Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ve-licious

Vart ska vi?

Rekommendera Poster

Hej!

Vi kikar efter en resa till Thailand men sitter fast i jakten på de "perfekta" stället. Läser o läser o kollar bilder men blir inte klokare. :cr

Vi är 26 och 27 år om de är till hjälp. Vi vill inte ha massa partykvällar utan föredrar mer något romantiskt, lugnt ställe men ändå med lite folk och närhet till shopping, men inget måste. 2-3 veckor är vi borta med.

Vilket ställe har den där fina vita stranden med turkost och klart vatten?  Vill gärna ha lite tips. Tack!

Koh lipe eller de tre öarna koh samui, koh tao och koh phangan eller ao nang (krabi), vilken av dessa har den där vykorts känsla-stranden?  :) andra tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jättesvårt att svara på eftersom foton sällan stämmer med verkligheten. Mycket Photoshop i katalogerna. Om ni åker under jan-mars så tänker jag spontant på Khao Lak. Finns fina stränder och möjlighet till snorkling i klart vatten ute vid Similan. Shopping finns i mindre skala. Det "perfekta" stället hittas bäst på plats. Mycket är väderberoende. Några kan ha haft klart och fint vatten på ett ställe men nästa vecka kan det vara blåsigt och grumligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt bestämt än när, men mellan juli-september nångång är de tänkt.

de är lite så jag tänker med så därför jag frågar här ;) för att vara lite mer på säkra sidan. Khao lak tack för tipset, får kika lite mer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt bestämt än när, men mellan juli-september nångång är de tänkt.

de är lite så jag tänker med så därför jag frågar här ;) för att vara lite mer på säkra sidan. Khao lak tack för tipset, får kika lite mer!

Juli-sept, då går Khao Lak bort. Även Krabi. Bäst runt Siambukten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt bestämt än när, men mellan juli-september nångång är de tänkt.

de är lite så jag tänker med så därför jag frågar här ;) för att vara lite mer på säkra sidan. Khao lak tack för tipset, får kika lite mer!

Ni är medvetna om att detta är riktig lågsäsong i Thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×