Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
maccswe

Kamala beach =)

Rekommendera Poster

Hej!

Är helt ny på forumet och gillar det skarpt mycket nyttig info!

Jo det är så att jag och min nyblivna fru ska bege oss till Thailand på smekmånad och det är faktiskt vår första resa utomlands tillsammans. Hon har aldrig varit i Thailand tidigare men jag har backpackat runt en månad för ett bra antal år sedan.

Jag visste inte om jag placerade den här tråden helt rätt nu men mod får gärna flytta den om den är felplacerad.

Vi har bokat en resa och lämnar vårt avlånga land den 5 januari och blir borta i två härliga veckor. Destinationen är då Kamala beach och vi ska bo på swissotel i ett förhoppningsvis fint rum.

Jag har då lite frågor och funderingar gällande Kamala beach och hotellet:

Hotellet;

Någon som har bott på hotellet? Hur är servicen, maten och rummen? Det ser ju väldigt bra ut på bilderna och personen som hjälpte oss att boka resan sa att det var väldigt fint där. Hur är det med trådlöst nätverk ingår det eller är det en extra kostnad?

Kamala Beach;

Vad jag har lyckats läsa mig fram till så ska det vara väldigt lungt och harmoniskt i denna lilla "by" och det var precis vad vi sökte, MEN.

Vad finns det annars för utflykter att göra? Jag har läst lite på kamalabeach.se men inte riktigt fått info om hur långt det är till utflykterna.

Vi är intresserade av att åka till Phi Phi islands, jag har själv varit där innan, hur lång restid är det från kamala?

Hur är restaurang utbudet? Läst om att dom har en hel del restauranger vid stranden vilket låter fantastiskt mysigt, några speciella som sticker ut ur mängden?

Och finns det något man absolut inte ska missa i Kamala Beach, isåfall vad?

Sen var det som sagt ett bra tag sedan jag var i Thailand sist, hur räknar man enklast ut vad saker kostar? Vi kommer att ha med oss ca 14.000 SEK kommer vi klara oss på det eller kommer man behöva leva snålt?

Tacksam för svar på så mycket att frågorna ni bara kan, sorry för så långt inlägg =)

Ha det fint!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

Jag åker till Kamala den 7:e, och ska bo på samma hotell :D

Min första gång i Kamala också, så jag kan inte tipsa dig om nåt . Men jag tänkte på fickpengen, om hotellet redan är betalt kommer ni kunna leva gott på 14.000!

Vi kanske ses  ;)

Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är intresserade av att åka till Phi Phi islands, jag har själv varit där innan, hur lång restid är det från kamala?

Svar: Du kan ta dagstur utan att det blir jobbigt pga av resan (BÅT) eller stanna nån natt oxå utan problem.

Dottern gillade Fantasia (stavning?)Det är en upplevelse om man gillar show!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet!

Jag har varit en kortare sväng, bara några dagar, i Kamala, då vi kombinerade resan med Kata, som var huvudresemålet!

Jag tyckte det var för lite shopping i mitt tycke, då vi gillar att promenera runt och kvällsshoppa lite, men det löste vi genom att ta en taxi till Patong över kvällen! Vi var i början av december -08 så det kan nog ha hänt mycket sen dess.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk till nai yang och boka sunday-brunch på hotellet Indigo Pearl, räknas som en av världens bästa bruncher.

Måste förbokas, perfekt på bröllopsresa och rekommenderad varmt.

Instämmer - har bokat 20:e jan :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hotellet;

Någon som har bott på hotellet? Hur är servicen, maten och rummen? Det ser ju väldigt bra ut på bilderna och personen som hjälpte oss att boka resan sa att det var väldigt fint där. Hur är det med trådlöst nätverk ingår det eller är det en extra kostnad?

Kamala Beach;

Vad jag har lyckats läsa mig fram till så ska det vara väldigt lungt och harmoniskt i denna lilla "by" och det var precis vad vi sökte, MEN.

Vad finns det annars för utflykter att göra? Jag har läst lite på kamalabeach.se men inte riktigt fått info om hur långt det är till utflykterna.

Vi är intresserade av att åka till Phi Phi islands, jag har själv varit där innan, hur lång restid är det från kamala?

