt sugen på att skaffa en till :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ingen aning men jack tattoo på withe sandy beach är riktigt duktig och har hållit på i många år med bamboo tatueringar.

Tack för tipset, skall kollas i vinter  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ni någon bra/säker tatuerare på Phuket eller i Ao Nang som ni kan rekomendera då jag är väldigt sugen på att skaffa en till :)

Mr Tattoo i Aonang kan jag rekommendera. Jag å sambon gjorde varsin med Bamboo å jag ä riktig nöjd :)Har förövrigt ett 30 tal gaddningar gjorda i sverige så jag har väl lite känsla för vad som ä bra å vad som är dåligt ;)http://www.mrtattookrabi.com/page_1000.php?lg=sweden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst livliness

Vet ni någon bra/säker tatuerare på Phuket eller i Ao Nang som ni kan rekomendera då jag är väldigt sugen på att skaffa en till :)

Mr Tattoo i Aonang kan jag rekommendera. Jag å sambon gjorde varsin med Bamboo å jag ä riktig nöjd :)Har förövrigt ett 30 tal gaddningar gjorda i sverige så jag har väl lite känsla för vad som ä bra å vad som är dåligt ;)http://www.mrtattookrabi.com/page_1000.php?lg=sweden

Tack så mycket för ditt svar :) Det kommer garanterat bli en ny gadd där! Kommer ihåg att jag gick förbi där när jag var i Ao Nang sist, då var jag dock inte ute efter nån :P Är det billigare att tatuera sig där jämfört med i Sverige? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

På Samui finns det många bra tatuerare numer. Mr Dee på Lamai är en. Numer tatuerar mest hans assistent dock. Han är också duktig.

Jag kör dessutom ett repris-tips:

Gå till det lokala "apoteket" och köp salvan Bepanthen som innehåller ett antiseptiskt ämne och Vitamin B5. Stryk på den på tatueringen några gånger om dagen tills den läkt helt.

Bepanthen är egentligen en kräm för bebis/barnklåda men fungerar alltså utmärkt även för tatueringsläkning precis som Helosan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick varsin flaska med nåt gult när vi tattuerade oss hos Mr Tattoo å den läkte fint. Å eftersom vi gjorde bamboo så va det inga problem å bada å sola dagen efter :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

man ska fortfarande inte bada eller sola efter! det är enbart ett försäljningsknep..

det är fortfarande ett öppet sår även fast det är mycket "mildare" än efter en maskintatuering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag håller med. Vissa får infektioner om de badar och solar med en icke ännu läkt tatuering. Tatueringen blir då lätt ärrig och ful.

En tatuering läker nog bäst i luftkonditionering samtidigt som man konternuerligt håller den "mjuk" med nämnda salvor eller motsvarande. Babyolja fungerar också bra även om den inte är antiseptisk. Det kan låta som motsägelsefullt med aircon och att hålla tatueringen "mjuk", men det är min övertygelse att detta fungerar bäst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur lång tid skall man undvika att bada? 4 veckor?

När tatueringen har läkt helt. Dvs när all ev skorpa försvunnit och den är slät. Men även då skulle jag vänta några dagar eller kanske en vecka rentav med att bada. Vill man inte bleka tatueringen kan man ju även skydda den läkta taturingen med något tyg etc om man solar de första veckorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×