Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hajoh

Som Koh Racha...

Rekommendera Poster

...fast något annat?

Kan eventuellt bli en andra Thailandresa detta år! I slutet av oktober...

Mina föräldrar ska med och vill utforska några nya platser! Dom vill ha någon ö som liknar Koh Racha, dvs snorkling, fina små stränder, små stigar att vandra omkring på.

Vet att dom skulle älska Koh Lipe, men resan dit är knepig...speciellt i oktober.

Hur är Koh Mook, Koh Ngai? Eller har ni något annat tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vädret kan va pissigt överallt i Oktober men jag skulle nog också satsa på Samet, taxi från flygplatsen och man är där.

Eller som vi brukar göra den tiden på året, vänta till sista minuten innan man bestämmer sig och bokar inrikesresan, finns gott om lediga boenden den tiden på året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra är snorkling på Koh Samet? Är vattnet klart?

Funderar på om man ska kombo med Koh Chang, men har fått för mig att stränderna inte är så vita där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka bolag flyger till Trat? För det är väl dit man flyger om man ska till Koh Chang? Ser inte att varken Thai eller Airasia gör det!

Eller ska man skippa Koh Chang och ta något annat istället? Vad ligger isåfall nära Koh Samet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka bolag flyger till Trat? För det är väl dit man flyger om man ska till Koh Chang? Ser inte att varken Thai eller Airasia gör det!

Eller ska man skippa Koh Chang och ta något annat istället? Vad ligger isåfall nära Koh Samet?

Bara Bangkok Air

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen mening att åka tillbaks till Bangkok för att ta flyget till Trat, det tjänar ni ingen tid på. Ta en buss eller taxi istället om ni ska till Koh chang. Men Koh Chang brukar inte ha det bästa vädret i oktober.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen mening att åka tillbaks till Bangkok för att ta flyget till Trat, det tjänar ni ingen tid på. Ta en buss eller taxi istället om ni ska till Koh chang. Men Koh Chang brukar inte ha det bästa vädret i oktober.

Tanken var isåfall att ta flyg direkt till Koh Chang, sen Koh Samet på tillbaka vägen.

Hmmm..ja det är inte lätt i oktober (men bara då vi kan åka).

Finns det någon annan pärla i närheten av Koh Samet?

Kanske ska skippa Thailand helt...Singapore? Malaysia? Kambodja? Vietnam?

Vad tror ni blir bäst i slutet av oktober?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra är snorkling på Koh Samet? Är vattnet klart?

Funderar på om man ska kombo med Koh Chang, men har fått för mig att stränderna inte är så vita där?

Snorklinen är helt ok på Samet, det finns även snorklingsturer med speedboat  som är bra.

Jag tar alltid med mig snorklingsutrustningen även om jag bara skall bada från standen när jag är där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har varit på Koh Chang och Koh Samed två höstlov, 2009 och 2011, vädret har varit perfekt båda ggr! Tvekar inte det minsta på att åka tillbaka igen den tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×