Hur är restaurang utbudet? Läst om att dom har en hel del restauranger vid stranden vilket låter fantastiskt mysigt, några speciella som sticker ut ur mängden?

Och finns det något man absolut inte ska missa i Kamala Beach, isåfall vad?

Ha det fint!

Hotellet; vet ej har inte bott där.

Utflykter; bokar du enklast och bäst hos Jacky Lee, hon har sin utflyktsbutik på Beach road, och du käönner igen henne på att hon är "blå" på ena sidan av ansiktet.

Ofta kommer en minibuss och hämtar vid ert hotell, till utflykterna, även vid Phi Phi resorna, som tar ca 1 timme till färjeläget vid Phuket Twn

Restauranger finns det gott om, ett tips, gå inte på dom som har reklamlappar för resebyråer, den mataen är inte Thai och smakar dåligt och är dyr.

Phuket Fantasy bör man ha sett en gång i sott liv, otrolig elefantshow och ibland även med tigrar, programmet skiftar

ha det bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finna många bra restauranger på stranden. Tyckte inte någon direkt stack ut även om vi hittade vår favorit. Många tycker Dengs är bra men de var samma som de andra.

Våga prova något hål i väggen uppe vid huvudvägen. Bäst var ett som låg precis innan den stora nya affären (kom inte ihåg vad den hette).

Många rekommenderade den restaurang som ligger längst bort på stranden (till häger) lite upp i "luften". (tror den heter Smilies). Verkade mkt skön.

Om ni ska gå på på det stora nöjesstället - se bara showen. Det andra är inte värt pengarna.

Marknaderna klart bra - både inhemska och den som är vid Sunving resort.

Han en skön resa / M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fredagsmarknad mellan Sunwing och Phuket Fantasia är bra.

Äta på stranden så är Mahprao riktigt bra.

Trevlig familjebar så är det Danny´s place bredvid 7/11 beachroad

Bra mat på Beachroad hittar du på Oys (svårstavat)hon pratar svenska åxå.

Fanatsia gillar iaf koreaner och Japaner.....

Snorkeltur till Bananarock :)

Ta en tur till Phuket yachtclub å kolla grymma båtar.

Morgonpromenad upp i byn ovan mainroad.

Och åk till närliggande stränder, gärna på den norra delen av ön.

hyr en bil och åk runt en dag eller två.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi bodde på Kamala Beach sunwing resort för tre år sen,det fanns många bra o mysiga restauranger på stranden :)

En utflykt jag rekommenderar är en heldag till similand islands,helt suverän snorkling o vackra öar.

vi åkte även longtailbåt från amala stranden till banana beach,det var ganska nära,jättefint strand,be de som kör att de ringer o bokar solstolar om ni vill ha det,det fanns inte så många.

Fantasea var en upplevelse,sonen då 8 år fick även hålla o mata en tigerunge innan showen(inget man ska uppmuntra egentligen,men hade svårt att säga nej)vi bokade även middagsbuffet men det var inget speciellt så det hade jag inte gjort igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har vart i Kamala 2 år i rad och vi gillar lugnet. Vi åkte till Patong för shopping  ;)

Finns några fina ständer i närheten som är värda att besöka, Laem Sing, ta en tuk tuk dit från Kamala ca 5 min resväg, superhärlig och vacker strand.

Freedoom Beach, som man måste ta en long tail båt till, men absolut värt, underbar natur och vacker strand.

Jag tycker som några innan att Indigo Pearl är fantastiskt, vi hade bokat vår brunch 3 månader innan. Så läckert  :) all god mat och dryck och ett underbart hotell.

Kamala är perfekt i mitt tycke, vill man ha håll igång så ligger Patong nära, hoppas ni har en underbar resa, själv åker vil till Koh Lanta den 16 feb, längtar.

Veronica

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hotellet är gamla kamalabaygarden som såldes till Mariotti som i sin tur sålt till swiss. Själv bott där 6 år i rad.

Hotellet helt ok. Ligger ifs lite off men det finns lite småaffärer och ett par restauranger. Vid utfarten till vä ligger en restaurang som tidigare haft bra mat, ej ätit där de senaste två åren.

Det är taxi som gäller om ni ska lämna hotellet. Det är klart man kan gå in till kamalacentrum där det finns en uppsjö av restauranger som tidigare sagts.

Ha en trevlig resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×