Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Stehag

Växla nya eller "gamla" pengar

Rekommendera Poster

Dom tar dom nya och dom gamla gäller till typ juni eller nåt sånt.

Växla på Superrich så får du bäst kurs =)

 

Edit: Superrich tar inte gamla 1000 lappar btw

Redigerad av Jimmieboy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt att växla kontanter på plats. Många gör det, och i slutänden brukar det ge den bästa kursen (alla avgifter inräknade).

De som oftast ger bäst kurs är Superrich, finns bla i källaren på Suvvan. Så har du cash liggande hemma funkar det bra att ta några minuter vid landning i Bangkok och fixa reskassan. Sen finns det ju både för- och nackdelar med kort vs cash, men det utgår jag från att du är medveten om. Och alla gör ju som de tycker är bäst för de själva.

Vad gäller din fråga vet jag ej, men det vore konstigt om de inte accepterade de nya pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, Freddeboii säger:

Bättre kurs än Forex iaf.

Är det bättre kurs än den man får om man tar ut med VISA/ICA/Santander?

Allt är bättre än Forex......

Inga stora skillnader mellan cash och kort. Men de flesta säger att totalt blir det billigare att växla kontanter på plats (alla avgifter etc inräknade).

Själv tycker jag kort är smidigare, men om man ser enbart till kostnaden är nog superrich svårslaget. Är dock lite skeptisk till att gå omkring med en massa cash på mig, men om man måste kan man ju lika gärna växla kontanter till bra kurs på Suvvan istället för kriminellt dålig kurs på Forex.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan, Snoken säger:

Allt är bättre än Forex......

Inga stora skillnader mellan cash och kort. Men de flesta säger att totalt blir det billigare att växla kontanter på plats (alla avgifter etc inräknade).

Själv tycker jag kort är smidigare, men om man ser enbart till kostnaden är nog superrich svårslaget. Är dock lite skeptisk till att gå omkring med en massa cash på mig, men om man måste kan man ju lika gärna växla kontanter till bra kurs på Suvvan istället för kriminellt dålig kurs på Forex.

Exakt, är tyvärr många som inte vet/inser det :(

 

Då fortsätter jag med mitt Santanderkort. För mycket besvär att släpa med sig massa SEK.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, Freddeboii säger:

Exakt, är tyvärr många som inte vet/inser det :(

 

Då fortsätter jag med mitt Santanderkort. För mycket besvär att släpa med sig massa SEK.

Ja. Kör oxå med Santanderkortet! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-11-15 på 09:39, Jimmieboy säger:

Dom tar dom nya och dom gamla gäller till typ juni eller nåt sånt.

Växla på Superrich så får du bäst kurs =)

 

Edit: Superrich tar inte gamla 1000 lappar btw

Vet du att det gäller att de fortfarande tar vår gamla sedlar? Brukar de vara petiga med skicket?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×